Midiquest versie 10

Geen ervaring mee, ziet er interessant uit. De vraag is, werkt het ook echt?

yep

maar het nadeel is dat je wel sonar of cubase/nuendo moet hebben onder windows om alle functies volledig te gebruiken
zoals patch editing in je sequencer

Lijkt me echt een enorm handig stuk software, alleen jammer dat het toch wel behoorlijk wat geld kost.
Nu is t denk ik ook een verschil voor hoeveel synths je dit wilt gaan gebruiken. Ik zou m voor denk ik voor 2 synths graag willen gebruiken, en dan is 250 dollar een hoop geld (voor de goedkoopste versie). Maar stel dat je 30 synths hebt (die ook ondersteund worden) dan wordt t een ander verhaal..

:eureka: Eigenlijk zouden ze het programma voor 50 euro moeten verkopen, en dat je dan voor een x bedrag de synths die je graag zou willen aansturen..

Origineel geplaatst door Flying Panther

:eureka: Eigenlijk zouden ze het programma voor 50 euro moeten verkopen, en dat je dan voor een x bedrag de synths die je graag zou willen aansturen..

Lijkt me een goed idee. Ik ontdekte een "soundquest-users" yahoo group waar de maker van Midiquest vaak opduikt. Daar zou je t m kunnen voorstellen.

http://tech.groups.yahoo.com/group/soundquest-users/

Ik ben met de demo bezig, maar het is echt ontzettend handig, zolang het niet crashed, ik heb vrijwel al mijn hardware erin hangen. Hij heeft jammergenoeg alleen geen instellingen voor de Poly 61.
Programmeren van je patches gaat gewoon via slepen en klikken en dat is vooral voor de wat oudere midi hardware een verademing. Vooral als de betere editors van zo'n synth op een ST of een Amiga draait zoals bijvoorbeeld bij de editor van de Kawai K1.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadDonna
Ik ben met de demo bezig, maar het is echt ontzettend handig, zolang het niet crashed, ik heb vrijwel al mijn hardware erin hangen. Hij heeft jammergenoeg alleen geen instellingen voor de Poly 61.
Programmeren van je patches gaat gewoon via slepen en klikken en dat is vooral voor de wat oudere midi hardware een verademing. Vooral als de betere editors van zo'n synth op een ST of een Amiga draait zoals bijvoorbeeld bij de Kawai K1.
inderdaad
de patchmanagement en apparaatmanagement is stukken beter dan een combo van tientalle freeware editors en zelfbouw zooi
het nadeel is dat het even wennen is voordat je alles door hebt

en op sommige bakken duurt het een eeuwigheid voor je alles binnen hebt (kwartiertje voor 300 patches)
maar dit ligt niet aan de software midiquest
meer aan de instellingen van het apparaat en de complexiteit van de patches

Iemand ervaring met het omzetten van SoundDiver libraries naar midiquest? Ik weet dat het natuurlijk altijd via de synth zelf kan maar dat wordt met een paar duizend patches een hels karwei.

Origineel geplaatst door wouter
Iemand ervaring met het omzetten van SoundDiver libraries naar midiquest? Ik weet dat het natuurlijk altijd via de synth zelf kan maar dat wordt met een paar duizend patches een hels karwei.

Geen ervaring, maar zou met sysex files geen probleem moeten zijn, lijkt me. Sounddiver kan die exporteren en het lijkt me sterk als MidiQuest geen sysex import heeft.

Die kan sysex im- en exporteren

Back