Behringer minimon mon800 ervaringen

Ja, hier, en hij bevalt me prima.
ik gebruik 'm vooral als volumeknop voor m'n krk rp5-jes en heb niet echt verschil in geluidskwali kunnen ontdekken tussen het rechtstreeks op m'n geluidskaart aansluiten van de monitoren of met de minimon ertussen. Misschien dat dat iets is wat op onbeschofte volumes gaat spelen, maar dat weet ik niet.

ik vind 'm ideaal, vooral omdat je er (in tegenstelling tot het vergelijkbare ding van samson) 2 kopfoon's op aan kunt sluiten en het feit dat ie niet zo belachelijk duur is als de big knob.

Hier staat-ie ook en bevalt ook prima. Er zelfs eigenlijk wel sprake van overkill: talkback gebruik ik in principe niet, 2e speakerset + mono gebruik ik niet en ook maar 1 inputoptie. De Mute-, Dim- en Mono-knopjes zijn dan wel weer erg handig. Op geluidskwaliteit heb ik ook niks aan te merken.

Wellicht dat-ie op termijn wel ingeruild gaat worden voor zo'n SM Patch-geval. Samson biedt i.i.g. niks meer en naar verluidt beinvloedt die de geluidskwaliteit wel.

Origineel geplaatst door Meinte37
Wellicht dat-ie op termijn wel ingeruild gaat worden voor zo'n SM Patch-geval. Samson biedt i.i.g. niks meer en naar verluidt beinvloedt die de geluidskwaliteit wel.
samson hoef ik idd ook niet
dat ding van SM Pro is toch al gauw 2,5 x zo duur

Origineel geplaatst door Ramoonus
dat ding van SM Pro is toch al gauw 2,5 x zo duur
Ach, de Big Knob is al snel bijna 10x zo duur ;)
Plus: de SM Pro is passief, op de koptelefoonversterker na, dus je weet wel vrij zeker dat het geluid minimaal beinvloed wordt.

Ach, de Big Knob is al snel bijna 10x zo duur ;)
Plus: de SM Pro is passief, op de koptelefoonversterker na, dus je weet wel vrij zeker dat het geluid minimaal beinvloed wordt.
in theorie
eerder een verkooptruc

Tja. Maar die SM Pro Audio Nanopatch is dan zelfs weer goedkoper, als je geen behoefte hebt aan de koptelefoonversterker. Werkt verder ook echt prima.
(En lekker passief... als het al niet beter is voor de geluidskwaliteit, scheelt het je al toch al weer een trafootje... :P )

Ik schreef het in een ander draadje al, maar hier is t meer on-topic.

Ik heb sinds kort de minimon800, besteld bij Thomann.
Thomann leverde voor de nieuwprijs een zelf dichtgeplakte doos die duidelijk al een zwaar leven achter zich had gehad met daarin een slordig terug ingepakte minimon.

Op dit exemplaar vervormt de koptelefoonuitgang op het front als ik de betreffende volumeknop open zet, ook met niet te veel ingangssignaal, al heel snel. D'r hangt een doodordinaire sennheiser 465 ofzoiets aan, moet toch kunnen? Die werkt op alles, tot m'n ipod aan toe, prima. Heeft iemand anders dit probleem ook, of is dit exemplarisch en moet ik 'm toch maar (op mijn kosten :stupid: ) retourneren naar Thomann?

verder voelen de schakelaartjes wat fragiel en is alles plastic.

Nouja, voor 44 euro gaan we ook niet zeiken, hiervoor schakelde ik met de knoppen op m'n sony hifi huiskamerversterker en had ik geen fatsoenlijke talkback voor naar de opnameruimte.

De draaiknoppen voelen inderdaad wat fragiel aan: een kortere, bredere en stroever draaiende uitvoering had van mij ook wel gemogen. De drukknoppen vind ik prima: gaan redelijk zwaar (dus je drukt ze niet per ongeluk in, ofzo), geven een duidelijke mechanische click bij in- en uitschakelen maar geen click in het signaal. Van vervorming op de koptelefoon heb ik helemaal geen last, dus dat lijkt me echt een defect.

Klinkt nogal alsof je een teruggestuurd exemplaar in de maag gesplitst hebt gekregen. Zou ik net zo hard weer terugsturen: kapot=kapot, nieuw=nieuw. Moeten ze het maar beter controleren.

De draaiknoppen voelen inderdaad wat fragiel aan: een kortere, bredere en stroever draaiende uitvoering had van mij ook wel gemogen. De drukknoppen vind ik prima: gaan redelijk zwaar (dus je drukt ze niet per ongeluk in, ofzo), geven een duidelijke mechanische click bij in- en uitschakelen maar geen click in het signaal. Van vervorming op de koptelefoon heb ik helemaal geen last, dus dat lijkt me echt een defect.

Klinkt nogal alsof je een teruggestuurd exemplaar in de maag gesplitst hebt gekregen. Zou ik net zo hard weer terugsturen: kapot=kapot, nieuw=nieuw. Moeten ze het maar beter controleren.
ik denk dat dat een probleem is tussen jouw en thomann :(

Back