Virus A

aphex204

Stamgast
Yo...
Zit er over te denken een Virus te kopen en dan een A. Heb zo het idee dat de 'eerste' versies altijd het meest orgineel klinken...zoals bv de Nord1 het rauwste en meest pure signaal geeft... Of dit ook opgaat voor de Virus-lijn... Iemand?:)

Uit mn hoofd is de meest recente OS-update voor de Virus A 2.8...hebben die updates nog invloed op algehele soundkwaliteit van het apparaat zelf of....?

Ik heb zelf de Virus A. Op zich een prima synth en gebruik hem in bijna al mijn tracks. (ik werk op het moment met 3 synths dus dat geld voor de andere twee ook :) ).

Het geluid is typisch virus. Alleen vondt ik dat het wel eff duurt voordat je hem doorhebt en er lekker mee kan werken. De effectsectie in een menu'tje samen met nog wat andere dingen die ik wel regelmatig gebruik (analog drift etc).

Ik weet niet precies wat een Virus B doet, maar deze schijnt iets uitgebreider te zijn. De specs moet je zelf even opzoeken.

Toen ik mijn Virus A kocht was dat op dat moment de enige betaalbare virus voor mij en ik ben ook niet van plan om hem te gaan upgraden, hij bevalt nog steeds er goed. Ik heb trouwens ook geen idee of de klank duidelijk verbeterd is in latere versies of dat er gewoon meer modulatie-mogelijheden bij zijn gekomen waardoor de klank(mogelijkheden) veranderd.

Maar dat de eerste versie beter of rauwer of purer klinkt dan latere versies, lijkt me een beetje onzin. Vindt ik dat dat effect bij de Nord I ook wel enigzins overdreven wordt.

Origineel geplaatst door BananaWorld

Maar dat de eerste versie beter of rauwer of purer klinkt dan latere versies, lijkt me een beetje onzin. Vindt ik dat dat effect bij de Nord I ook wel enigzins overdreven wordt.

inderdaad ja !

Ik weet dus niet hoe dat met de Virussen is maar van Nord1 naar Nord2 is toch wel wezenlijk anders zeg... Kan niet zeggen dat de sound beter is maar qua rauw signaal lijkt het wel of ze bij de Nord2 er met de strijkbout overheen zijn gegaan...maar...ik gebruik ze allbei veel en ze vullen mekaar goed aan. Wat betreft de Virus Ti hoor ik ook verhalen van mensen die spijt hebben dat ze hun C weg hebben gedaan en het zelfde verhaal van C naar B...dus er moet toch iets aan de hand zijn...:biertje:

mss kleuring van de converters....

mss is een creamware asb wel een leukere bak dan een virus....

Origineel geplaatst door aphex204
Ik weet dus niet hoe dat met de Virussen is maar van Nord1 naar Nord2 is toch wel wezenlijk anders zeg... Kan niet zeggen dat de sound beter is maar qua rauw signaal lijkt het wel of ze bij de Nord2 er met de strijkbout overheen zijn gegaan...maar...ik gebruik ze allbei veel en ze vullen mekaar goed aan. Wat betreft de Virus Ti hoor ik ook verhalen van mensen die spijt hebben dat ze hun C weg hebben gedaan en het zelfde verhaal van C naar B...dus er moet toch iets aan de hand zijn...:biertje:

Ik vond de NL1 ook erg rauw klinken

Origineel geplaatst door Alex Omega
mss kleuring van de converters....

mss is een creamware asb wel een leukere bak dan een virus....
\
ik denk dat t idd aan de ad/ da converters ligt ast signaal
kaler / rawer klinkt
de 2 e serie nlead kwamen ardig wat latert en bv de 2x helemaal iets opgepimpt ...met meer voices en so
en de nlead 3 is opzekers een [wat ik weet van verhalen] andeee synth qa sounds en bediening dan de twee eerste
iig niet slecht gewoon anders cleaner

de virus zal welt zelfde verhaal me zijn
een virus b heeft zeker meer opties ...mogelijkheden dan de twee de nordlead meer stemmen ook aleen al 3 x osc en fx en audio in ,..zegt mij genoeg ...
virus je b halen

een virus b heeft zeker meer opties ...mogelijkheden dan de twee de nordlead meer stemmen ook aleen al 3 x osc en fx en audio in ,..zegt mij genoeg ...

Mogelijkheden zeggen niet alles. Gebruikersgemak is ook makkelijk. Als je van 2 naar 3 oscilatoren gaat en van een enkel filter naar een geschakeld filter (2x, parallel of serie) en van ADSR naar ADSSR, aangevuld met een setje effecten wordt het programeren toch net eff iets minder intuitief. Het hangt ook een beetje af van hoeveel tijd je erin wilt stoppen of je er andere geluiden uithaald.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Mogelijkheden zeggen niet alles. Gebruikersgemak is ook makkelijk. Als je van 2 naar 3 oscilatoren gaat en van een enkel filter naar een geschakeld filter (2x, parallel of serie) en van ADSR naar ADSSR, aangevuld met een setje effecten wordt het programeren toch net eff iets minder intuitief. Het hangt ook een beetje af van hoeveel tijd je erin wilt stoppen of je er andere geluiden uithaald.

goed om te weten; toch een beetje standaard pad synth ,..baldzijde achter bladzijde va
eerst had ik een rackjie micro Q,..en was een best erg lekker sounding va
maar demogelijkheden wogen niet egt op tegen de gebruiksgemakken

dus ik op zoek toen naar en ander va tje
heb meerder nords gehad [geen 3] en modulair
maar vanwege specs d8 ik toch eg wel beter uit te zijn met een virus b
alleen vanwege de audio in en de meerdere stemmen
3x osc en meerder fx en filters = helemaal +

uiteindelijk kwam ik laatst by de ms2000 uit en ....
best ok asjet niet vergelijk met mn aanaloog arsenaal
tis eg een veelzijdig va tje voor weinig
staat nu te koop hihi
:okdan: :doei: 350,-
ism mn evolver 650
:slotje:
buy the fockers
:peukie:

Back