R-ond z'n taal topic!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hij schrijft ook nog grappige verhaaalen

stel je voor dat al dat wat we zegen de leters uit ons mont konde kome..
dan zou de we beter niets meer kunnen zegen.
want door al dat gelul lich er over ral de leters ver sprijt waar je ook heen gaat..
en na jaare lule onzin of zirie ueze dingen tegen elkaar dan voor je het weet kun je huis niet meer in.
want dan lie ie bezaaijt met leter die dan als woorde je mont uit schiete en op de grond valle of op de worde of leter,s die al daar lachen.
en we moete niet te veel zegen en wel over na denken wat we zegen wat anders zou nergens meer kunne woone of heen gaan want het licht ver sprijt met dat wat je daar net zij..
onze wireld licht bezaaijt met leter van iedereen die dan is wat zij tegen elkaar of in zich zelf.
mag je niet meer praate op straat want dan valle de leter uit je mont en dan krijg je nog een bekeuring of een rooie kaart om dat we al bijna nwerne,s meer kunnen kome van de hoeveel heede leter,s om ons heen.
die uit ons mont is gekome of geval om dat je even iets zijn of tegen je zelf je ver sprak je en struikelde par doe,s over de leter,s schelt woorde vliege je om je oore en men ken de dan maar beter zwijgen.
op straat of in de trein want voor je het weet kun je nergens meer in of uit want dan licht onze wireld bezaaijt met onze woorde die we tegen elkaar even gezegt hade..

maar een geluck de woorde kome niet uit ons en blijfen niet lichen en ze zijn on zich beer en men snapt me wel als ik toch nog is wat zeg..
maar toch word er nooit meer gesprooke tegen elkaar in de bus trein of andere plaatse waar je vreemde tegen het lijft loopt niemant kijkt op of om negens zie je woorde dus een praatje is toch niet zo raar..
tegen een wilt vreemde en voor je het weet kun je er weer

praat je wel is in de bus tegen een wilt vreemde of zit met je kop teele foon in je oor ge propt zo dat je niets meer kan hoor wat er gebeurt om jou heen....?
en zeg je me kaar geen gedag ok al kun je elkaar niet..???

wat maakt het nou uit je hoeft niet bang te zijn voor de woorde die uit je kome en blijfen lichen dus zeg ge rust is gedag of halo tegen die geene in de trein ,bus of op de stop of waar je kompt en gaat en je tegen lichers tegen kompt en wees niet bang beetje zo zaal kontakt kan geen kwaat in je leven..

Wat is er dan met r-ond zijn taalgebruik?

Origineel geplaatst door klausito
Wat is er dan met r-ond zijn taalgebruik?

Juist. Ok, ik snap er ook niets van, maar na 2x lezen wel. En dan is het meestal nog grappig ook.
Hij is wel consequent, zelfs zijn verkoop threads zijn in zijn taaltje.

Prima dus.

Origineel geplaatst door bikkel
Vage Paul? Beetje grof dat je hem daar mee gaat vergelijken.

wie is vage Paul?

Ik heb ooit eens geleerd op school "als je wilt dat je boodschap serieus genomen wordt, neem dan je lezer ook serieus". En dat doe je niet door met taal om te gaan als een spastische baby met een bord spaghetti.

Maar goed, verder een goede gast hoor. Ik vind het alleen niet vreemd dat een aantal mensen zich ergeren aan zijn taalgebruik en daar opmerkingen over maken. Als ik notulen of memo's krijg die rammelen van de fouten ben ik ook niet zo genegen verder te lezen.

Origineel geplaatst door fuse
Nu ken ik wel een paar dyslekten maar R-ond slaat echt alles.
WAS r-ond maar 1 van de hunne, dat is dus niet het geval want destijds onder de nick Rondroyd kon ie ook fatsoenlijk tikken...
voor de rest heb ik geen probs met R-ond, verder wel een OK-gast... :)

Denk dat de meeste van ons een besturingssysteem op hun computer
hebben staan van iemand die ook dyslexie heeft,
verder heeft onze eerste Nederlander in de ruimte ook problemen met woorden en zinnen.

En als mensen het echt niet meer kunnen aanzien al die taal en spelfouten
start dan een synthforum voor hoogopgeleide :geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
WAS r-ond maar 1 van de hunne, dat is dus niet het geval want destijds onder de nick Rondroyd kon ie ook fatsoenlijk tikken...
voor de rest heb ik geen probs met R-ond, verder wel een OK-gast... :)

Ik zie de verschillen niet.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zie de verschillen niet.

ik ook niet .. ook hier precies t zelfde ..

6 enters in 1 zin etc. nogmaals dat heeft toch niks met dyslexie te maken ..

dat die gozer
afentoe
woorden verkeerd typed daar lees
ik zo overheen
alleen de manier van posten kan
zo vermoeiend zijn... en ik weet... zeker
dat je dit jezelf binnen
no time... kan afleren :)

ik kan me
eigenlijk niet eens voorstellen...
dat .. hij t zelf niet ziet.....

en dan zijn er ook nog genoeg woorden waaruit je kan opmaken dat ie best weet hoe je ze typed.. alleen dan zitten er weer van die rare typos in zoals dubbelle letters of dubbel ui of eu .. is gewoon luiheid of met opzet dat ie dat niet ff corrigeert

hij zit ons gewoon te dollen :smeris:

Als R-ond een beetje slim is (en dat is die vast wel) dan print hij dit topic uit en veegt er zo'n :kont: mee af.

Ja tog?

Ach en wee ik vind het wel grappig om stukjes van hem te lezen en als het te veel text zie waarvan ik ga duizelen dan skip ik gewoon... no problemo.

Goede tip

Goede tip

Origineel geplaatst door sander
Als je firefox gebruikt met woordenboek addon, dan krijg je in elk tekstvlak van je browser waar je aan het typen bent een spellingscontrole, dus zo'n rood streepje onder het foutieve woord.
Rechtermuisknop op het woord laat de juiste zien en kan je dan laten aanpassen.

Type in een andere taal, dan rechtermuisknop, language en selecteer gewenste taal.

Erg handig voor iedereen lijkt me. Uiteraard is dit geen oplossing voor zins opbouw.
Aha, dat waren die rode stippellijntjes als ik bezig was met het intypen van deze tekst. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit van de browser was. Ik dacht dat het van de webserver waarop ik was afkomstig was. Bedankt, sander. Zo leer ik eens wat bij wat niet synth-gerelateerd is op een synthforum, :D

Ik heb nog nooit moeite gehad met Ron's verhalen. het leest voor mij net zo makkelijk als de andere onzin hier op het forum. waarik me dan nog het meest aan erger is al dat gecorrigeer op kleine taalfoutjes.

Origineel geplaatst door Digimod

En als mensen het echt niet meer kunnen aanzien al die taal en spelfouten
start dan een synthforum voor hoogopgeleide :geslaagd:

Hoogopgeleiden. :P

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik heb nog nooit moeite gehad met Ron's verhalen. het leest voor mij net zo makkelijk als de andere onzin hier op het forum. waarik me dan nog het meest aan erger is al dat gecorrigeer op kleine taalfoutjes.

Volgens mij moet het zijn, hoogopgeleidden.. ;)

Origineel geplaatst door synthiaks

Sorry :okdan:

aub

http://www.brim.nl/

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back