da goose
DaGooseMusic.nl
In navolging op de thread van Radiance op zijn solid state pultec mijn verslag van wat een Tube stage pultec manley style gaat worden.
Verschil is behalve de tubestage met uiteraard een tube (ecc88 ) dat er ook output en later misschien ook nog input trafo's komen (lundahl) dat er meer stappen zijn in de hoog sectie waardoor het een mid/hoog sectie word.
Dit word gedaan, aangezien het een compleet passief EQ netwerk is, met een combi van condensatoren en spoelen, deze combi is dus anders als in de originele pultec (zal niet te technisch gaan worden) en word ook door manley geleverd en ziet er alsvolgt uit.
De 'originele' manley pultec
Mijn versie van de manley (zoek de verschillen
)
Case ga ik overigens niet zelf in elkaar frutselen en schaefferen maar compleet zo besteld.
Tot nu toe is het meer parts en info verzamelen maar kan inmiddels wel al wat dingen gaan solderen, de eindstage, de filterboards op de foto gaan NIET gebruikt worden omdat deze dus niet de extra 'manley stappen' heeft, deze sectie ga ik zwevend of op ferroboard bouwen.
De spoelen zijn besteld (CUSTOMBUILD) en de wima caps zijn net aangeschaft.
OK... foto's voor zover ik ze heb.
Fottotje van de multi inductor (alle spoelen in een indutcor)
Verschil is behalve de tubestage met uiteraard een tube (ecc88 ) dat er ook output en later misschien ook nog input trafo's komen (lundahl) dat er meer stappen zijn in de hoog sectie waardoor het een mid/hoog sectie word.
Dit word gedaan, aangezien het een compleet passief EQ netwerk is, met een combi van condensatoren en spoelen, deze combi is dus anders als in de originele pultec (zal niet te technisch gaan worden) en word ook door manley geleverd en ziet er alsvolgt uit.
De 'originele' manley pultec
Mijn versie van de manley (zoek de verschillen
)Case ga ik overigens niet zelf in elkaar frutselen en schaefferen maar compleet zo besteld.
Tot nu toe is het meer parts en info verzamelen maar kan inmiddels wel al wat dingen gaan solderen, de eindstage, de filterboards op de foto gaan NIET gebruikt worden omdat deze dus niet de extra 'manley stappen' heeft, deze sectie ga ik zwevend of op ferroboard bouwen.
De spoelen zijn besteld (CUSTOMBUILD) en de wima caps zijn net aangeschaft.
OK... foto's voor zover ik ze heb.
Fottotje van de multi inductor (alle spoelen in een indutcor)