akai DR16 met Logic

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
Hallo allemaal,

Ik wou weten of ik mij Akai dr16 ( harddisk recorder) als slave kan gebruiken. Om zodoende in logic de DR16 te start met opnemen, of anders om dat de DR16 master is en logic slave, ben er nog niet uit welke voor mij de beste instelling is.
Ik heb al wat dingen geprobeerd, en volgens mij is het de MMC ( midi machine control), maar als ik deze optie neem en start logic, springt de DR16 naar de 50 minuten en gaat verder niet lopen dus dat gaat niet helemaal goed.
En doe ik het andersom en start de DR16 dan gebeurd er helemaal niks, ik zie zelfs geen in komend midi signaal in de transport balk van logic.

Dus is er iemand die ervaring heeft met z’n DR16 met logic, want het moet kunnen, dat weet ik zeker en misschien zie ik iets over het hoofd.:stupid

gegroet,bass-molecules

De Akai DR16 kan via midi (MTC) alleen master zijn. Dat betekent dus dat Logic moet slaven aan MTC. Logic kan dan via MMC (Midi Machine Control) de DR16 'bedienen' (dat wil zeggen: starten, stoppen, spoelen, enz.). Als je alles goed hebt ingesteld kun je dus op zowel de Akai als in Logic de transportknoppen gebruiken (je merkt dan niet meer wie master en wie slave is).
Als je de DR16 per se wil laten slaven, kan dat alleen via SMPTE.

Origineel geplaatst door Inflexus
De Akai DR16 kan via midi (MTC) alleen master zijn. Dat betekent dus dat Logic moet slaven aan MTC. Logic kan dan via MMC (Midi Machine Control) de DR16 'bedienen' (dat wil zeggen: starten, stoppen, spoelen, enz.). Als je alles goed hebt ingesteld kun je dus op zowel de Akai als in Logic de transportknoppen gebruiken (je merkt dan niet meer wie master en wie slave is).
Als je de DR16 per se wil laten slaven, kan dat alleen via SMPTE.

dus als ik het goed begrijp moet ik :

1 DR16 op MTC( midi time code) . heeft alleen de optie master
2 logic MTC op slave ( dit doe ik als het goed is in de synchronisatie menu van logic ?? of niet??)

maar wat en hoe moet de MMC dan doen in logic en de DR16??

en met MTC moet je toch ook nog een "RATE" in stellen, wat is daar de bedoeling van dan en welke heb je nodig.

bedankt alvast

heb nu alles nu wel goed maar dan doet hij nog raar dus wat gebeurd er nu:

even een voorbeeldje:

ik heb in logic en sequence van een kick van 16 maten en deze loop ik, als ik dan op start druk dan begint logic te lopen en de DR16 loop netje mee, maar zodra hij aan het einde van de sequence komt stopen ze allebei.

wat ik dus wil is dat ik allemaal track(synth en drum geluiden) maak van 16 maten ofzo en deze in loop functie zet. dan zet der DR16 op record en zodoende kan ik dus met me synth, drumbakken en mixer, live en direct een nummer maken en de DR16 neemt alles dan op.

MAAR

dit gaat dus niet zoals ik geplant had:( :( :( :(

alles gaat tot zover goed dat als ik de DR16 op record set, gaat alles gewoon lopen en wordt het ook opgenomen,maar zodra hij op het einde van de sequence komt stopt logic en de DR16.

het lijkt net off logic aan het einde van de sequence wel de loop wil blijven volgen, maar dat hij een midi comando aan de dr16 stuurt waardoor deze stopt en tegelijkt tijd ook logic stopt.

ik ben tot diep in de nacht door gegaan( waardoor ik dus vanmorgen te laat op m'n werk was:D ) maar kan het niet vinden.

het moet(ik weet het zeker!!!!!)toch kunnen om in logic een loop te laten lopen en dat de DR16 gewoon blijft lopen???

want als ik alleen mijn machinedrum aan de DR16 hang, blijft het wel goed gaan. De sequnece van de machinedrum loopt toch ook.dus moet het met logic ook kunnen.of ben ik gekke henkie.

HELP

gegroet bass-molecules

Hmmm, niemand hier die verstand heeft van harddiskrecorders?

Back