Na de SL een poos lang uit het oog te hebben verloren heb ik de draad (letterlijk en figuurlijk) weer opgepakt.
Er waren een aantal dingen waar ik niet tevreden over was:
- Noise deed het niet goed
- Uitgangsignaal was erg laag
- Er viel mij nu pas een foutje op met de LFO rate, bovendien is de LFO gestopt met werken in mijn pogingen.
Oplossingen:
Noise:
- Allereerst Ray's modificatie uitgevoerd die zou moeten werken bij elke transistor.--> herrie
Ik heb de opstelling ook zo gemaakt dat ik de tor kan wisselen door het in een ic voetje te steken.
- IC7 vervangen (TL084 oorspronkelijk een 444) door een LM339. --> vaag signaal (De 084 bleek kapot)
- Een gewone bc547 uitgezocht die wel ruist. Hiermee overstuurde hij redelijk snel, maar de ruis was enorm aanwezig. Ik heb er toen een platte groene tor ingezet uit de jaren '70. De ruis was iets zachter, maar fantastisch subtiel, nog steeds zeer aanwezig en ik heb veel meer potrotatie ruis voordat hij overstuur gaat.
Uitgangsignaal:
Je wil niet weten hoelang ik dat probleem niet heb gevonden. Het bleek weerstand R25 te zijn waarvan ik de waarde er maar een factor 1000 ernaast zat. Terwijl ik de waarden toch extra gecontroleerd had. Nu heb ik een mooi vol en geluid van normale sterkte.
Wel de potmeter vervangen door een wat betere kwaliteit. Die van Piher kraakte bij verdraaien.
LFO:
Bij overschakelen naar de Low setting stopte hij. Dat was mij nog niet eerder opgevallen, omdat ik wat grotere problemen had met de SL.
De 2uF die aan de schakelaar gemonteerd is had ook hier de verkeerde waarde.
Juiste waarde gesoldeerd en voila.
Kortom:

Ik ben blij en dit project is eindelijk goed afgerond. Met eindelijk bedoel ik dat hij volledig functioneel is zonder concessies, waardoor het altijd bleef knagen.
Foto's probeer ik nog te maken. En opnames moet ik nog uitvogelen met de computer.
Belangrijkste tip is toch dat waarden twee of drie keer gecontroleerd moeten worden, ook al denk je snel van "die heb ik toch al gehad het zal wel meevallen.
Ik wil iedereen die mij heeft geassisteerd en meegedacht heel erg bedanken. 
Ik heb heel veel geleerd en als je eenmaal mooi geluid hebt dan raak je verslaafd.
Nu het volgende project.... (ik kan niet kiezen, er is zó veel leuks)
Ik ben bezig met een sequencer en ik heb de chip voor een SNvoice. Dus dat zijn hoe dan ook de volgende