DiY Arp 2600

marten

Hysterical&Useless
Ik ben ook weer eens ergens aan begonnen...:stupid

Men neme een Arp van het type Odyssey of Avatar, deze zijn lekker simpel van opzet, en je hebt ruimte zat om te sleutelen. Vervolgens haal je alle printplaten los, en maakt deze goed schoon. Dan boor je plm 50(!) gaten in in de frontplaat en schroeft er bananenchassisdeeltjes op vast. Dan soldeer je alle relevante in-en uitgangen vast aan de chassisdeeltjes, schroeft de printplaatjes weer vast, frontplaat weer op z'n plek, et voila! Daar istie dan: een homemade Arp 2600!
Kan niet wachten tot ik klaar ben! Had ik maar wat meer tijd...=(

Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb binnenkort een avatar
maar ga dat met die in kwestie niet doen
mischien ooit is als er een 2e komt

Kheb ook nog een Odyssey... als de modificatie goed bevalt gaat die ook onder het mes, kennik ze aan elkaar patchen8P

Origineel geplaatst door bass-molecules
nou maar hopen dat hij het nog gaat doen, je oddyssey dan:duivels:

Een Arp is nooit echt kapot...:D

Origineel geplaatst door marten
Kheb ook nog een Odyssey... als de modificatie goed bevalt gaat die ook onder het mes, kennik ze aan elkaar patchen8P

ja maar mijn arp is compleet met gitaar elementjes pedaaltjes etc
ga hem dus echt niet killen

Kan ik me goed voorstellen, Mono! Het zijn zowiezo al te gekke bakken. Veeeel plezier met je Avatar!

Op mp.nl onder synths en workstations staat nog een avatar inc opties.
hoogste bod is 400 Euro

@marten

ik zit er ook al een tijdje aan te denken om mijn avatar te verbouwen tot een modular.
maar waar heb jij schema's vandaan?

en wat heb jij? een avatar of odyssey

Op ebay.co.uk staat een arp axxe op 250 pound
zou je die ook modulair kunnen maken ?

Origineel geplaatst door EDP
@marten
en wat heb jij? een avatar of odyssey

@EDP Beide...:D

De schema's heb ik via www.overacker.com
Met dank aan JohnnyBusca. Dat was nog eens nuttige info, JB...

@ Marcuuu: Een axxe is ook te modden, en uit te breiden, wat in dit geval wel aan te raden is...
Ga ik denk ik bij de Ody ook doen, een suboszillator erbij, of een ringmodulator, of.....8D

Origineel geplaatst door marten
@EDP Beide...:D

De schema's heb ik via www.overacker.com
Met dank aan JohnnyBusca. Dat was nog eens nuttige info, JB...

@ Marcuuu: Een axxe is ook te modden, en uit te breiden, wat in dit geval wel aan te raden is...
Ga ik denk ik bij de Ody ook doen, een suboszillator erbij, of een ringmodulator, of.....8D

thanks!

oke das mooi te weten :) tnx
BTW op ebay.com staat een axxe met 2 st gebroken toetsen die zou mooi zijn voor een project :)

ik heb nu 1 odyssey mk2
me mk1 whiteface komt er aan :)
en een avatar

die laatste ga ik dus modden om hem modular te maken
maar ik wil ook bv een free lfo switch een verbeterde noise generator en de filter mod :biertje:

Back