Cubase Playback???

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Hoi,

Ik ben een beetje aan het ondekken over het hoe en wat in cubes met de getting started handleiding.

Nu heb ik al meerdere malen mee gemaakt dat m`n playback er mee stopt? Waarschijn lijk heb ik iets aangevinkt of wat maar kom er zelf maar niet achter. Hoe krijg ik dit ongedaan?

Weet niet of playback de juiste benaming is, ik bedoel dus als je naar File -- Import --- Audio file gaat, daar een sampel aanklikt en dan hoor je hem te horen maar das bij mij niet het geval. Hij speelt wel af maar ik hoor niks terwijl hij het eerst wel deed.

Dit heb ik ook als je een geladen sampel dubbel klikt zodat je hem apart kunt bewerken, hij speelt hem wel af maar ik hoor niks.

Re: Cubase Playback???

Origineel geplaatst door metatron
Hoi,
Nu heb ik al meerdere malen mee gemaakt dat m`n playback er mee stopt? Waarschijn lijk heb ik iets aangevinkt of wat maar kom er zelf maar niet achter. Hoe krijg ik dit ongedaan?

Weet niet of playback de juiste benaming is, ik bedoel dus als je naar File -- Import --- Audio file gaat, daar een sampel aanklikt en dan hoor je hem te horen maar das bij mij niet het geval. Hij speelt wel af maar ik hoor niks terwijl hij het eerst wel deed.
Ik gok ook dat het de audition bus is..
maar het blijft een gok met de gegeven informatie.
Wat voor versie heb je.

SX 2
SX 3
SE 3
SX 3 H20
SL 3
Cubase 4
Cubase studio 4

Dan kan er een duidelijker antwoord worden gegeven, ipv gokken.

Re: Re: Cubase Playback???

Re: Re: Cubase Playback???

Origineel geplaatst door tsjah
Ik gok ook dat het de audition bus is..
maar het blijft een gok met de gegeven informatie.
Wat voor versie heb je.

SX 2
SX 3
SE 3
SX 3 H20
SL 3
Cubase 4
Cubase studio 4

Dan kan er een duidelijker antwoord worden gegeven, ipv gokken.
alsof de h2o versie anders is 8~

Het gaat om cubes 4:D

Zal het ff iets duidelijker uitleggen,

Het geluid gaat naar de VST output channel. Iig als het werkt, want dan zie je nl. de channel meter bewegen en de EQ en effecten bypass geel oplichten (bypass).
Nu is het zo dat de EQ en effecten bypassen (geel oplichten) maar geen channel meter die beweegt en dus geen geluid.

Re: Re: Re: Cubase Playback???

Re: Re: Re: Cubase Playback???

CubAsE 4 dus..
Ik denk dat je de controlroom functie hebt aangezet bij "vst connections" (F4 dacht ik, default) tablad "studio" .
Je moet daar even je outputs van "monitor 1", routen naar de door jou gewenste uitgang.
succes.

Origineel geplaatst door Ramoonus
alsof de h2o versie anders is 8~
Off topic to Ramoonus:
Dat is (voor mij iig) ivm hulp verlening iets anders ja. 8)

Back