hoi, ik heb gisteren hier nog een nieuw onderwerp geplaatst ivm de filters van de RS7000, bedankt voor jullie reaktie, ben nu al enkele dagen bezig met dit toestel, heb de basis onder de knie ivm de Pattern.Maar heb een beetje problemen met de pattern chain functie en song, ik weet dat de pattern chain bedoeld is om patterns aan elkaar te koppelen of bv met mutes te werken en dergelijk.Ik heb geprobeerd om dit te volgen in de handleiding maar echt duidelijk wordt dit toch niet uitgelegd, misschien ligt het aan mij of is deze handleiding nu echt zo klote??
in het begin spreken ze over een tamelijk goed uitgelegde zelfstudie (tutorial) maar dit alleen voor de pattern mode. Nu heb ik dus een pattern die goed klinkt en wil dit verder uitwerken in pattern chain of bepaalde tracks te muten en dergelijk, ik heb verstaan dat je dan SCENE moet selecteren maar moet dit muten dan real time gebeuren? of hoe doen jullie dat? met de job functie? Misschien is het veel gevraagd om een beetje te verduidelijken maar zou iemand hier een woordje uitleg over kunnen geven dat beter uitgelegd is dan die handleiding?
dank bij voorbaat
in het begin spreken ze over een tamelijk goed uitgelegde zelfstudie (tutorial) maar dit alleen voor de pattern mode. Nu heb ik dus een pattern die goed klinkt en wil dit verder uitwerken in pattern chain of bepaalde tracks te muten en dergelijk, ik heb verstaan dat je dan SCENE moet selecteren maar moet dit muten dan real time gebeuren? of hoe doen jullie dat? met de job functie? Misschien is het veel gevraagd om een beetje te verduidelijken maar zou iemand hier een woordje uitleg over kunnen geven dat beter uitgelegd is dan die handleiding?dank bij voorbaat
Met [track select] + D - E kan je de juiste mode kiezen: patt, bpm of scene. Elk van deze drie is te editten met de EDIT knop. In patt mode zet je de sections op de goede plek. In de scene mode kan je een vooraf opgenomen scene selecteren op willekeurige plekken in de chain. Eigenlijk wijst de rest dan zichzelf. Als je tevreden bent met deze zooi dan gebruik je de [convert to song] JOB om het naar een song te converteren. Je kunt ook de chain bewaren, mits je wel save ALL gebruikt.
Het is geen Roland MC303...