Cubase sx3 vraagje

Dialect

Dialect

Aan Synty,

Tuurlijk hebt u perfect een reply gepost.nogmaals dank.
Min of meer was globaal bekeken....

Aan Fuse,

Hoe de flying f%ck kan jij nu weten of ik met legale versie zit of niet?
Dus maw mensen met een legale versie stellen nooit vragen op een forum?
Zelfs the easy ones?
Mensen met een illegale versie hebben geen manual????? Damn.

Aan iedereen,

Yep ik geef toe, vroeger heb ik ooit wel eens zon illegale versie bekeken, wie niet???
Lekker handig om te weten dat die soft wel u ding is.
In mijn case kan ik mij dat niet meer veroorloven om met illegale soft mijn WERK te doen.
Ok,had internet niet bestaan had ik er waarschijnlijk ook wel achter gekomen.
En nee ik had de manual toen niet direct bekeken.
Men eigen zot gezocht in de audio pool maar kvond het niet direct.

Na avond van een uur of zes opnemen had ik echt geen zin meer om de manual te gaan lezen.

Dus wat dacht ik? even op SF vragen,ni meer,ni minder.

Sorry he gasten!

BTW die opmerking van het hoog hobby gehalte van dit forum vond ik wel een goeie.

Back 2 work now!

Alphonse.

Re: Forum?

Origineel geplaatst door Alphonse
MTFCA! hehe ik ken ook afkortingen.

ehm... Ik ken deze niet... kan 'em ook niet echt vinden... Care to explain?
:D

Re: Re: Forum?

Re: Re: Forum?

Origineel geplaatst door scarum
ehm... Ik ken deze niet... kan 'em ook niet echt vinden... Care to explain?
:D

Metro Toronto Filipino Chinese Association

n00b

Read The Fuckin Manual?

Ach zo.
Volgens mij zit je echt te wachten op zon vraag als de mijne he?
Om daar dan RTFM op te posten.

Had deze vraag op het Cubaseforum gesteld en je had hetzelfde antwoord gehad!!!

Als je je werk serieus neemt dan heb je de manual binnen handbereik. En de installatie CD ook.

Zelfs al werk ik al vanaf de Atari met Cubase heb ik altijd nog netjes de manual doorgenomen om te kijken of ik nog iets kon leren. Net zoals met alle synths en software.
Dat ben je aan jezelf verplicht als je het maximale uit je spullen wilt halen vind ik.

Trouwens is een hele goede plek om te vragen het steinberg forum zelf. ( http://forum.cubase.net/ ) Daar heb je nl ook voor betaald.

Re: Dialect

Re: Dialect

Aan Fuse,

Hoe de flying f%ck kan jij nu weten of ik met legale versie zit of niet?

An sich is het niet zo'n vreemde aanname. Bekijk het zo.

Persoon A koopt Cubase. Dit is een relatief grote investering; na de prijsdrop van Logic is Cubase een van de duurdere pakketten geworden. Omdat het pakket duur is mag je redelijkerwijs aannemen dat je het voor een goede reden hebt gehaald en niet voor de gein. Verder wordt Cubase geleverd met een handleiding - zowel in papieren vorm als digitaal.

Wat doe je met grote investeringen? Die onderhoud je - zo haal je het meeste eruit. Je werkt er geregeld mee, en je verdiept je er in, want elke laag stof die over een apparaat of stuk software komt betekent niks meer en niks minder als een verlies over je investering.

Door dit lezen en waarde aan de investering plakken is de kans dat je in het begin vast komt te zitten klein; je hebt de handleiding en niks houdt je tegen deze te gebruiken. Verder heb je toegang tot de supportforums, al mag dit misschien wel meer geadverteerd worden. Verder is het logisch om aan te nemen (in den beginne) dat je probleem niet uniek is. Natuurlijk staat er in de handleiding niet precies je vraag, maar de kans dat deze wel gesteld is op een forum is groot, en dan is het Cubase forum de eerste toevlucht, Synthforum de tweede; reduceer de set van mogelijke oplossingen en vragen altijd eerst.

Unieke problemen zijn eerder van de aard "hoe bereik ik dit of dat effect", en hebben meer met processen te maken dan met knopjes drukken. Dat zijn de interessante topics, omdat je meerdere goede antwoorden kan krijgen, en door deductie of experiment uit moet vinden hoe het werkt; en dat kan niet in de handleiding.

Persoon B download Cubase als torrent. Dit kost niks, alleen een avond downloaden. De handleiding zit er niet bij. Persoon B heeft geen investering gedaan, voor welke reden dan ook. Dat betekent dat er niks qua investering te verliezen is; of dit nu wel of niet gebruikt wordt, dat maakt niks uit.

De intentie voor persoon B om zich dan ook in de materie te verdiepen is daarom stukken minder; aan de andere kant kan persoon B hiervoor compenseren door gewoon te ploeteren. Dat doen mensen over het algemeen helaas niet; persoon B heeft Cubase vaak omdat het het duurste, dikste pakket is (zo kom je ook genoeg simpele Nuendo vragen tegen) en verwacht, omdat het pro is, dat het werk wel voor 'm gedaan wordt, dus ploeteren past niet bij het karakter.

Voor persoon A is persoon B een probleem; immers, die zorgt er indirect voor dat de investering van persoon A hoog is geweest. De prijs wordt wat opgedikt met het mogelijke verlies aan ongeauthoriseerde kopietjes. Daarmee kloot je de legale gebruiker, maar voor het bedrijf is het vaak de enige manier om hun geschatte verlies te compenseren. Voeg daaraan toe dat persoon B nog de moeite vaak niet eens neemt om zelf wat uit te vinden, en je krijgt dit soort reacties.

Nou is RTFM inderdaad niet netjes, maar bekijk waar je mee te maken krijgt; mensen die in Cubase hebben geinvesteerd. Of jij legaal zit of niet, dat boeit dan niet; simpele vragen geven een groot alarmsignaal dat iemand een persoon B is.

Wil je dit soort toestanden in de toekomst voorkomen, dan is het heel simpel:
- laat zien wat je hebt geprobeerd
- laat zien waar je op hebt gezocht (je weet de melding en je weet welke versie - alleen "delete unused files sx3" al proberen doet al wonderen).
- zeg dat je een legale versie hebt (dit is niet te controleren maar houdt eventuele twijfelaars tijdelijk op afstand).

Absurd? Welnee. Teveel moeite? Naja, muziek maken is hard werk, dat weet je als professional. De groep van persoon B is vrijwel altijd groter als die van persoon A.

Geen zin is eigenlijk geen excuus; als je het even zat bent kun je beter pauze nemen of het op z'n houtje-touwtjes oplossen.

De eerste twee doen al een hoop goodwill, omdat dat zaken zijn die de persoon B vrijwel altijd overslaat.

BTW die opmerking van het hoog hobby gehalte van dit forum vond ik wel een goeie.
If you pay peanuts, you'll get monkeys. Niemand is hier verplicht je te helpen :).

Dat heeft niks met hobby gehalte te maken, maar gewoon met het idee dat Synthforum geen helpdesk is. Als professional worden je voor de support een aantal routes gegeven. De reden dat je die eerst gaat gebruiken is omdat je er recht op hebt en omdat er meer te vinden is dan op een forum waarvan Cubase maar een kleine splinter uit de interesses vormt.

Yoozer, WTF!!!!

Zoveel tijd om zo'n lap tekst te typen :D
Ik kan me ook helemaal in je verhaal vinden. Top dat jij de moeite hebt gedaan om het even digitaal te maken 8)

PWND :D

Sowieso een vreemde vergelijking, een Oracle forum. Er is niemand die wel ff een illegale versie van Oracle installeert om de coole DBA uit te hangen, het kan namelijk nooit moeilijk zijn, het ziet er zo simpel uit op TV. Zelfs (of juist) iemand die 'voor de lol' even een illegale versie zonder manual installeert is in verregaande staat van nerdisme.

Is geen vergelijking. Je kan bijna alles van Oracle zo downloaden als je wilt.
Je moet pas zwaar gaan bloeden als je het in produktie neemt.
(Als je het voor je lol doet dan vrees ik het ergste voor je.)

Irritante daar is dat het stikt van de n00b indiers die maar simpele vragen blijven vragen.
Alleen zijn daar moderators van Oracle zelf die erg professioneel het forum beheren.

En als je vast zit dan kun je met je support contract in de hand door 1e en 2e lijns support en dat is echt niet te vergelijken met een paar emailtjes die je van Steinberg krijgt.
(Mag ook wel want de prijzen zijn een factor 100+ hoger)

Origineel geplaatst door JimmySX
Zoveel tijd om zo'n lap tekst te typen :D
Mwa, dit viel nog mee ;).

Maar kijk, ik zie aan de ene kant een (toch eigenlijk wel) terecht minder goed gehumeurde gebruiker en aan de andere kant een (toch eigenlijk wel) terechte "wat zegt de handleiding", en dit leek me een betere middenweg dan een kant te kiezen. Ik hoop ook alleen dat de andere partij zich er ook een beetje in kan vinden :).

en toch is het knap om rtfm zo politiek correct uit te leggen: respect

Origineel geplaatst door Yoozer
Mwa, dit viel nog mee ;).

Maar kijk, ik zie aan de ene kant een (toch eigenlijk wel) terecht minder goed gehumeurde gebruiker en aan de andere kant een (toch eigenlijk wel) terechte "wat zegt de handleiding", en dit leek me een betere middenweg dan een kant te kiezen. Ik hoop ook alleen dat de andere partij zich er ook een beetje in kan vinden :).

Back