van Soft naar Hard....

Een Softsynth of Sampler is een aanvulling van je set-up maar niet echt
een vervanging van een bestaande Synth of Sampler en dit geld ook andersom.
Misschien dat ik over een paar jaar er anders over denk maar tot
nu toe zie ik niet in om alles softwarematig te doen, vind
bijv dat spul van virsynth erg lekker klinken en kontakt /Emulator X van Emu
vind ik zeker een goede aanvulling naast mijn hardware samplers :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Dat vind ik dus een hoop bullshit hee. Als je hardware wil, dan is het laatste wat je echt nodig hebt een VA synth. Deze kan perfect vervangen worden door een VA softsynth. Een MPC daarentegen..... Die heeft een apart geluid, een aparte werkwijze, enzo... En dan nog te bedenken dat de topicstarter 75% samples gebruikt en af en toe een leadje nodig heeft.. dan raad je hem toch geen hardware VA synth aan?
Ik kan me niet herrineren dat ik ooit het begrip VA in de mond heb genomen!? :confused: Je taalgebruik vind ik ook niet erg netjes ("bullshit"), temeer ook daar ik uit persoonlijke ervaring spreek en de combinatie hardware synthesizers / software sampling sequencing goed vind werken.
Natuurlijk heeft een MPC een bepaalde werkwijze (en ja, ik heb er zelf ook eentje); met name het live indrummen van drumparts geeft hele andere resultaten dan wanneer je iets intekent in een softwaresequencer of een TR-x0x gebruikt. Daarom raadt ik de topicstarter ook een MPD24 aan.
Wanneer iemand een bepaalde eigen sound zoekt maakt het niet uit of een synthesizer virtueel, VA of analoog is. Het gaat erom dat die synthesizer voor jou iets toevoegt, klankgewijs en/of qua wijze van programmeren.
De manier waarop de topicstarter samples gebruikt, is ook belangrijk voor zijn keuze om samples in het digitale domein of op een MPC te gebruiken. Wanneer iemand op een manier zoals de artiest Akufen samples gebruikt (tig samples in één nummer, zwaar bewerkt), is het onbegonnen werk dit op een MPC te gaan doen. Voor Detroitachtige dingen is een MPC natuurlijk weer heel leuk.

Mn excuses voor het woord "bullshit", ik bedoelde natuurlijk "onzin" ;-)
Misschien is een Virus B iets? zn effecten en prijs zijn zeker meer dan interessant. Virus B + MPC is overigens een zeer fijne combi
Ik trek me vervolgens discreet terug uit de discusssie =)

Ik heb nooit software gehad..dus weet niet waarover jullie het hebben..

Kan dus alleen melden dat ik:

software nooit gemist heb.!!

Ik kan ook melden dat ik bij mensjes die helemaal soft waren

altijd het gevoelhad dat het eigenlijk erg omslachtig was, en dat de feel een beetje ontbrak..
het geluid was okay..weinig onderscheid..maar men was wel een beetje eaan het muizen de hele avond,
terwijl ik als muzikant gewoon lekker op de toetsen en de pads kon rammen

Het was VEEL GOEDKOPER..zei men..!!

da's w;e een laatste argument voor mij als enthousiast muzikant,
maar werd toch wel vaak gemeld door de soft-enthousiast..

Maar IK, heb nog steeds het idee dat het toch wat anders is..die sof ware

mijn PC staat zielig in de hoek gewoon PC te wezen...

Murc

Back