favoriete 303 riffs

Die "Like A Tim"-sequences vind ik ook wel érg érg leuk.
Als iemand dus iets weet, zou ik heel dankbaar zijn.

hey mensen. ben er nog niet helemaal uit over het programmeren van de patterns. deze b.v. :

three-o-three public energy:
c-3 0 0 0
c-3 1 1 0
c-3 1 1 0
c-3 1 0 0
c-3 0 0 0
c-3 0 0 0
c-2 1 1 1
c-3 0 0 0
c-3 1 0 0
c-3 0 0 0
c-3 1 0 0
c-3 0 0 0
c-3 1 0 0
e-3 1 0 0
g-3 1 0 1
a#4 1 0 0
c-3 0 0 0
a#2 1 1 1
c-3 0 0 0
c#3 1 0 0
c-3 0 0 0
c-3 0 0 0
c-3 0 0 0
c#3 1 0 0
c-3 0 0 0
b-4 1 1 1
c-3 0 0 0
b-4 1 0 0
b-2 1 0 0
c-3 0 0 0
b-4 1 1 1
c-3 0 0 0

als ik het goed heb betekent dus b.v: c-3 0 0 0 C van de 3e octaaf/0 is de nootwaarde?/ 0 slide dus geen slide/ o accent dus geen accent. nu zie ik soms b.v. noot b-4. maar je heb maar 3 octaven ter beschikking. je kan wel verschuiven naar een 4e maar dan verschuifd meteen de hele pattern. dus hoe moet dit nou precies ingespeeld worden?

wel,

als je in pattern mode programmeert, heb je automatisch 3 octaven beschikbaar. 1 middelste zichtbare octaaf op de toetsen en dan 1 hoger en 1 lager octaaf mbv respectievelijk 'note up' en 'note down'.

wel 2-3-4 zijn toch ook 3 octaven?

concreet voor public energy: stamp al de gebruikte noten in, in pitchmode. alle noten waar 3 bijstaat laat je met rust, die met 2 erachter transponeer je naar beneden; die met 4 erachter transponeer je naar boven. klaar is kees

aan iedereen die het nie begrijpt..

PROBEER HET EENS TE BEGRIJPEN

niet alles in het leven wordt met de paplepel in de mond gegeven..

een demo van abl kan helpen...

aan iedereen die het nie begrijpt..

PROBEER HET EENS TE BEGRIJPEN

niet alles in het leven wordt met de paplepel in de mond gegeven..

een demo van abl kan helpen...

bedankt voor je wijze les rvooh. denk je dat ik niet probeer om het te begrijpen ofzo? als je alleen maar dit soort hulp kan bieden zeg dan liever niks.

clercqen bedankt voor de hulp. ik ga het nog eens proberen.

grtz.

ja ik wordt gefrustreerd door mensen hun luiheid

denk na of verkoop je 303

die tip van die abl demo is trouwens heel behulpzaam van me

edit: en als ik even de topic doorlees zie ik dat ik het al behoorlijk heb proberen uit te leggen, en ik ben niet de enigste..
ik geloof niet dat je ontzettend dom bent, dus ben je gewoon lui of is het een mentaliteitsprobleem.

Abl lijkt mij ook een behulpzame tip. Rebirth is echter gratis en kun je minstens zoveel van opsteken.

Nog steeds niemand die de patterns van Like A Tim wilt delen?

ja maar..
kan je die patterns van abl zoals ze in deze topic staan in rebirth inladen? enhoe doe je dat?

ik bedoelde vooral: als je niet snapt hoe de notatie werkt, open dan eens de pattern in abl en doorloop die stap voor stap
dan zul je het vanzelf snappen..(en indien nog steeds niet kan je de pattern dan tenminste overnemen en noteren op een manier dat je wel snapt)..

overigens zit in ABL een heleboel presets die bekend zijn...

ja ik wordt gefrustreerd door mensen hun luiheid

denk na of verkoop je 303

die tip van die abl demo is trouwens heel behulpzaam van me

edit: en als ik even de topic doorlees zie ik dat ik het al behoorlijk heb proberen uit te leggen, en ik ben niet de enigste..
ik geloof niet dat je ontzettend dom bent, dus ben je gewoon lui of is het een mentaliteitsprobleem.

Dit heeft toch niks met luiheid te maken. Denk je dat ik er niet eerst zelf probeer achter te komen voor ik ga vragen. Het slaat echt helemaal nergens op om te zeggen verkoop je 303. Ik weet best wel hoe ik hem moet gebruiken maar dit was effe anders. Ik word pas gefrustreerd van mensen die op een of andere manier beter voelen omdat zij iets wel snappen wat een ander misschien niet snapt en vervolgens dit soort berichten plaatsen.

Even opgezocht via youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ByrNCvvDxtg

Klinkt wel lekker fout eigenlijk. En er zit volgens mij ook helemaal geen 303 in.
Er zijn wel interessantere dingen te doen met die synths :)

Rollercoaster van The Grid

Ik had nooit eerder van The Grid gehoord,
maar op de cover van de cd stond een 303
en dat was voor mij reden genoeg om ze eens te beluisteren.

Back