welke hardware sequencer voor live?

mukaku

Ingeburgerd
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een hardware-sequencer waarmee je live, zonder tussendoor te hoeven stoppen, verschillende sporen kan opnemen, dus real-time inspelen, aansturen en anderzijds beinvloeden... Vreemd genoeg kan ik bar weinig vinden. Ik weet dat ableton het in principe kan en mijn logic ook, maar je mist (altijd?) de 1e noot nadat je je opname weer gestopt hebt en gelijk door laat lopen in weergave, als je snapt wat ik bedoel. Sowieso zoek ik een hardware-oplosing...
Ik hoop van jullie te horen!
Grrrrrrrr.Mukaku

Er is hier op dit forum heeeeeeeel veel over te vinden.
Dus gebruik gewoon ff de zoek functie, bijv. hardware sequencer.

hier

succes!

En in deze thread zal het je helemaal gaan duizelen:D

deze

Origineel geplaatst door geschirrspüler
kan een mpc1000 dat niet dan?

(of misschien begrijp ik het één en ander verkeerd)
Ik zou het niet weten, heb nog nooit met een mpc gewerkt. Iemand die dat weet? Ben ook wel benieuwd.

Origineel geplaatst door bronswerk
Maar er bestaat volgens mij nog steeds geen sequencer (hard/soft) die naadloos een zelf opgenomen "phrase" (een aantal maten materiaal) meteen in playback gooit en looped. Daar ben ik op zoek naar.

Machinedrum kan dat wel al is deze misschien niet echt te beschouwen als een volwaardige sequencer. Het in ieder geval wel een concept wat duidelijk laat zien dat het mogelijk is. Ik ken de monomachine niet maar als deze met hetzelfde principe werkt, polyfoon is en een hogere resolutie heeft lijkt mij dit een goede kandidaat.

Ja bedankt,
die 2 threads zijn al voldoende om ff over na te denken. T klopt wel dat ik vooral een zoek die naadloos overgaat van opname naar afspelen en dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk welke daarvoor geschikt is..

Volgens mi heeft Roland eens iets dergelijks geprobeerd in de MC-09. In dat ding werkte het behoorlijk waardeloos, en hij heeft verder geen sequencer, dus ik zal je ook zeker niet aanraden dat ding te proberen. Maar misschien dat Roland dat in nieuwere MC's ook heeft ingebouwd? 909 of 808?

als ik je vraag correct begrijp, zou een RS7000 de oplossing kunnen zijn.
In elk geval, ikzelf zet hem in grid mode en dan kan -zonder hem te stoppen- van Rec naar Play mode gaan (en dan naar 1 van de andere 16 tracks en daar opnemen enz enz)

Ow ja, ik ging er eigenlijk van uit dat je het opnemen van audio bedoelde. Als het om MIDI gaat zijn er idd veel meer verschillende opties. RS7000, MPC´s etc.

Origineel geplaatst door bronswerk
Ik zou het niet weten, heb nog nooit met een mpc gewerkt. Iemand die dat weet? Ben ook wel benieuwd.
ik heb een mpc1000 gehad, daar kon ik toch zonder onderbreking wisselen tussen playback en rec, wisselen van track tijdens het recorden, enz.
gaat hier wel over midi dan :)
niet alleen de 1000 kan dit, ook bijvoorbeeld de 2000xl als ik me niet vergis, en de wat hogere modellen ook :)
weet wel niet meer zeker of je zonder stoppen kunt switchen tussen realtime rec en step rec, misschien een keer vragen in de mpc1000 thread.. eventueel ook alternatief OS

rs7000 zou het inderdaad ook moeten kunnen :)

Alesis MMT-8

Veul gebruikt door Orbital enzo.... super fijn handig licht ding. Kost 75 euri.

met de mv8000 kan het ook ...
maar hoelang wil je iets opnemen ?
Mischien kun je ook z'n loop delay wat niet afneemt, wat najib amhalli ook gebruikt. Alleen weet ik niet of deze ook realtime kunt beinvloeden.

De Alesis MMT-8 komt inderdaad in de buurt voor mijn doeleinden. Wat ik echter mis is de optie dat opname pas start bij de eerstkomende midi in noot.

Het is de bedoeling dat het niet opvalt dat je on the fly (inspelen bv. 2 maten en dan gelijk loopen) patroontjes zit te stapelen. Als de tracks nou ook nog konden transponeren dmv midi commando's dan is het "Improvisor" concept (zie verwijzing naar draadje hierboven) aardig in de buurt.

Met de MAM-SQ16 kan je, met een keyboard aangesloten, live bij inspelen( overdub ) en vervolgens mbv. rec on opslaan.
De sequencer blijft gewoon doorlopen. Nadeel is dat deze sequencer maar over 3 note tracks beschikt, andere 13 zijn voor drum tracks. Arpreggio's kan je inspelen en het leuke is dat je noten aan/uit kan zetten. Nadeel is ook dat de patterns tot 1 maat beperkt zijn. Je kan meerdere maten achter elkaar schakelen, maar heb nog niet geprobeerd of je dan ook over meerdere maten kan inspelen/opnemen.
De MAM is monofoon. Binnenkort de MMT-8 maar eens onder handen nemen...:D

Ja ik bedoelde zelf inderdaad in eerst instantie alleen midi.
Ik begrijp nu dat dat voor veel hardware-sequencers niet zo schokkend is?
Mijn logic op een dikke G5 trekt t niet namelijk en zelfs ableton(demo) wil daar niet aan op mijn G4-laptop..

Ik wil je niet van je pad afbrengen maar...

Ik gebruik de monomachine (MM) van elektron als mijn main-seq.
Ik ben totaal live georienteerd dus daar ligt het niet aan ;)
De MM heeft 2x6sporen seq.
6sporen voor de interne-synths en 6sporen voor externe meuk ;)
Voor live is dat genoeg voor mij en je kan REALTIME SWITCHEN TUSSEN ALLES!!!
Je kan dus pattern kiezen. grid of realtime recorden. etc etc zonder hem te stoppen :okdan:

Tis dat ik in Ierland woon anders zou ik zeggen, kom ff langs, dan laat ik het zien :biertje:

RS7000 inruilen voor Spectralis ?....je bedoelt : 3 x RS7000 inruilen voor één Spectralis ...

Als je dan toch +1500 euro te spenderen hebt, raad ik aan : 1 RS7000 (gaan meestal voor 500 euro of zoiets) + Virus A (300 Euro) + Machinedrum (700 euro) en dan ben ik zeker dat je met dat combo niet onderdoet voor zo'n Spectralis.

De Monomachine is idd ook wel handig voor live...

Misschien is één van de argumenten voor een goede keuze wel het geld dat je te spenderen hebt ?

Back