wat is de weg om een track uit te willen brengen

vlamman

Ingeburgerd
hoi

ik maak al jaren muziek als hobby,maar meer en meer mensen zeggen dat ik muziek moet gaan proberen uit te brengen,nou weet ik alles van tracks bouwen,maar niet hoe ik het op moet sturen,of in contackt kom met een label.hoe zit dat nou,als je denkt dat je een vette techno,of hardstyle plaat heb,en je wil die proberen uit te brengen.

thanks

hij weet het vast wel:

Jeroen%20Flamman.jpg

;)

eerst eens wat bekende raadplegen
er zijn altijd wel wat bekende in de directe omgeving die je sowieso een stapje verder kunnen helpen
denk hierbij aan mensen die in de lokale kroeg/discotheekwerken

dat zal wel werken.maar ik zit met mijn techno in het hoge noorden tussen de boeren en koeien,en voor mijn muziek zijn ze hier nog steeds niet klaar.maar zal eens mailen met een paar in groningen gtown bv.

thx

Origineel geplaatst door vlamman
dat zal wel werken.maar ik zit met mijn techno in het hoge noorden tussen de boeren en koeien,en voor mijn muziek zijn ze hier nog steeds niet klaar.maar zal eens mailen met een paar in groningen gtown bv.

thx
moet je het eens met hardcore of smartlappen proberen ;)

ontopic dan

gewoon een paar verschillende stylen/technieken op 1 cd zetten
trackje of 4
< 15 minuten

met biografie opsturen naar labels?

ik zie het probleem niet

Origineel geplaatst door Ramoonus
moet je het eens met hardcore of smartlappen proberen ;)

Klinkt logisch toch :)

Maar om even terug te komen op je excuse dat je in het noorden zit.
Ik woon zelf in Ierland aan de westkust wel te verstaan (schapen en gras) en met een beetje insteek had ik vrij vlot mensen gevonden die het zelfde idee over muziek en muziekmaken hebben als mij.

waar een wil is, is een weg.

Goede connecties kunnen helpen maar het gaat uiteindelijk om de muziek.
Maak een MySpace pagina aan en maak "vrienden" met labels, producers, dj's etc.
die enigzins dezelfde muziekstijl draaien/produceren.
En gewoon dingen opsturen naar labels die jouw soort muziek uitbrengen.
Let er wel op dat je CD er goed verzorgt uitziet, lay-out, korte bio, contactgegevens etc.

Check de link hieronder maar eens ff, daar staan zat goede tips tussen.

http://www.soyouwanna.com/site/syws/recordlabel/recordlabel.html

Zorg ook dat je bewijs hebt dat het jouw muziek is zodat als het een dikke vette hit wordt je iig je centjes krijgt.

Origineel geplaatst door fuse
Zorg ook dat je bewijs hebt dat het jouw muziek is zodat als het een dikke vette hit wordt je iig je centjes krijgt.

en hoe doe je dat dan? 8o)

ik stel de vraag voordat iemand anders dat doet ;)

thx

Simplon al geprobeert?

ik sta al een tijd ingeschreven bij burma stemra,omdat ik wel Live-acts
doe.en elke melo, beat en track staan als blue print in mijn programma.

thx for the help

Ik zou zeggen, ga eens wat vaker stappen in GRUNNN.

Zapclub
Club Pepper
Technootjes

En zo zijn er nog wel wat (best veel eigenlijk) dingen waar je naar toe kan gaan om in contact te komen met gelijkgestemden. "Jongens Van" is een erg relaxte platenzaak, misschien hebben zij nog tips en suggesties.

Ik wil wel even noemen dat je opmerking dat de mensen in het Noorden niet klaar zijn voor jouw muziek net zo bekrompen, zo niet meer bekrompen is dan de houding waar jij de gemiddelde Groninger van beticht. Persoonlijk denk ik dat je met zo houding niet heel ver komt (in bijvoorbeeld de muziek). Maar goed, het feit dat ik mij daar aan stoor zal vast te maken hebben met het feit dat ik in het hoge noorden tussen de boeren en koeien zit. Die landbouwmachines, wat een technosound trouwens....

Het dorp waar ik nu woon vinden ze dat ik sofzuigermuziek (techno/IDM/ hoe je het ook wil noemen) maak. Ik heb ze inmiddels wel zo gek dat als ze stofzuigmuziek horen daar ook bijbehorende stofzuigbewegingen maken. :)

Origineel geplaatst door Ramoonus
en hoe doe je dat dan? 8o)

ik stel de vraag voordat iemand anders dat doet ;)

Je muziek verpakken in een enveloppe, met beschrijving en datum en dan aangetekend en verzegeld naar jezelf sturen.
Als je dan problemen krijgt kun je de verzegelde enveloppe te voorschijn halen en als bewijs gebruiken.

Bij de belastingdienst hebben ze ook een afdeling waar ze je muziek verzegeld kunnen bewaren, dacht ik.

Origineel geplaatst door Martune
Je muziek verpakken in een enveloppe, met beschrijving en datum en dan aangetekend en verzegeld naar jezelf sturen.
Als je dan problemen krijgt kun je de verzegelde enveloppe te voorschijn halen en als bewijs gebruiken.
ik kan me vergissen, maar ik denk dat mensen het er in een paar oudere topics niet over eens zijn of dit nu wel degelijk werkt of niet..

ander idee is misschien je werk laten bewaren bij een notaris :) maar een echte auteursrechtenorganisatie is natuurlijk ook een mogelijkheid ;)

dat zal wel werken.maar ik zit met mijn techno in het hoge noorden tussen de boeren en koeien,en voor mijn muziek zijn ze hier nog steeds niet klaar....

:frons: Hier in 't Noorden van Limboland is 't niet veel beter, hoor.. zelfde schuitje..

Back