Cubase sx3 vraagje

Alphonse

Boogie!
Nog niet lang werk ik met sx-3
Daarvoor heel lang met VST 5.1.

Nu nam ik altijd vocals op in audio.
De slechte takes nam ik eruit in de audio pool met "delete unused files"
Met VST 5.1 wel te verstaan

Hoe zit dat nu met SX-3?

Dank bij voorbaat digitale vrienden :biertje:

Alphonse

RTFM

Forum?

Forum?

Read The Fuckin Manual?

Ach zo.
Volgens mij zit je echt te wachten op zon vraag als de mijne he?
Om daar dan RTFM op te posten.

Tip.reageer dan niet he MTFCA! hehe ik ken ook afkortingen.

Ik dacht dat forums hier voor dienden.
FF snel vragen hoe en wat.
Het is niet dat ik vraag hoe je een XLR kabel in een SPDIF aansluiting steek he.

Kind regards.

Alphonse

BTW RTFM of THIS FORUM.

En toch staat het erin!

Ik zou zeggen, zoek het op. En als je je vraag niet opgelost krijgt, vraag je het op het forum. Daar is het voor. Iedereen die het weet zal je willen helpen als je eerst zelf geprobeerd hebt het op te lossen. Maar het forum is niet voor mensen die geen zin hebben om de manual te lezen. No offence.
De mensen die het wel weten, hebben waarschijnlijk ook eerst zelf in de manual gekeken. Daarom weten ze het.
Als je een synth koopt, ga je toch ook niet vragen hoe die werkt. Daarom zit er een manual bij. Dat is niet voor niets.

Succes met opzoeken, en anders met de hulp op het forum als je het niet kunt vinden.

Het staat trouwens in hoofdstuk 21 (The Pool) vanaf pagina 463.

Aldoende....

Aldoende....

Kijk dit trekt er al meer op.
Een beleefde reply.
Dank je wel.
Maar ondertussen heb ik op home recording forum het nodige antwoord gekregen.
Ik zit hier niet in mijn studio,heb hier geen manual of SX3 op de PC staan.
Internet komt in mijn studio niet in.
Studio dient om muziek te maken,opnames,enz...
Wat die manuals van synths betreft,,damn man,,ik ga echt niet eerst de manual lezen.
Uitpakken en testen,doe ik al jaren met nieuwe gear,en als het echt niet anders kan,ok dan de manual :confused:
Zelfste met SX3 eerst proberen. later manual.forum,of was het nu andersom?

Bottomline......volgens mij kan je op 6/10 topics RTFM posten...

Anyway terug naar IRL nu.

Ciao
Alphonse

Re: Aldoende....

Origineel geplaatst door Alphonse
Bottomline......volgens mij zijn 6/10 te lui om de manual te lezen als ze er niet uit komen...

Fixed.

Ik zit hier niet in mijn studio,heb hier geen manual of SX3 op de PC staan.

Bottomline......volgens mij kan je op 6/10 topics RTFM posten...

Anyway terug naar IRL nu.

Ciao
Alphonse [/B]

nou dan zul je t nu ook wel niet nodig hebben en wacht je gewoon ff totdat je weer sx3 voor je neus hebt en dan zoek je t op.

en ja bottomline zijn hier veel vragen die rtfm als antwoord kunnen hebben.

maakt t er hier niet interessanter op lijkt me. maar misschien wel gezelliger. t is maar wat je wilt.

en als iemand die rtfm als antwoord geeft van alles naar z'n hoofd krijgt dan zal die 6/10 ratio wel niet snel verbeteren.

maar ja dan lezen we gewoon die andere 4 van de tien.

heb een gezellige avond nog.

en..

het argument: 'dan reageer je gewoon maar niet' slaat wat mij betreft nergens op, dit forum is van alle gebruikers, sommige mensen proberen het hier gewoon een beetje interessant te houden. hulde aan hen zou ik zeggen.

Je kan nog steeds bij de pool je unused media verwijderen, ga maar kijken (F5). Je kan ook het volgende doen, maar dat is eigenlijk als je project af is.

Je kan je niet gebruikte audio verwijderen als je het project onder een nieuwe folder opslaat (onder menu "file", "save project to new folder). Als je een nieuwe folder hebt gekozen (of gemaakt) en op ok hebt geklikt krijg je een optiemenu "save to folder options". Daar kan je een vink zetten bij de optie "remove unused files".

Overigens is er inderdaad niets mis met RTFM

Ik moet je hier wel gelijk in geven. Elk forum heeft een bepaalde cultuur. Zo zit ik bijvoorbeeld ook vaak op het oracle forum en als je daar een vraag stelt krijg je altijd antwoord en nooit als antwoord RTFM. Dit zegt wel iets over de kwaliteit/professionaliteit van het forum. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met het hoge hobby-gehalte van dit forum. Aan de andere kant denk ik dat het een kwestie is van aanpassen aan de cultuur want je hoeft hier niet te zijn en mensen helpen op vrijwillige basis. De waarde daarvan blijft altijd onderschat dus in dat opzicht is RTFM niet geheel onbegrijpelijk al denk ik dat het ook wel wat netter zou kunnen.

Studio dient om muziek te maken,opnames,enz...

Ciao
Alphonse

Hoe doe je dan de updates van Cubase en je drivers? Via een andere PC downloaden en dan via netwerk of een stick?
Ik vindt internet in de studio toch wel verdomde handig. Voor het updaten van mijn software, het aanmelden van updates (kan niet eens anders meer als via internet) en het zoeken van gear of info erover.
Zolang je op betrouwbare sites blijft, en bv niet met e-mail werkt in de studio zie ik er weinig kwaad in.

Is misschien wat off-topic maar ik vind het wel interessant om hier even op door te gaan.

Waarom wel Internet in de studio.
  • Software updates;
  • Direct toegang tot forums, Wiki's en PDF bestanden van alles wat je wilt weten;
  • Collaboratie in projecten met software als VSTunnel, DigitalMusician, IMuZZ, etc...

Hoe te beveiligen.
  • Hardwarematige FireWall (first line of defense);
  • Geen rare websites aanklikken (second line of defense);
  • OS up to date houden;
  • Op je computer een softwarematige firwall draaien;
  • Iets van een virusscanner, ook handig om inkomende media van andere mensen te controleren op rotzooi.

Koop een Mac, scheelt ook een hoop :D nb. ik gebruik ook net zo hard windows, maakt me eigenlijk geen z*k uit, je kunt met allebei prima muziek maken. Ik kan Internet in de studio echt niet missen.

citaat:
Origineel geplaatst door Fuse
Bottomline...Waarom komen er zo weinig mensen hun ding bij mij laten masteren?

Fixed.

Check electric city for some real matering.

Anyway ik weet wat ik moest weten.
En verder steek ik hier geen energie meer in.

Aan degenen die min of meer deftig een reply gepost hebben thx.

Ik ga nu met mijn dochter naar de speeltuin,of ik daar enig verschil met hier ga aantreffen.......tja.

Ciao
Alphonse

Alphonse stel je niet zo aan zeg.

Aan degenen die min of meer deftig een reply gepost hebben thx.

Min of meer deftige reply? Dacht toch dat ik normaal geantwoord had.
Voelt beetje als stank voor dank..

Re: Forum?

Re: Forum?

er zijn hier al te veel makkelijke veragen gestald over cubase sx3, voor namelijk door gebruikers met de illegale versie. vandaar: RTFM (kan idd ook netter; mee eens)

Read The Fuckin Manual?

Ach zo.
Volgens mij zit je echt te wachten op zon vraag als de mijne he?
Om daar dan RTFM op te posten.

Tip.reageer dan niet he MTFCA! hehe ik ken ook afkortingen.

Het is niet dat ik vraag hoe je een XLR kabel in een SPDIF aansluiting steek he.

Kind regards.

Alphonse

BTW RTFM of THIS FORUM.

Waarom denk je dat ik met RTFM antwoord?
Had ook kunnen kunnen vragen of de versie wel legaal was.

Re: Re: Forum?

Re: Re: Forum?

Origineel geplaatst door Sympho-Metal
er zijn hier al te veel makkelijke vragen gestald over cubase sx3, voor namelijk door gebruikers met de illegale versie. vandaar: RTFM (kan idd ook netter; mee eens)

Mee eens, maar bij die illegale versies zit toch gewoon de manual in PDF? Dus illegaal of niet, je kan het altijd opzoeken.

Back