klinkt de alpha juno 1 hetzelfde als de 2?

[vintagesynth.com]
This is an upgraded version of the Alpha Juno 1. It adds an extended 61 note keyboard with velocity and aftertouch and an external memory cartridge slot. Other than that it has the same great sound and features as the Juno 1 . .

Re: klinkt de alpha juno 1 hetzelfde als de 2?

Origineel geplaatst door crazyboris
dat vroeg ik me af..

en ook wanneer de future retro XS uitkomt?

Let op , als de future retro XS uitkomt, dan dan gaat de 1 ineens wel anders klinken dan de 2! ja.

Re: Re: klinkt de alpha juno 1 hetzelfde als de 2?

Re: Re: klinkt de alpha juno 1 hetzelfde als de 2?

Origineel geplaatst door 6 trak
Y
zomaar

Goeie bak man die juno 1.
Ik heb er laatst een als bonus bij een andere synth gekregen maar ik was zeer plezierig verrast.
Weliswaar "slechts" 1 DCO maar door:
- de suboscillator
- de meerdere golfvormen tegelijkertijd
- LFO
- PWM én
- chorus
kun je absoluut volle, "slowly evolving", geluiden produceren die normaal gesproken niet zozeer "des goedkope DCO polysynths zijn" (think poly61, crumar bitone).

Met de unison functie en goedgekozen cutoff/rez settings kun je die funk synth fill dingetjes doen waarvan de late seventies/begin eighties funk liefhebber zo'n harde plasser van krijgt.

Een BCR eraan hangen, in learn mode zetten, aan het Alpha wheel draaien en je hebt er een perfecte controller bij.
Plus leuke dingetjes als portamento, goed geplaatste octave down en unison knoppen en "quick edit knoppen".

Ik dacht altijd; ik mot die juno 2 hebben want blabla...
Lulverhaal; zelfde laken een pak maar dan vier handzame octaven in plaats van vijf.
En wie heeft dat aftertouch/velocity keyboard nodig waar je -naar zeggen- een rotterdamse sjorder voor moet zijn om daar profijt van te trekken.
Juno 1 heeft bovendien vel/aftertouch via midi.
Vier octaven, zeer praktisch; welke synth heeft dat nou ?

Voor de gangbare prijs (150 of soms zelfs nog minder) echt zo'n impulsaankoop synthje.

Back