Tweeter aan de binnenkant?

RSB

Whoehahaha
Tja, ik zie het zo vaak verschillend staan maar mij lijkt het logischer om de tweeter aan de binnenkant te leggen. Of heb ik het nou mis en waarom??

Attachments

• speakersetup.jpg
    speakersetup.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 136
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe ver de luidsprekers uit elkaar staan, en hoe ver weg ze staan.
Luidsprekers horizontaal leggen lijkt me trouwens sowieso een slecht idee.

hey RSB. Dit kwam ik toevallig tegen in de Mackie manual:

Attachments

• mackie.jpg
    mackie.jpg
    46 KB · Bekeken: 125
Re: Tweeter aan de binnenkant?

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Tja, ik zie het zo vaak verschillend staan maar mij lijkt het logischer om de tweeter aan de binnenkant te leggen. Of heb ik het nou mis en waarom??

Hoe verder de tweeters uit elkaar staan hoe breder het stereobeeld (totdat er een gat valt natuurlijk). Uit lage frequenties kun je niet zo makkelijk richtinginformatie halen.

vind dit wel weer zo'n neuzelvraagje die eigenlijk bijna nergens over gaat... maar goed het is niet mijn vraag nutuulk :)

normaal staan speakers gewoon rechtop, waarom plat leggen? rechtop heb je dus dat probleem ook meteen niet meer :eureka:
de afstand tussen de speakers, de hoek waaronder en de afstand tot waar je luisterd zijn veel belangrijker idd...

Laatst gewijzigd:
Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer de zijwanden dichtbij staan het geen goed idee is om de HF-drivers naar buiten te richten.

Origineel geplaatst door FrankH
Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer de zijwanden dichtbij staan het geen goed idee is om de HF-drivers naar buiten te richten.
dan mogen ze wel heel dicht bij elkaar staan en in dat geval is er wel iets voor te zeggen idd i.v.m. stereobeeld qua hoog...

Back