Meerdere midi's aansluiten

Origineel geplaatst door meesha74
Wat is dit voor een wazige omschrjiving? Is dit een geintje of denk je werkelijk dat je door midi op deze manier aan te sluiten het geluid van de éne synth uit de andere krijgt?

Nogmaals, als dit een geintje is kan ik er erg om lachen. :D Als je serieus bent, dan eeeeehm..... Succes!! :okdan:
Volgens mij is ie serieus.. en ook wat hij wil... want hij schrijft telkens en/of. 8)

Origineel geplaatst door meesha74
Ben bang dat dit een gevalletje "wat is midi - cursus" wordt...
Ik vrees het ook.. maar goed dat er nu internet is (of juist niet....), toen ik met midi begon heb ik het zelf uit moeten zoeken.

Ik denk dat hij bedoelt dat hij dan de noten van de 303 (maar met de klanken van de d2) hoort. Anders: zie cursus. ;)

Niet dat ik de omschrijving van het aansluitschema helemaal kan volgen, maar goed...

Zelf doe ik niet zo veel met MIDI. Ik ben meer iemand die rechtstreeks in audio opneemt, en daarvoor telkens het benodigde apparaat aansluit. En als er iets in MIDI moet gebeuren, doe ik dit met 1 keyboard waar verder geen andere apparaatjes aanhangen. Zo is het natuurlijk niet al te moeilijk.

patchbays of een mixer zouden me wel wat connectorenversteekwerk besparen... :)

Ten eerste ben ik zeer serieus en maak geen bulshit.

verklaar mij maar voor gek of leek of wat dan ook, maar.....................................!
Nogmaals :
Na alle reacties en dergelijke
(incl.de midi cursus https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=66486&highlight=midi+audio)

Ik heb een simpelle opstelling gemaakt Nl.:

1) Mijn Korg - EA-1mkII via MIDI OUT (via een midi kabel!) naar mijn Roland - D2 MIDI IN.
De korg met interne clock ingesteld en d D2 met externe clock ingesteld.
2) Ik druk op play bij de korg en ze "lopen" alle twee.
als ik dan op stop druk bij de D2 blijft mijn Korg "doorlopen"(is normaal en moet ook zo).

MAAAAARRRRRRR....................... uit mijn D2 audio en koptelefoon uitgang komt het geluid van mijn Korg.
Ik kan het geluid veranderren als ik op mijn D2 de Patch verander.

Ik vermoed : (Origineel geplaatst door Nicolas 2000)
Ik denk dat hij bedoelt dat hij dan de noten van de 303 (maar met de klanken van de d2) hoort.

wel eens kan kloppen.

Mijn vraag is dan ook hoe krijch ik dit weg.
Het is zeer iritand en vervelend, want als ze bijde "lopen" krijch ik een echo tehoren.

Mijn aansluiting die ik normaal heb is nl: (komt tie)
Korg-EA-1mkII MIDI OUT naar Korg-ES-1 MIDI IN dan :Korg-ES-1 MIDI Thru naar Roland-MC303 MIDI IN dan :
Roland-MC303 MIDI Thru naar Roland-D2 MIDI IN.

Daarna sluit ik de Korg-ES-1 en de Roland-MC303 en de Roland-D2 audio uitgangen aan op de audio ingang van mijn
Korg-EA-1mkII.
Zo dat ik AL het geluid via de Korg-EA-1mkII zijn koptelefoon uitgang kan horen.

Nu........ door boven gesteld probleem krijch ik een "echo" te horen doordat het geluid terug komt!!!!!!!!.

Is dit normaal ofishet gewoon een instelling.

Ten eerste ben ik zeer serieus en maak geen bulshit. verklaar mij maar voor gek of leek of wat dan ook, maar.....................................!

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Ten eerste, is er niemand die gezegd heeft dat je gek bent of dat je bullshit maakt. Alleen door de eerste omschrijvingen die je gaf leek het alsof je niet echt een idee had waar je mee bezig bent. Echter de omschrijving die je nu geeft is een stuk duidelijker en daar "kunnen we tenminste iets mee". Je hebt je probleem nu een heel stuk duidelijker omschreven:

Het is lijkt me een kwestie van de juiste midi kanalen instellen in alle apparaten. De noten die door de eerste machine worden gegenereerd op de verschillende midi kanalen worden via midi doorgegeven naar de tweede machine in de "ketting", en alle machines die verder in de "ketting" hangen. Als deze op diezelfde midi kanalen geluiden hebben zitten dan zulen die ook weergegeven worden. Dus de MIDI noten van de eerste machine worden OOK gespeeld door de tweede, en de derde etc, maar dan met de geluiden van de desbetreffende machines.

Zorg ervoor dat:

Óf, de eerste machine géén note informatie versturen.
Óf, alle machines alle binnenkomende note informatie uitfilteren. (dus niet reageren op inkomende note data)
Óf, alle machines op elkaar afgestemde midi kanalen hebben.

Ik ken de machines niet maar één van deze oplossingen zou minstens haalbaar moeten zijn met één of meerdere apparaten.

Kun je hier iets mee?

Back