theremin emulatie

manoah

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben op zoek naar een softsynth die het geluid van een Theremin kan nabootsen.
Weet iemand dit te vinden? Heb al het nodige ge-Googled maar tot nu toe zonder bruikbaar resultaat.

Manoah

Ja, echter tot nu toe blijven mijn zoekpogingen een beetje steken bij veels te dure Reaktor patches en een ding genaamd Spook keys (die klinkt alsof je in een leeg blik appelmoes zingt, ook leuk maar niet de bedoeling)

Ik heb me er nog nooit erg in verdiept, maar is een theremin niet gewoon 2 hoogfrequente oscillatoren die je ontstemt. De 2 oscillatoren moduleer je en je krijgt een verschil frequentie. Dit is de frequentie die je hoord. En je hebt nog amplitude modulatie van de verschiltoon.

Dus gewoon een oscillator met vca. Elke synth vst moet dat kunnen.

toch gewoon een sinas nodig waarbij je de pitch en de amplitude beïnvloed.

Er is een hele mooie patch voor de Virus, maar als je geen Virus hebt, heb je er niks aan...
Er is een hele mooie patch voor de Micro Modular, maar als je geen Micro Modular hebt, heb je er niks aan...

:maffia:

Origineel geplaatst door gerrie79
toch gewoon een sinas nodig waarbij je de pitch en de amplitude beïnvloed.

iets met een XY controller en een anus weefvormpje ja, dan is het zo gepiept en kan je zelfs met 1 muisbeweging een theremin sound-a-like maken :)

Origineel geplaatst door Subgroover
Er is een hele mooie patch voor de Virus, maar als je geen Virus hebt, heb je er niks aan...
Er is een hele mooie patch voor de Micro Modular, maar als je geen Micro Modular hebt, heb je er niks aan...

:maffia:

Nou ik heb dus een aantal software Virus-sen, te weten de indigo 1, indigo v40, bruno, reso

thanks! Ga ik zeker proberen.

Origineel geplaatst door SteveJ
In de nieuwe Sample Moog plug van IK Multimedia zit ie ook.

http://www.ikmultimedia.com/samplemoog/sampledmoogs.php

Ik krijg alleen de presets niet geopend... nothing happens als ik op presets klik.. whelp

edit: het is net of ie de directories niet kan openen ofzo... hoewel ik zn root dir toch goed heb gezet. Of zijn de presets en de effecten niet toegankelijk in de demo? Ik lees dat namelijk nergens op de site. WHELP!!

Laatst gewijzigd:
theremin.jpg

+
de download
http://www.humboldtmusic.com/eldingreen/pc_theremin.exe

Zo... als je DE theremin-emulatie wilt hebben moet je Steinberg Hypersonic 2 eens proberen! Daar zit echt een meesterlijke theremin-preset in! :okdan:

Volgens mij kan je het ook prima met Reason maken. Die Thor synth kan je helemaal naar je hand zetten.
Ik denk dat je daar ook ver mee komt. Een echte Theremin VST zou ik overigens zo niet weten....

Ik denk, om dit geluid realistisch na te maken, dat het moeilijkste is de portamento van de pitchfrequentie te imiteren. Omdat als je hand van de ene hoogte naar de andere schuift, die eerst langzaam optrekt en versnelt, dan vrij snel gaat om vervolgens als hij de juiste hoogte benadert, weer te vertragen en te stabiliseren. :eureka: Mssch kan je dit met een Micron doen door gebruik te maken van de tracking generator.

Je hebt ook min. 2 Lfo's nodig, één op de amplitude en één op de toonhoogte van de oscillator. Dan neem je vijf controllers en zet die op de op de frequency en amplitude van de LFO's. De vijfde zet je op het algemene volume van de patch en gebruik je om de beweging op de X-as van de theremin te imiteren.En vervolgens tweaken...:mexico:

Back