latency verkleinen (drivers,onboard midipoort gebruiken?)

mindtwist

Wannabe Wannabe
Hoi, ik ben in het bezit van een oxygen8 (usb) en pocket fader (gewoon midi) om m'n reason en aanverwanten mee te besturen. Nu vroeg ik me af of er nog mogenlijkhden zijn om de latency van deze input devices te verkorten ?
Ik heb een simpele originele SB Live en zo'n standaard onboard geluidskaart op mn moederboard.

- Heb al kX drivers (come.to/sblive) geinstalleerd ter vervanging van mn creative drivers, in reason ondervond ik geen merkbaar verschil.

- Zou het verschil maken als ik mn midi kabel niet aansluit op mn sb midi poort maar op mn mobo midi poort ?

- Zou het uitmaken in welke volgorde ik mn apparatuur aansluit. Ik heb nu

SB midi > pocket fader > oxygen8.
ik zou bv. ook USB > oxygen8 > pocketfader kunnen gebruiken.

- output latency staat nu op 46ms standaard in reason. heeft dit ook te maken met midi ? of alleen de audio output en wat gebeurd er als ik die wijzig.

Ik heb zelf al het een en ander getest maar ikvroeg me af of jullie je expertise eens kunnen loslaten hierop :eureka:

mt!

[boinka! boinka! ounch ounch!, trrrrrrrrrrrrr, crash , boinka boinka boinka boinka tu tu boinka! ]

Re: latency verkleinen (drivers,onboard midipoort gebruiken?)

Origineel geplaatst door mindtwist

- Heb al kX drivers (come.to/sblive) geinstalleerd ter vervanging van mn creative drivers, in reason ondervond ik geen merkbaar verschil.

- output latency staat nu op 46ms standaard in reason. heeft dit ook te maken met midi ? of alleen de audio output en wat gebeurd er als ik die wijzig.

Volgens mij kun je de latency van de SB Live nog verlagen naar zo'n 8 ms, maar dan moet je in de instellingen van de KX drivers duiken. Ik heb zelf geen SB Live met KX drivers overigens, dus ik kan je er niet veel verder me helpen, maar wat gebeurt er als je in Reason op de ASIO Control Panel button drukt?

welke driver selecteer je in reason?

d'oh.. helemaal vergeten :)

Ik nu iig kx asio driver geselcteerd. Kan nu met de control panel van asio ook andere latencys kiezen. 10.xx ms werkt goed. En heb net 5.xx ms geprobeerd, en ik hoor geen kraken/rare dingen, dus dat werkt volgens mij ook.

dankje :)

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    18,8 KB · Bekeken: 142
Back