Ben er vandaag een beetje mee bezig geweest en heb louter toevallig ontdekt dat je het ding kunt resetten door bij het aanzetten de 'input ch' knop ingedrukt te houden.
Meteen zijn nu al de settings van de vorige eigenaar gewist en is alles plots een stuk duidelijker. Groene led betekent 'niet toegewezen', rode led betekent 'toegewezen'. Als de led uit is, kan het kanaal niet gebruikt worden (wegens reeds aan een andere input toegewezen). Ik denk dat die donkere leds bij gebruikers zonder handleiding voor verwarring zorgen omdat de knoppen eronder niet reageren (dat was tenminste bij mij het geval).
Na de reset krijg je dus op alle kanalen groene leds (niet toegewezen). Kies eerst een bank met 'bank up of down', kies vervolgens het input channel: AB (merge), A, B, C of D. Wijs tenslotte de output kanalen toe aan iedere input door de groene leds rood te maken.
Volgens de uitleg op de link die ik hierboven heb opgegeven, moet je de configuratie opslaan door 'bank up' en 'bank down' allebei ingedrukt te houden. Dat doe ik ook en blijkt te lukken. Heb echter nog niet geprobeerd of de ME30PII de configuratie ook onthoudt zonder op die knoppen te drukken.
Verder kan er ook een MIDI kanaal toegewezen worden aan de patch bay, waarmee je via sysEx commando's van bank kunt wisselen. Hiervoor moet je op 'midi' drukken en met 'bank up' of 'bank down' een kanaal kiezen. Vervolgens opnieuw op 'midi' drukken om op te slaan. Voorlopig gebruik ik dit niet en dat staat dus ingesteld op '--'.
Er is ook een 'copy' functie waarmee je een hele configuratie naar een andere bank kunt kopiëren. Hiervoor moet je in de gewenste bank op 'copy' drukken (led wordt oranje), kies de bank waarheen je wilt kopiëren en druk vervolgens nog eens op copy.
Dat is het voorlopig zowat.