een typische hiphop synth

Re: Re: een typische hiphop synth

Re: Re: een typische hiphop synth

Origineel geplaatst door r.5
Zolang ie maar blinkt... liefst een gouden of desnoods een zilveren...

Rich%20Skills%2018K%20Gold%203.jpg

Open Labs/ NeKo GS.... Timbaland heeft een hele eigen lijn daar; de MiKo LX, Lil John heeft een endorsment daar e volgens mij had dre ook z'n ding

Verder Tritons, Moog clonen, Motifs, Karma's, Virus, Nordlead etc etc, dat heb ik al allemaal voorbij zien komen in programma's (MTV Cribs, URBNN) en op you tube filmpjes :)

Verder Tritons, Moog clonen, Motifs, Karma's, Virus, Nordlead etc etc, dat heb ik al allemaal voorbij zien komen in programma's (MTV Cribs, URBNN) en op you tube filmpjes

Moog clonen? Het klinkt zo betaalbaar haha, maar waarschijnlijk is dat het niet :r

Enne...heb je mischien een link van zo`n filimpje? :)

Volgens mij is een Waldorf Pulse wel een aardige instap in de wereld van de analoge monoynths. Goede MIDI specs, aardig geluid en niet duur.

Trouwens, nog voor onder de 1000 euro is ook nog wel een echte Moog te scoren, als je wilt.

Ik ben geen echte synth kenner maar ik weet wel dat veel moderne hiphop producers een keyboard workstation gebruiken voor hun melodieen. (Fantom, Triton of Motif de 3 standaards)

Degenen die samplen hebben meestal een analoge synth voor hun baslijnen.

Scott Storch gebruikt de Motif.

Dr. Dre gebruikt veel de SE-1X (minimoog cloon) voor zn bassen. Hij heeft ook de Virus TI. Hij gebruikt volgens mij verder de Triton en Motif voor zn melodieen.

J Dilla gebruikte de Minimoog. Microkorg en E-Mu MK-6 voor zn bassen en rare effecten. Microkorg was zn favoriet las ik ergens.

Neptunes gebruiken de Triton en Microkorg vooral.

DJ Premier gebruikt de E-Mu Planet Phatt. Deze heb ik ook alleen dan de nieuwere versie de E-Mu MP-7 (J Dilla gebruikte de keyboard versie MK-6 hiervan)
Ik vind dit de beste synth voor hiphop. De drums en de bassen hierin zijn echt wreed en die killen die van de Motif en Triton. Maar voor realistische pianos zuigt deze.
Ik haal er rare space geluiden uit gewoon perfect voor hiphop.

Misschien dat je hier wat aan hebt...

De E-Mu MP-7 of MK-6 zijn speciaal ontworpen voor hiphop en als je deze weet te krijgen zou ik echt voor deze gaan.
Maar de realistische presets zuigen zoals piano, gitaar etc...
Als je meer realistische geluiden wil zou ik een duur workstation nemen zoals een Motif of Fantom.

Origineel geplaatst door goran
Moog clonen? Het klinkt zo betaalbaar haha, maar waarschijnlijk is dat het niet :r
Het idee is gewoon - op het moment dat je binnen bent koop je alles wat je altijd al wilde hebben.

Enne...heb je mischien een link van zo`n filimpje? :)
Naam in tikken van artiest of producer, het woordje "studio" toevoegen, klaar :).

Maar kijk hier ook eens: http://www.youtube.com/watch?v=8OhDC5GUJYw

Dan kun je niet echt zeggen wat er typisch is, he? ;)

edit: wat betreft "speciaal ontworpen voor hiphop" - vaak is dat ook alleen "typische geluiden die je zou associeren met hiphop uit die tijd". Erg modegevoelig, die zwik. De E-mu Orbit 9090 heeft er voornamelijk dance in, en als je dat nu terughoort denk je "shit, da's oud!" :D.

Zie ook http://www.synthmania.com/Orbit V2.htm en http://www.synthmania.com/sr-jv80-12.htm

Back