Virus C & Sounddiver

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Ok here goes;

Ik heb een:
- Virus C
- M-Audio Delta 1010lt

Nu heb ik via de access website de laatste Sounddiver gedownload (emagic). Ik weet dat de m8u midi interface die ik heb niet werkt met de virus als het gaat om uitwisselen van patches. Vandaar dat ik hem dus direct aan mijn 1010lt moet hangen.

Ok eenmaal dat gedaan en soundiver geinstalleerd krijg ik de melding dat sounddiver mijn virus niet automatisch kan vinden. Dan maar manual en dat is tot op zekere hoogte gelukt. Midi control op de virus staat beide op SysEx.

Probleem 1
Het probleem waar ik tegenaan loop is MIDI OUT van de Virus. De MIDI IN werkt prima. Ik kan geen patches oproepen vanuit mijn Virus.

Probleem 2
Mocht alles werken met de communicatie tussen de Virus en Sounddiver, hoe trigger ik dan de sounds via een midi controller? Met het maken van patches is het wel zo handig om een stukje te kunnen spelen lijkt me. De MIDI IN is al in gebruik dus hoe zit dat?

Bijlage: Settings van Sounddiver

Attachments

• virus2.gif
    virus2.gif
    7,4 KB · Bekeken: 156
Bijlage 2

Attachments

• virus2.gif
    virus2.gif
    7,4 KB · Bekeken: 132
Je hebt de Virus nieuw gekocht? Staat Sysex transmit aan?

virus is 2hands maar in nieuwstaat dus daar twijfel ik niet aan. Werkt met Cubase ook prima (midi in&out).
De volgende settings heb ik in de System Control:

MIDI
DUMP TX: Total
DUMP RX: Enable
GlobalChan: 1
Panel: Int+Midi
SoftThru: Off
ArpeggSend: Off
ClockRx: Auto
MidiVolume: Enable
ProgChange: Enable
MultiPrgChg: Enable
DeviceId: 1

MIDI CONTROL
LoPage: SysEx
HiPage: SysEx

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? :stupid

heb je de midi in en out van sounddiver/virus naar de betreffende poort geslecteerd?

da's helemaal links van 't scherm

Probleem 2
Mocht alles werken met de communicatie tussen de Virus en Sounddiver, hoe trigger ik dan de sounds via een midi controller? Met het maken van patches is het wel zo handig om een stukje te kunnen spelen lijkt me. De MIDI IN is al in gebruik dus hoe zit dat?2

Ik gebruik er een midi merger voor...
Maar mss dat je sounddiver (of ander tool) op thru kunt zetten,
voorwaarde is dan wel dat je 2 midi In poorten hebt

die heb ik dus niet :stupid
Ik kan aleen midi out selecteren =(

Attachments

• virus.gif
    virus.gif
    35 KB · Bekeken: 155
heb je wel de juiste versie van je sounddiver gedownload ?

je heb namelijk een versie voor de retail versie van SD en een versie van SD die met de virus gebundled was...

Je hebt waarschijnlijk de oem versie.
Beperking alleen voor de Virus, maar dan ook nog een keer alleen midi out? :confused:
Flikker maar in de vuilnisbak dacht ik zo :r

Sounddiver is niet echt hét van hét...

't Is universeel,
maar ik krijg bv gans dat Virus Patch scherm niet in één keer op m'n scherm....

En,
Ik moet ook steeds de USB Midi interfaces loskoppelen om SS te kunnen verlaten.

Bij de virus OEM kun je de midi in niet selecteren,
maar gebruikt ie > 'ALL' inputs...<

Er is wel een Thru Optie.

deniax,
volgens mij moet er toch iets mis zijn in je instellingen of kabels...

Of,
Heb je geen Leds op de midi interface of heb je geen midi monitor progg?
Dan kun je zien of er messages binnekomen

Bij mij werkt de virus OEM versie ook 'perfect'

Laatst gewijzigd:
ik heb inderdaad de OEM versie van de access website en niet de volledige versie. Mischien dat het daar aan ligt. Zou wel :kont: zijn.

ik heb beide versies gebruikt .. werkte beide prima ..

maar goed, wat ik probeerde duidelijk te maken is, of je zeker weet dat je bijv. niet de dll voor de retail versie in jou oem versie map heb gegooit .. want dat zou ook absoluut voor problemen moeten zorgen lijkt me ..

anyways.. check ff je inbox ik stuur je ff een pbtje

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door deniax
ik heb inderdaad de OEM versie van de access website en niet de volledige versie. Mischien dat het daar aan ligt.

Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt omdat ik dezelfde versie heb en bij mij (Virus b welliswaar) werkt het wel. Ook bij mij zie ik alleen de Out Port staan. Ik kan hier kiezen tussen E-MU0404 | USB en Microsoft GS Wavetable SW Synth. Wat mij opviel is dat ik jouw probleem kan reproduceren als ik de laatste selecteer. Op basis hiervan vind ik het aannemelijk dat je 1010lt midi-in gewoon niet werkt. Zoals Stephan al zei zou ik even kijken of je uberhaupt wel signaal binnenkrijgt. Dit kun je eenvoudig testen door bijv. een keyboard op die poort aan te sluiten en kijk in een midi-editor of sequencer programma of je uberhaupt wel iets binnenkrijgt. Indien dit niet het geval is, zou je kunnen kijken of tie in Windows wel goed geconfigureerd staat (configuratiescherm -> Sounds And Audio Devices -> Tabbladx Audio -> MIDI music playback) en/of de 1010lt driver opnieuw installeren.

Ik kan geen patches oproepen vanuit mijn Virus.
In geval je geen midi-merger hebt, kunt je op de virus ook edit+sync tegelijk ingedrukt houden en/of in sounddiver autoplayback aanzetten.

Origineel geplaatst door Stephen
Sounddiver is niet echt hét van hét...
Niet mee eens. Hij doet toch wat ie moet doen?

ik krijg bv gans dat Virus Patch scherm niet in één keer op m'n scherm
Met een 19inch scherm zou je wel alles moeten kunnen zien.

Bedoel je met SS sounddiver?

bedankt voor je antwoord, maar ik heb zelf ook even gekeken en heb toch echt alles goed aangesloten. Heb met een midi monitor progje gechecked en hij stuurt toch echt midi out prima door.

In Sounddiver komt Via MIDI IN alles ook netjes door. Ik kan dus patches vanuit externe lib's inladen en editen. Dit werkt naar behoren. Ik kan ze ook saven in de banken A-B.

Maar ik zie mijn eigen gemaakte sounds niet in de Sounddiver zelf. Midi out doet het dus blijkbaar niet terwijl dat degene is die je juist wel kan instellen, daarom vind ik het ook vaag. Ik kan dus ook geen SyseX dumps maken. =(

Heb met een midi monitor progje gechecked en hij stuurt toch echt midi out prima door.

LoPage staat bij jou op SysEx. Ik denk dat je dit sowieso beter kunt wijzigen naar de default instelling Contr zodat er zowel SysEx als controler data verzonden kan worden. Mogelijk dat dit ook uitmaakt voor Sounddiver.

Ik kan dus ook geen SyseX dumps maken. =(

Hiervoor heb je niet perse een tool als Sounddiver nodig. Dit kun je namelijk met elk willekeurige sequencer doen wat overigens best aardig in de handleiding beschreven staat.

Welk OS draaai je op je pc? Heb met vista namelijk hetzelfde probleem, terwijl het met XP (na enig klooien) draaide als een zonnetje. Heb begrepen dat de MIDI implementatie in vista ook nog niet afgerond is door Micro$choft.

Bedoel je met SS sounddiver?

idd, onder XP, vooral bij de Midisport 2x2 en ook de EMU 2x2

kan in ieder geval wel een probleem zijn van Vista!!!

Back