Logic Studio is uit!

Dit is dan de protools killer,logic4 van 5 jaar geleden is nog altijd hetzelfde.Voor die prijs koop je een mbox incl software zonder systemoverload en zonder vertraging.Zielig ik begin echt medelijden met apple te krijgen.

Met logic krijg je echt wel heel veel software voor relatief weinig. Ik heb geen medelijden met Apple, zou best wel 1% van de aandelen cash op mijn bankrekening willen hebben hoor 8~

Als je dit bovendien een zielig pakket vindt, zou je medelijden moeten hebben met een heleboel pakketten in een dergelijke sfeer..

Origineel geplaatst door TrackZero
Als mensen nu eerst even de handleiding doornemen (link heb ik in de eerste post gezet) dan zie je dat je gewoon met screensets kan werken. Dus ook met 2 monitoren op de oude manier kan werken mocht je dit willen.

:confused: :confused:

Dat WIL ik en dus GEEN upgrade :stupid

Origineel geplaatst door TrackZero
Als mensen nu eerst even de handleiding doornemen (link heb ik in de eerste post gezet) dan zie je dat je gewoon met screensets kan werken. Dus ook met 2 monitoren op de oude manier kan werken mocht je dit willen.

Wat ze vooral bedoelden met dat one screen concept was dat je nu niet meer dat irritante screenredraw gedoe hebt als je van screenshot wisselt omdat het nu onder 1 scherm valt. Dat redrawen was op een macbook met 2 schermen echt niet om aan te zien.

Origineel geplaatst door BVDS
Dit is dan de protools killer,logic4 van 5 jaar geleden is nog altijd hetzelfde.Voor die prijs koop je een mbox incl software zonder systemoverload en zonder vertraging.Zielig ik begin echt medelijden met apple te krijgen.

Mee eens, voor 450 heb je een interface inclusief protools LE, valt nog wel mee dus met dat protools killende effect van logic studio

Vraagje: heeft iemand al in de handleiding kunnen ontdekken of er een z.g. "re-pitch" (of varispeed) functie in logic is?
In de handleiding zie ik wel veel time ge-stretch en apple ge-loop maar ik zou het top vinden als je audio tracks (ook nummers van 10 minuten ofzo) met het tempo mee kan laten gaan zonder dat ze gestretched worden.
Dit kan in b.v. Ableton (waar het ook re-pitch heet) wel maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken in de handleiding van de nieuwe logic.

Origineel geplaatst door BVDS

protools killen is ook niet te doen dat lijkt me ook niet de opzet van apple
maar voor 2000,- heb je al een prima set ook voor live gebruik

macbook = 1000,-
logic 8 = 500,-
apogee duet = 500,-

en knallen :okdan:

jammer dat ze nog steeds met dat overbodige environment werken
totaal overbodige onnodig ingewikkelde onlogische troep

je hebt standaard in OSX je Audio MIDI Setup waar je al je connecties kan maken

ziet er naar uit dat het nog steeds de oude logic is in een nieuw jasje

ik blijf gewoon met MOTU DP5 werken

Origineel geplaatst door bounce
jammer dat ze nog steeds met dat overbodige environment werken
totaal overbodige onnodig ingewikkelde onlogische troep

je hebt standaard in OSX je Audio MIDI Setup waar je al je connecties kan maken

ziet er naar uit dat het nog steeds de oude logic is in een nieuw jasje

ik blijf gewoon met MOTU DP5 werken

De environment hoef je echt niet te gebruiken, ik ken zat mensen die juist erg blij zijn dat de environment er nog in zit. Je beseft de kracht ervan waarschijnlijk niet als je het vergelijkt met audio/midi setup.

Ik gebruikt zelf de environment ook zelden, maar ik vind het niet erg dat hij erin zit, waarom zou ik? Ik gebruik score ook nooit.

Voor simpele dingen is de environment trouwens helemaal niet onlogisch/ingewikkeld. imho

maar ik ben blij met de update, voor de mensen die het duur vinden, is het niet, alleen de (nu standaard) AC-3 encoder is los in de winkel al 500 Euro (als protools plugin zelfs 1000).

En voor de mensen die het vergelijken met Protools LE... HAHAHAHAHAHAHAHA

Ik voorzie geen problemen voor Live, is gewoon een heel ander soort DAW. Metro & Digital Performer gaan het wat moeilijker krijgen ben ik bang.

btw. Logic is van de grond af herschreven, dus weer klaar voor de toekomst :D

Origineel geplaatst door Yost
Het is geen probleem als je maar één exemplaar tegelijkertijd gebruikt, want daar betaal je feitelijk voor. Je mag dus best Logic op twee eigen computers zetten, en deze afwisselend gebruiken. Logic vervolgens op die twee computers tegelijkertijd gebruiken mag weer niet. Eén Logic versie op twee computers van verschillende eigenaren mag ook niet, want de licentie is voor één gebruiker.

Het gaat hem om het feit of je het KAN. Niet of het mag ;)

Anyway ik heb de specs nog niet gezien .. vermoed niet dat het een live of protools killer wordt .. maar die prijs is wel tactisch
Ik heb trouwens ooit ook rond 550 euro betaald voor logic pro 7.1 .. Je kreeg 400 euro terug als je hem samen met een g5 kocht :P

Maar ik ga dus ook niet upgraden voor dit bedrag .. al vraag ik me af of ik wel zou upgraden als het totale pakket nu nogsteeds 1000 euro zou zijn ipv 500 :confused:

Enviroment is essentieel voor mij, zo kan je op de achtergrond diverse outputs maken die triggersignalen maken etc, of wat midi routings die je normaal nooit zou kunnen doen etc.

Singel screen vind ik erg minder, ik hoef al die browsers links en recht niet, ik maak zelf muziek en gebruik weinig samples en zeker geen appleloops etc. Ik krijg er een beetje Magic music maker geoel bij helaas...

Ik zeg nu in eerste instantie dat ik wel bij Logic Pro 7.2.3 hou effe....

Als er nu eens geintregeerde goede arpeggiators of stepsequencers (en dan bedoel ik niet die enviroment-devices, maar AU of Logic Plugin met een mooie duidelijke grafische display) eens een keertje inzaten, dan ging ik wel overstag :)

Ik vind het een goede stap van Apple om de dongle eruit te laten, ik hoef niet meer bang te zijn om deze kwijt te raken of af te breken als ik Logic op mijn laptop draai. Misschien dat er veel mensen Logic nu zullen gaan downloaden, maar er zijn genoeg mensen die Logic voor deze goedkopere prijs wel willen kopen. En je hebt er wel een Apple computer voor nodig - dus Apple pakt in ieder geval winst. Ik ga trouwens zo de upgrade bestellen als de Apple winkel open is!

hier alvast een links naar de Logic Pro 8 manuals voor de mensen die niet kunnen wachten:

http://manuals.info.apple.com/en/Logic_Pro_8_User_Manual.pdf
http://manuals.info.apple.com/en/Logic_Pro_8_Getting_Started.pdf

de rest kan je hier vinden: http://search.info.apple.com/?q=logic+8&type=kmanual&search=Search&lr=lang_en&search=Go

Krijg er zelf ook heel erg een Band in a Box gevoel bij, vooral met de standaard templates voor rock / dance etc. muziek... stel je voor dat alle Led Zeppelin nummers met de rock template waren gemaakt, dan had niemand nu ooit van ze gehoord :) Het is natuurlijk leuk voor de amateurs - maar het heet toch niet voor niets Logic PRO?

Origineel geplaatst door JelleWaltman
btw. Logic is van de grond af herschreven, dus weer klaar voor de toekomst

Misschien offtopic maar ik geloof het eerlijk gezegd niet. Zoiets als dit kost gewoon heel veel manjaren werk. En zelfs al zou het waar zijn dan hoeft het zeker nog niet te betekenen dat er onvolkomenheden in zitten.
(Neem Cubase SX als voorbeeld.)

Origineel geplaatst door fuse
Misschien offtopic maar ik geloof het eerlijk gezegd niet. Zoiets als dit kost gewoon heel veel manjaren werk. En zelfs al zou het waar zijn dan hoeft het zeker nog niet te betekenen dat er onvolkomenheden in zitten.
(Neem Cubase SX als voorbeeld.)

misschien dat het daarom zo lang duurde voor we logic 8 kregen? ;)

logic 7.x is al 2,5 jaar uit.

Maar idd, onvolkomendheden zullen er allicht inzitten. Dat neemt niet weg dat ik het wel zie zitten, Mainstage lijkt me erg handig.. en Soundtrack Pro 2 ook. AL had ik liever de functionaliteit ervan liever gewoon in Logic zelf gezien.

stukje van iemand op gearslutz:

You might all think I am imagining this, but I have loaded up an electro breaks tracks that I am working on and it sounds noticeably better to my ears in Logic 8 than it does in Logic 7.

I can't explain why but I am certain there is a definite difference between L7 and L8.

One final pic before I am out the door.

Check out Ultrabeat's 'full view'

For those of us working on programming their own breaks, this is insanely good.
I am so happy I could shit.

No more flicking between screensets or hyper editor/matrix- just load up a kit and start drawing it in.
Amazing stuff.

ubeatlx4.jpg

Back