fraqture
Nieuwkomer
Hallo allemaal
,
Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van synthesizers (wel ietsje meer ervaren met keyboards en workstations) en wil over een tijdje mijn eerste echte synth gaan kopen. Gelet op het budget en de mogelijkheden lijken de Juno-G van Roland en de TR-61 van Korg mij interessant. Overigens gebruik ik momenteel een Korg i3, die ik op zich leuk vind om mee te spelen, maar ik wil graag meer tweakingmogelijkheden en modernere randopties (2DD diskettes is ook niet ideaal).
Ik hoopte in dit topic reacties te kunnen verzamelen van mensen die ervaring hebben met één of beide apparaten. Mensen die kunnen aangeven wat de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar zijn en hoe de sound klinkt.
Mijn voorkeuren op muziekgebied gaan uit naar ambient, 'IDM' en gelijksoortige muziek. Ik neig dan ook naar een digitale sound. Warme, originele, 'alien-achtige' pads en leads zoals die te vinden zijn op een Korg M1 of Roland D-50
vind ik het einde. Verder hou ik van heldere fantasy-achtige synthklanken. Minder belangrijk vind ik een organische sound en akoestische instrumenten (behalve strings en piano, die heb ik wel liever goed, maar trompetten en accordeons oid boeien mij weinig). Dit alles hoop ik dan ook op één van beide apparaten terug te vinden 'out-of-the-box' en natuurlijk zelf het nodige tweaken en creëren.
Een sequenceroptie is meer dan welkom. Gelukkig zit dat op beide apparaten maar ik kan me voorstellen dat er kwalitatieve verschillen zijn. Die zou ik ook graag horen.
Na dit toch al weer lange verhaal hoop ik wat nuttige reacties te kunnen lezen. Alvast bedankt!!!
,Ik ben nog vrij nieuw in de wereld van synthesizers (wel ietsje meer ervaren met keyboards en workstations) en wil over een tijdje mijn eerste echte synth gaan kopen. Gelet op het budget en de mogelijkheden lijken de Juno-G van Roland en de TR-61 van Korg mij interessant. Overigens gebruik ik momenteel een Korg i3, die ik op zich leuk vind om mee te spelen, maar ik wil graag meer tweakingmogelijkheden en modernere randopties (2DD diskettes is ook niet ideaal).
Ik hoopte in dit topic reacties te kunnen verzamelen van mensen die ervaring hebben met één of beide apparaten. Mensen die kunnen aangeven wat de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar zijn en hoe de sound klinkt.
Mijn voorkeuren op muziekgebied gaan uit naar ambient, 'IDM' en gelijksoortige muziek. Ik neig dan ook naar een digitale sound. Warme, originele, 'alien-achtige' pads en leads zoals die te vinden zijn op een Korg M1 of Roland D-50
vind ik het einde. Verder hou ik van heldere fantasy-achtige synthklanken. Minder belangrijk vind ik een organische sound en akoestische instrumenten (behalve strings en piano, die heb ik wel liever goed, maar trompetten en accordeons oid boeien mij weinig). Dit alles hoop ik dan ook op één van beide apparaten terug te vinden 'out-of-the-box' en natuurlijk zelf het nodige tweaken en creëren.Een sequenceroptie is meer dan welkom. Gelukkig zit dat op beide apparaten maar ik kan me voorstellen dat er kwalitatieve verschillen zijn. Die zou ik ook graag horen.
Na dit toch al weer lange verhaal hoop ik wat nuttige reacties te kunnen lezen. Alvast bedankt!!!

op te nemen.