Export MIDI to midi-keyboard

RhyvoN

Ingeburgerd
Ik heb Cubase SE3 gekocht en wil daar mijn midi keyboard (Edirol PCR-50) op aansluiten.
Nou heb ik dus al op de site van Edirol / Roland rond gekeken en kwam ik bij een pakketje uit waar midi files inzitten die ik dan via een sequencer moet exporteren naar mijn midi-keyboard..
Heb ut al met cubase zelf geprobeerd, maar dit wilde niet lukken !

Kan iemand mij helpen ?

De Edirol PCR-50 is een midi-keyboard zonder interne geluiden. Er kunnen geen MIDI files geexporteerd worden naar een masterkeyboard.

Tenzij... dit MIDI files zijn die instellingen bevatten voor het midi-keyboard (SysEx) , maar dat hangt af van het type midi-keyboard en deze moet dan ook een MIDI ingang aansluiting hebben.

Verder heb ik geen ervaring met de PCR-50... dus kan niet zeggen of dit het geval is...

Overigens spreek je bij deze actie niet over exporteren maar over initialiseren of iets dergelijks denk ik.

er moeten bepaalde bestanden op mijn midi keyboard staan zodat ik um in cubase kan gebruiken, daarom moet ik ze exporteren naar mijn midi keyboard

staat zekerweten in de cubase handleiding hoe je:
midi file importeerd
midi naar een apparaat/plugin stuurt

maar ik moet dus wel iets doen met die sys ex instellingen op mijn midi keyboard ?

ik heb echt nog totaal geen verstand van cubase dus zou echt niet weten hoe wat en waar

nrmaal gesproken laad je een midifile in cubase. (ook wel: importeren)

op het betreffende cubase spoor stel je de midi uitgang in op je keyboard en laat de sequencer het hele bestand afspelen. het kan zijn dat je keyboard in een bepaalde modus moet staan - zie de manual.

ik ga er vnvnd en morgen ff naar kijken, want ga nu ff naar sportschool en vnvnd moet ik werken dus zal morgen wel worden...
k hou je op de hoogte

het is me gelukt, niet via files exporteren..
gewoon wat instelling goed zetten in cubase etc
vriend van me had me er ff mee geholpen, dus het probleem is opgelost :)

Back