Kurzweil-gebruikers?

K 2000 hier. Moet zeggen dat i al een tijdje in de motteballen zit vanwege softsynth gebruik maar het ding duikt wel weer op. Geen klanken te ruil helaas.

Groet,
Allert

Toen de K2000 net uit kwam heb ik er een gekocht en uitgebreid met sample optie, harddisk etc.
Ik heb dat ding helemaal uitgewoond. Overal mee naar toe gesleept naar optredens, studio's. Heel veel liedjes op gemaakt. Na zo'n dikke 10 jaar trouwe dienst staat 'ie in de hoek en af en toe sluit ik 'm nog wel eens aan.
Ik vind het qua synthesizer mogelijkheden nog steeds een van de beste synths ooit gemaakt!

Maarten

Ja nog een krz gebruiker de K2000RS met sample optie en 64 mb.
dit is mijn eerste KRZ maar zeker niet de laatste, de volgende
wordt de 2500........:halleluja

Salve Paolo

Salve Paolo

Ook ik gebruik een Kurzweil K2500XS (volledig bewoond) en heb nog
dagelijks plezier van de DLN KFM collectie.
De jongens en meisjes hier zullen zich nog goed herinneren dat ik enige
maanden geleden meldde dat FM-synthese nu ook op de K serie van
Kurzweil mogelijk was. De meneer die dat voor jullie allemaal mogelijk
heeft gemaakt is Paul Dillen. Hij heeft zijn collectie sounds heel
conscientieus geprogrammeerd en van vele realtime controllers,
waar de Kurz zo goed in is, voorzien.
Ik ken heel wat programmeerwerk op de Kurzweil (van het net: er
zijn voor deze site zo'n 7000 programmas op het net te downloaden,
sommige zelfs met goeie samples (en dan heb ik het over gratis -ha, nu
wordt Nederland wakker).
We kunnen met een gerust hart zeggen dat wat Paul aanbiedt voor een
relatief klein bedrag tot het beste behoort dat er voor de K-serie verkrijgbaar
is. Warm aanbevolen.

ISPdeRuiter

Hoi,

Nog een hele grote fan van Kurzweils. Ik ben de tel kwijt geraakt maar ik zal het toch proberen: mijn eerste Kurzie was een K2500RS die ik nieuw gekocht heb in Nederland. Toen heb ik een K2500S (keyboard versie) gekocht met de piano, contemporary & orchestral ROMs en 128MB RAM. Van die ROMs is de Piano overgebleven (vondt de andere ROMs niet zo bruikbaar zelf). Ook heb ik twee Kurzweil K2000S (keyboard versies) gehad en een drietal K2000RS modellen in de tussentijd. Dus ja, ik moet Kurzweil wel 8P

Over de machines zelf: tja, er is geen competitie voor deze machines vind ik zelf. Maar de prijs die je betaald is complexiteit. Niet voor iedereen. Alleen voor iemand die niet vuil/bang is om behoorlijk diep te graaien in zo'n bak. Ik heb heel veel sample CDs voor de Kurzweil. De beste vind ik Distorted Reality I en II.

Klankmatig is deze bak ook uniek. Als je zowel de K2000 als een K2500 in aktie wilt horen dan moet je naar wat van de eerdere Robert Miles albums luisteren. Hij heeft me een keer verteld dat ie bij de nieuwere producties bijna alleen de computer nog gebruikt. Oh well :)

Groetjes
Eric

Back