Recorden

n303y

Ouwe rot
Ik wil eens kijken naar de mogelijkheden om het recorden wat ik nu op mijn pc (Cubase LE) doet te vervangen door hardware. Als ik zoek op recorden krijg ik teveel resultaten over hetgeen wat ik zoek. Kan iemand mij een tip geven hoe ik geriochtere resultaten vind over dit onderwerp?

Lijkt mij namelijk super als ik de pc echt helemaal niet meer nodig heb voor muziek maken.

In feite zou je moeten bepalen hoeveel sporen je simultaan op zou willen kunnen nemen en op welk medium je dat zou willen doen, en dan kijken naar de mogelijkheden.

Ik gebruik nu een mackie 1402vlz als mengpaneel en dacht eigenlijk dat ik sowieso per kanaal zou moeten opnemen omdat de mackie maar 1 mainoutput heeft en niet per kanaal een output. Hoe gaat dit dan in zijn werk als ik bijv. 10 sporen wil recorden?

Dat kan niet met je 1402.
Althans, niet simultaan (gelijktijdig)

Je hebt nog wel je toewijsbare alt 3-4 outputs.

In totaal 4 outputs dus waarmee je maximaal 4 losse monosporen simultaan naar een recorder kunt sturen.

Als je bv. de VLZ 1604 koopt, dan heb je 8 direct-outs én 4 subgroepen én een master. Daarmee ben je voor relatief weinig geld (2e hands zo'n 500 / 600 euro) dus al een stuk flexibeler.

Qua mixer dan.

Back