Logic Studio is uit!

Als de environment maar overeind is gebleven en hopelijk de kapotte sysex implementatie gefixed is ben ik allang blij.

Gast die enviro met audio/midi setup vergeljkt snapt er echt geen fuk van.:doei:

Nou nog de AU een overhaul geven in Leapord zodat de plug-ins midi kunnen sturen en heb je aan een plug zoals Ultrabeat met outboard nog veel meer plezier.

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
misschien ff een suffe vraag
maar als je studio samen koopt, dus bijv ik en een vriend. Kunnen we dan ieder op ons eigen systeem logic installeren? hij op de zijnus en ik op de mijnus?

Geweldig idee. Als we nu eens een group buy opzetten hier. Als we 500 vrijwilligers vinden moeten we ieder maar 1 euro betalen. Misschien kunnen we die bundel van Native Instruments er nog bij doen en een mooie prijs vragen aan Feedback. Laten we zeggen 1,25 euro... :stupid

Ik had overigens eerst het idee dat Ableton het moeilijk gaat krijgen met Logic. Maar er is toch 1 essentieel ding in Ableton dat Logic niet heeft, en dat is Session view.

Ik maak graag mixjes met Ableton (ben ook nog steeds meer dj dan producer) en even een geheel nummer, loop of sample op 1 van de sporen smijten en dan erin mixen is iets dat Logic niet heeft. Heb in de manual gelezen dat je dan gebruik moet maken van de EXS24 sampler om dat te doen en dat lijkt me allemaal een stuk onhandiger werken dan de directe en intuitieve manier hoe Live hiermee omgaat.

Als Logic ook een dergelijke manier van werken had gehad denk ik dat Ableton het wel heel moeilijk had gekregen maar bij nader inzien weet ik dat nog niet zo als je het vanuit dj/ live aspect bekijkt. Vanuit puur producers oogpunt denk ik dan weer wel. Met zoveel mooie instumenten, samples en geluiden tot je beschikking steekt Ableton ineens wel heel duur af tegen Logic.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
ik weet het nu zeker, na het zien van alle screens. ik ga een Q6600 quad processor kopen en een Gigabyte P35-DQ6 motherboard en bouw mijn eigen "intelmac" en ga lekker over op logic.

Vooral die ultrabeat ziet er relaxed uit.

Is dat mogelijk en handig dan om OSX en Mac programma's op PC hardware te draaien?

Origineel geplaatst door Ensemble
Ableton=Live tool
Logic=Studio, mix-tool.

Logic pretendeert echter meer (ook) een live tool te zijn dan het voorheen was. Niet voor niets zit Mainstage erin gebakken. Maar dit lijkt me dus vnl voor mensen die instrumenten bespelen interessant en niet echt voor mensen die een dikke megamix willen bakken onstage. Als Apple alle wind uit de zeilen van de concurrentie had willen halen hadden ze denk ik toch iets meer hieraan moeten doen.

Ik vind het persoonlijk wel leuk dat Ableton zo veelzijdig is. Persoonlijk zou ik zelf best een killer app op de markt willen zien. Een "one size fits all". Je ziet nu toch nog steeds een onderscheid tussen de studio tools en de mix/ performance tools. Ik hou van standaardiseren, en dat lijkt me zelfs met de komst van de nieuwe Logic nog niet geheel mogelijk.

Ik denk voor mezelf dat Ableton icm de nodige vst's toch nog steeds de uitkomst is. Ik zou liever zien dat ik geen gebruik meer had hoeven maken van vst's maar gewoon een goed klinkende DAW met alle instrumenten, loops en samples die ik nodig heb, ook geschikt voor mastering en eindmixen, goed geluid en ook nog eens geschikt voor live/mixen performance. Voorlopig kan ik denk ik nog even blijven dromen :gaap:

Zit met enkele vragen ivm met Logic:
-Wat is nu net het verschil tussen de Studio en Express versie?
-Wat is een goede audio interface voor de Apple mini
-Hoe zou ik een een Apple mini met mijn 01v96 kunnen verbinden?

Origineel geplaatst door r.5

de express versie is meer een LE versie zo moet je het zien

hangt er helemaal vanaf hoeveel erop moet zitten
heb je aan 2line inputs 2 mic inputs voldoende dan is de apogee duet mss een leuke optie

Die ken ik niet zo goed zit daar niet gewoon usb of firewire op

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Benieuwd of Cubase nu ook eens omlaag gaat in prijs.

Nou, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft... Bij www.thomann.de kun je weer een upgrade van Cubase VST naar Cubase 4 voor € 430,- bestellen. Dat upgradepad hebben ze drie jaar geleden afgeschaft. Opmerkelijk dat het nu weer ineens kan. Ook voor andere versies zijn de aanbiedingen ineens interessanter.

Ik heb Cubase 4 dus eindelijk besteld. :)

Overigens zou ik nooit de overstap naar Logic wagen. De meeste programma's snap ik vrij snel (Cubase, Live, Sonar) maar Logic leverde alleen maar frustraties op. Hun logic is niet de mijne. Ik ben gewoon te dom ;)

Of zou het nu echt net zo makkelijk werken als Garageband?

Origineel geplaatst door champ
de express versie is meer een LE versie zo moet je het zien

Ok, laat me het dan even her-formuleren: Wat is het verschil tussen Logic Studio en een meer LE versie? 8o)

hangt er helemaal vanaf hoeveel erop moet zitten
heb je aan 2line inputs 2 mic inputs voldoende dan is de apogee duet mss een leuke optie
Ik veronderstel dat er zowiezo al 2 analoge I/Os aan boord zitten. Zie het iets groter :D

Die ken ik niet zo goed zit daar niet gewoon usb of firewire op

USB zit erop maar dat is niet om audio te transporteren maar om MIDI en Studio MAnager info te versturen. mLan zie ik niet zo zitten aangezien ik er hier nogal wat horror-verhalen van gehoord heb... Gebruik liefst de aanwezige ADAT aansluitingen. Dat is al meer dan een decennia lang een studio-standaard, destijds uitgevonden door Alesis. Meer info hierover vind je hier. :geslaagd:

Bedankt hier ben ik iets mee :halleluja

Origineel geplaatst door JelleWaltman
Ik gebruikt zelf de environment ook zelden, maar ik vind het niet erg dat hij erin zit, waarom zou ik? Ik gebruik score ook nooit.
Voor simpele dingen is de environment trouwens helemaal niet onlogisch/ingewikkeld. imho

in situaties wanneer je midiconnecties niet goed werken (wat nogal eens gebeurt) is het zaak dat je configuratie zo eenvoudig mogelijk is zodat je makkelijk kan achterhalen waar de kink zit.

zo'n environment maakt het allemaal onnodig ingewikkeld.

maargoed, ik val in herhaling... het is niks voor mij.

ik heb logic overigens nooit een fijne sequencer gevonden.
die nieuwe interface zal het wel een stuk aantrekkelijker maken.
maar ik hoef het niet... het komt door de hype dat veel mensen het gebruiken.

Digital Performer is altijd een betere sequencer geweest en is het nog steeds imho.

2e indruk was toch iets beter...:)

Estimated Delivery Date 14 Sep 2007 (Subject to change)

Met een beetje geluk komt ie vandaag al binnen hehe

weer iets om vanavond laat uit te zoeken :D

ik vind logic juist de fijnste sequencer die er is, en dat komt juist door het enviroment, dat maakt het allemaal "logic". het pakket zal vast niet voor niets zo heten 8o)

Origineel geplaatst door Roel
weer iets om vanavond laat uit te zoeken :D

ik vind logic juist de fijnste sequencer die er is, en dat komt juist door het enviroment, dat maakt het allemaal "logic". het pakket zal vast niet voor niets zo heten 8o)

wordt toch misschien eens tijd voor enviroment topic .. ik heb wat losse opzetjes zoals 'n arpeggio die ik af en toe gebruik maar echt veel kan ik er nog niet mee.

Een goede stepsquencer die parameters van bijv een au plugin kan steppen, zou bijv geniaal zijn ..

Back