mackie control unversal pro, probleempje met SX

popsigar

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik heb nieuwe Mackie control gekocht. deze nieuwe controler is een indrukwekende machine. Ik gebruik um met cubase SX 3.01.

Vraagje: heeft iemand al ervaring met de machine. Ik heb problemen binnen cubase wanneer ik een fader verplaats loopt cubase mooi mee, echter na het verplaatsen schiet de fader terug naar de vorige positie. Weet iemand hoe ik de faders statisch kan maken?

alvast veel bedankt.

pat

je bedoeld R of W in cubase... die staan zover ik het kan zien uit. Het terugschieten doet hij op alle faders op de mackie en dat terwijl ze op de mixer in cubase wel blijven staan. ik ben nog een niet zo'n goede kenner van cubase trouwens dus wellicht zie ik iets over het hoofd.

Doen de faders wat als je met de muis ze in cubase zelf op en neer sjort?

ja precies klopt, wanneer ik in cubase met de muis heen en weer sjor dan gaan ze wel goed mee op de mackie en blijven ze staan.

Origineel geplaatst door popsigar
je bedoeld R of W in cubase... die staan zover ik het kan zien uit. Het terugschieten doet hij op alle faders op de mackie en dat terwijl ze op de mixer in cubase wel blijven staan. ik ben nog een niet zo'n goede kenner van cubase trouwens dus wellicht zie ik iets over het hoofd.

Misschien eerst effe verdiepen in de automatisering van cubase! Als je een track wilt automatiseren zul je in ieder geval de R (Read) van het track aan moeten zetten om de opgenomen automatisering (hetzij ingetekend met de muis hetzij realtime opgenomen met de W (Write) functie van het track) te laten werken.

ja dat was me reeds duidelijk, klopt natuurlijk. het gaat er echter om hoe ik de faders van de mackie uit de memostand kan krijgen. nadat ik ze verschuif blijven ze terug schieten naar de vorige stand, alsof ze terug gaan in een soort memoriestand of zo. dit doen ze niet wanneer ik in de de mixer van cubase met de muis de faders beweeg, dan lopen de faders van de mackie wel goed mee. andersom dus niet. raadselachtig. volgens mij heeft het wel met cubase te maken denk ik, maar goed alles kan natuurlijk.

Er zijn updates voor SX3. Probeer anders 3.1.
Weet zelf ook nog wel dat ik met 3 problemen had met 2 controller surfaces (01v96) die elkaar in de weg zaten en dan ook gingen gedragen zoals jij beschrijft.

nog niets mee opgeschoten helaas. ik denk dat ik iets over hoofd zie in cubase toch.

Staat toevallig de midi poort die je gebruikt in de lijst met 'Midi inputs' waarin je kan aangeven wat je master keyboard(s) zijn? Daar hoort hij iig niet te staan.

de controller gaat via de usb kabel in de midi device manager staan geen Installed divices. of bedoel je dat niet?

bij midi inputs staat wel het usb app. (controller op yes) bedoelde je dat deze uit zou moeten?

wanneer ik uit cubase ben doen de faders het trouwens ook wanneer ik ze terug schijf gaan ze weer automatisch naar de oude stand. ook als ik de kop motors uit zet. een en ander heeft dus met de instellingen van de controller te maken denk ik nu. maar wat?

RTFM :D

Nog een keer dan he.

Ik heb het zelfde probleem, alleen bij cubase, bij ableton live 6 doet ie het prima.
Op de site van mackie staat ook niet echt veel, maar ze zijn er mee bezig omdat ook de C4 het niet doet met cubase.
Ik heb daarbij ook nog het probleem dat cubase hem niet goed pakt met mijn korg padkontrol dat is ook weer vaag ik moet ze soms op een bepaalde volgorde aanzetten.
Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.

wel balen omdat ik nu met cubase eigenlijk niet verder kan!! zou het met mackie te maken hebben of is het juist cubase die niet uit de voeten kan met de controller. is er iets bekend bij iemand of de vorige controller van mackie ook deze problemen had?

Laatst gewijzigd:
je moet goed in de gaten blijven houden waar je faders naar zijn toegewezen, te zien op je mooie blauwe lcd.. als de fader terugspringt dan komt dat doorgaans doordat ie geen response krijgt, oftewel hij heeft niks om direct te doen..

dus als je net ff een effect hebt geladen en daarmee bijvoorbeeld vanaf de pots naar de faders bent geflipt en daarmee je parameters hebt ge-edit en je vervolgens teruggaat naar je mixer, dan zou het trekken aan de faders je effect niet meer beinvloeden omdat die niet meer direct in 't scherm te zien is, maar nog wel op je mcu, en zo dus ook niet de volumes.. de controle zit dan een beetje in het vagevuur laat maar zeggen :D..

ik heb zelf ook zo'n ding en gebruik 't in nuendo en heb 't ook weleens gehad, en bovenstaande was voor mij dus het probleem..

heb je die lexan overlay op je mcu geplakt? dat biedt wel uitkomst met het switchen tussen menu's enzo

ik ben nog niet toegekomen aan het switchen tussen parameters of andere aansturlingen zoals effecten enzo. Ik probeer die motoren uit te krijgen zodat ik intuitief kan mixen. dat was voor mij de bedoeling. ik heb de overlay inderdaad van cubase geplakt. Ik ondek net een beetje vreemd dat wanneer ik motors (knopje) uitzet dat niet zo heel veel uitmaakt. echter wanneer ik bij het schuiven van de faders op de faders druk ze wel blijven staan en niet terugspringen. sluit dat aan bij jou verhaal?

Had je ook al op het cubase forum van steinberg zelf deze vraag gesteld?

Hallo Fuse,
Nee zover ik weet niet?
Heb je er iets over gelezen daar?

groet,
pat

Laatst gewijzigd:
Back