Ems Vcs3 Marktplaats Update

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als er maar genoeg tracks met een bepaalde synth gemaakt word waarmee je opgroeit in je leven dan klinkt zon ouwe bak altijd "gaver".
Niet dat hedendaagse analogen minder zijn, maar gewoon anders en je bent ze kwa "sound" nog niet gewend,daarom klinken die ouwe mooier.

Ik vind dat er altijd heel veel nostalgie en melancholie bij komt kijken, dat laagje moet je er eerst even afhalen om synths goed objectief te kunnen beoordelen.

Neemt niet weg dat ik een JP8 ook heel gaaf vind hoor hehe (maar mede om bovenstaaande redenen)

Het is zoals Leo zegt , niet vetter of whatever, maar gewoon anders idd.

over 15 jaar zijn die Virus Bs en Nordleads misschien wel de gewilde bakken van dat moment...

Origineel geplaatst door fjoesz
vergeet echt die sunsyn niet

die klinkt erg energiek en knalleballehopsasa
dave smith kan zijn hart eruit eten

dat grietje is inderdaad leuker dan een Dave Smith :D

Heb je ooit op een Jupiter 8 gespeeld ?

Nieuwe speelgoed prullen van DS komen daar in de verste verte niet bij in de buurt
qua alles zeg maar.
De huidige synths van DS, ik zou zeggen plug-ins met wat distortion
in een goedkoop gameboy kastje.

Origineel geplaatst door mr space
oww ik zie nu dat die maar 4 stemmen heeft sorrryyyyyyyyyyyyyyy:D

er is wel een Dave Smith Prophet 8 uitgebracht, ik weer zeker dat die wel vetter is

[
(ik heb zelf die sunsyn in m''n hoofd :luv: ) [/B]

Niet doen... dat is ongeveer de meest karakterloze analoog die ik OOIT heb gehoord...

ja ik heb wel eens op een juup 8 gespeeld
en ik moet je zeggen, die klinkt nog aardig netjes voor een oude analoog
vind de juup 8 dan ook niet zo'n enorm goed voorbeeld zelf, maar goed, smaken verschillen

de juup4, das pas een synth!

Origineel geplaatst door Septic
Het is zoals Leo zegt , niet vetter of whatever, maar gewoon anders idd.

U heeft al eens een Memorymoog of system 100 betast??

Origineel geplaatst door SCD
Niet doen... dat is ongeveer de meest karakterloze analoog die ik OOIT heb gehoord...

Vreemd,

Ik heb 'em bij scheindersbuero gehoord en ik vond 'em toch echt wel vet klinken....
daar naast stond een Omega8 en die vond ik erg tegen vallen.

tja 'anders' was bedoeld met een knipoog, omdat ik zal zo vaak ruzie heb hier.

jp8 is braaf vergeleken met sommige andere vintage synths, maar heeft wel die echte vintage kwaliteit.
jp4 is de evolver van vroeger, veel herrie en kabaal, weliswaar in een houten bak -, echt ik was er niet bijzonder van onder de indruk: weinig nuance, veel kracht, maar...nouja...

doe mij maar een multimoog.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Vreemd,

Ik heb 'em bij scheindersbuero gehoord en ik vond 'em toch echt wel vet klinken....
daar naast stond een Omega8 en die vond ik erg tegen vallen.

Nou, je slaat de spijker op zijn kop, want de Omega vind ik OOK een karakterloze synth eigenlijk.

Maar ja, daar gaan we weer... smaak...

Ik kan het nog wel iets preciezer zeggen eigenlijk: de Omega vind ik TE precies klinken, niet organisch zeg maar. Dat probleem heb je met de Cwejman ook een beetje, hoewel een stuk minder. De sunsyn vind ik (lees goed: VIND IK) bagger, qua klank. Voor een analoog dan he? Wel in verhouding blijven zien... :)
Ik heb er een heel weekend mee kunnen spelen, en was voor dat moment bijzonder geïnteresseerd en het leek me een vreselijk mooie bak, maar oh oh wat viel DAT tegen zeg...

Origineel geplaatst door Wiseguy
De huidige synths van DS, ik zou zeggen plug-ins met wat distortion
in een goedkoop gameboy kastje.

Vind je dat ook van de P8 John? DIE ziet er toch nog wel aardig uit en is toch wel iets meer dan een plug-in, qua sound?

ik vind zelfs een akai ax73 vet

heeft iemand nog zo'n rackjekkel voor me? :D zo'n vx90?

Origineel geplaatst door SCD
Nou, je slaat de spijker op zijn kop, want de Omega vind ik OOK een karakterloze synth eigenlijk.

Maar ja, daar gaan we weer... smaak...

Ik kan het nog wel iets preciezer zeggen eigenlijk: de Omega vind ik TE precies klinken, niet organisch zeg maar. Dat probleem heb je met de Cwejman ook een beetje, hoewel een stuk minder. De sunsyn vind ik (lees goed: VIND IK) bagger, qua klank. Voor een analoog dan he? Wel in verhouding blijven zien... :)
Ik heb er een heel weekend mee kunnen spelen, en was voor dat moment bijzonder geïnteresseerd en het leek me een vreselijk mooie bak, maar oh oh wat viel DAT tegen zeg...

Ok cool :)

Mja ik houd juist van die klank dat "preciese" van cwejman. op 1 of andere manier vind ik dat juist vol energie klinken.
De omega8 was veel matter, smoother.

:biertje:

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ok cool :)

Mja ik houd juist van die klank dat "preciese" van cwejman. op 1 of andere manier vind ik dat juist vol energie klinken.
De omega8 was veel matter, smoother.

:biertje:

Ja precies, DAN zijn dat de synths voor jou idd.
Toch nog, de Sunsyn heeft, in mijn oren, een ander probleem. Het geluid klinkt zo "platgeslagen" op de een of andere manier.
En de filters... dat highpass filter... GRUWELIJK! :r

Maf toch iedere keer weer, al die verschillende meningen en ervaringen :D

ja leuk...

Hoewel ik de vetste synth nog steeds de MM vind.

Gewoon oscje aan, niks geen filteren oid en knallen.dat klinkt al lekker :)
Maar prijs technisch on aanvaardbaar voor mij

ach t gaat om de toepassing ook natuurlijk
de 1 vindt een ms20 moddertje vet vanwege t mechanische scheuren gieren brullen, en de ander vindt t een miemelding omdat ie nul laag heeft
de toepassing en de rest van je setup zijn erg bepalend voor wat voor synth je erbij wil hebben natuurlijk ook
zelfs de muzikale focus is bepalend
stel je bent een maandje heel harmonieus bezig en grote akkoorden aan het stapelen, dan is een juup4 niet zo handig

maar eehm

iemand een synthi kopen voor 6 miljard?

En dan gek vinden dat geilen op ouwe bakken de prijs omhoog drijft.

Het vroeger van nu is duurder omdat het nu goedkoper is dan vroeger.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back