Jupiter 4

Origineel geplaatst door Stentec
nee, alleen de kleuren op het frontpanel wijzigen d.m.v. het filter.

Attachments

• question.jpg
    question.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door Stentec
nee, alleen de kleuren op het frontpanel wijzigen d.m.v. het filter.

Die van mij had zelfs meekleurend fineer.

hij bedoelt natuurlijk gewoon of ingrijpen op het frontpaneel ook invloed heeft op de gekozen presets.
er zijn oude synths waarop je een aantal vaste presets kunt kiezen, die niet of bijna neit te editten zijn en een 'manual' of zoiets program, dat je kan editten.
ik heb die jp4 maar heel even gehad en weet het eigenlijk niet zeker, maar ik dacht het wel.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Die van mij had zelfs meekleurend fineer.

Zo stom vindt ik die vraag niet. ik kan de presets niet veranderen met de filters, maar wel de sound als ie op manual staat geloof ik.

En met de arpeggio

Nee dat kan niet. Ik weet ook niet of het kan met de Pitchbend op VCF want die doet bij mij in preset of manual niks bij de VCF.

Ik heb wel ooit een Jupiter 4 gezien die dat wel kon, met die totale MIDI/Chord memory mod (waarbij alles met MIDI aanstuurbaar wordt)

Origineel geplaatst door Slamdunk
Zo stom vindt ik die vraag niet. ik kan de presets niet veranderen met de filters, maar wel de sound als ie op manual staat geloof ik.

En met de arpeggio

de vraag was niet stom, ging alleen het bevattingsvermogen van een enkeling te boven, dat gebeurt hier wel vaker ;)

Origineel geplaatst door Leo
hij bedoelt natuurlijk gewoon of ingrijpen op het frontpaneel ook invloed heeft op de gekozen presets.
er zijn oude synths waarop je een aantal vaste presets kunt kiezen, die niet of bijna neit te editten zijn en een 'manual' of zoiets program, dat je kan editten.
ik heb die jp4 maar heel even gehad en weet het eigenlijk niet zeker, maar ik dacht het wel.

Leo,

Ik heb m'n jup al een tijd niet gebruikt, maar het klopt wat Leo zegt in manual kan ik de filters wel gebruiken maar met de presets niet.

Origineel geplaatst door smackos
Nee dat kan niet. Ik weet ook niet of het kan met de Pitchbend op VCF want die doet bij mij in preset of manual niks bij de VCF.

Ik heb wel ooit een Jupiter 4 gezien die dat wel kon, met die totale MIDI/Chord memory mod (waarbij alles met MIDI aanstuurbaar wordt)

Jongens bedankt voor de reacties!! bedankt Smackos jij hebt dit dus ook, Ik was bang dat jp 4 stuk was.

Ik heb wel een modificatie achter op de jp4 met vier 6,5 mm jacks waar een zacht tikkend signaal uit komt dit moet ik noog eens gaan uitzoeken.

aah zo

ik zou het niet weten, want als ik een preset kies flipt ie, want de batterij moet vervangen worden :)
(heb m geleend, dus moet ik nog fixen wel)

zowiezo gebruik ik geen presets op dat soort synths

juup 4 is DIK übertje Modder

:okdan:

Origineel geplaatst door Slamdunk

Ik heb wel een modificatie achter op de jp4 met vier 6,5 mm jacks waar een zacht tikkend signaal uit komt dit moet ik noog eens gaan uitzoeken.

CV of GATE mod, die heb ik ook wel eens gezien met 4 inputs. Maar als er geluid uit komt? Misschien een trigger out ofzo?

Origineel geplaatst door smackos
CV of GATE mod, die heb ik ook wel eens gezien met 4 inputs. Maar als er geluid uit komt? Misschien een trigger out ofzo?

Ga dit van het weekend eens uitzoeken.

de vraag was niet stom, ging alleen het bevattingsvermogen van een enkeling te boven, dat gebeurt hier wel vaker ;)

grapjes maken is natuurlijk een zonde. ;)

een jupiter-4 kan je een opgeslagen preset inderdaad niets veranderen, wel kan je links van de toetsen de bender op de osc, filterr of vca koppelen. door de linker draaiknop open te draaien kan je de hoeveelheid ervan veranderen.

idd

Oud idee maar kan geen kwaad het nog s te noemen denk ik:

Neem een foto van het frontpanel en geef het het nummer van de preset voordat je hem opslaat. Op die manier kun je zo'n preset eenvoudig nabouwen mocht het zo zijn dat je TOCH een variant wil van het geluid.

:eureka:

Ik doe dat regelmatig bij de JP4 en SH-7 en dat werkt prima.

Back