Ten eerste ben ik zeer serieus en maak geen bulshit.
verklaar mij maar voor gek of leek of wat dan ook, maar.....................................!
Nogmaals :
Na alle reacties en dergelijke
(incl.de midi cursus
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=66486&highlight=midi+audio)
Ik heb een simpelle opstelling gemaakt Nl.:
1) Mijn Korg - EA-1mkII via MIDI OUT (via een midi kabel!) naar mijn Roland - D2 MIDI IN.
De korg met interne clock ingesteld en d D2 met externe clock ingesteld.
2) Ik druk op play bij de korg en ze "lopen" alle twee.
als ik dan op stop druk bij de D2 blijft mijn Korg "doorlopen"(is normaal en moet ook zo).
MAAAAARRRRRRR....................... uit mijn D2 audio en koptelefoon uitgang komt het geluid van mijn Korg.
Ik kan het geluid veranderren als ik op mijn D2 de Patch verander.
Ik vermoed :
(Origineel geplaatst door Nicolas 2000)
Ik denk dat hij bedoelt dat hij dan de noten van de 303 (maar met de klanken van de d2) hoort.
wel eens kan kloppen.
Mijn vraag is dan ook hoe krijch ik dit weg.
Het is zeer iritand en vervelend, want als ze bijde "lopen" krijch ik een echo tehoren.
Mijn aansluiting die ik normaal heb is nl: (komt tie)
Korg-EA-1mkII MIDI OUT naar Korg-ES-1 MIDI IN dan :Korg-ES-1 MIDI Thru naar Roland-MC303 MIDI IN dan :
Roland-MC303 MIDI Thru naar Roland-D2 MIDI IN.
Daarna sluit ik de Korg-ES-1 en de Roland-MC303 en de Roland-D2 audio uitgangen aan op de audio ingang van mijn
Korg-EA-1mkII.
Zo dat ik AL het geluid via de Korg-EA-1mkII zijn koptelefoon uitgang kan horen.
Nu........ door boven gesteld probleem krijch ik een "echo" te horen doordat het geluid terug komt!!!!!!!!.
Is dit normaal ofishet gewoon een instelling.
Ten eerste ben ik zeer serieus en maak geen bulshit. verklaar mij maar voor gek of leek of wat dan ook, maar.....................................!
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: