Varierende Hardstyle Bassdrum

Siebzehn: Zeer goede theorie! Alleen het lage oversturen is soms ook wel vet:okdan:

een week geleden een snel voorbeeldje gemaakt http://www.speedyshare.com/483458908.html

let wel op dat ik hem te kort heb gemaakt in microtonic, dus als die laag gaat klinkt die niet lekker. Ik moet leren omgaan met een betere bron voor me bassen, want hoe beter de bron hoe beter die overstuurd. Microtonic klinkt vrij leeg.

pfff ik ben echt al weken hiermee bezig (ook na lezen van dit topic) maar lukt me nog steeds voor geen meter.. de kick samplen is geen probleem maar de bass erna is echt problematisch.. Ik krijg m niet hard genoeg... Ga er vandaag weer de hele dag aan zitten (heb een dagje vrij :) ) en dan kijken of ik het eindresultaat hier kan posten..

oordeel zelf.. :) zit nu meer in de buurt als dat ik ooit gekomen ben. Maar is nog niet zoals het moet zijn. Alle tips zijn dus welkom :mexico:

De punch heb ik gesamplelt uit 3 verschillende (waarvan 1 zelf gemaakt) de bass heb ik in MIcrotonic gemaakt en daarna in een sampler ingeladen en wat effecten eroverheen.
Heb ook nog even geprobeerd de bass te layeren, (1 sublayer + 1 midlayer) maar dat klonk minder goed dan gewoon 1tje..

Attachments

• kickmetqlimax-11.mp3
    301,3 KB · Bekeken: 117
ik vind al die microtonic dingen hetzelfde klinken.. Volgens mij komen die basses van o.a headhunterz, wildstylez gewoon uit de virus.

ik vind al die microtonic dingen hetzelfde klinken..

lijkt idd veel op elkaar, maar er is wle wat leuks en origineels uit te halen, ik heb ooit is de harde kick van loud & horny eruit getoverd.. en niemand die me geloofde dat het microtronic was :D

ik vind al die microtonic dingen hetzelfde klinken.. Volgens mij komen die basses van o.a headhunterz, wildstylez gewoon uit de virus.
ben nu blij dat ik uberhaupt een bass heb weten te creeeren.. waar maak jij m mee dan?

de kick buigt af naar beneden, daardoor lijkt het wat vals. De punch mag van mij part een stuk harder en wat langer

Bovendien is de pitch van de kick anders in het origineel ;) Kijk naar je ''synth-baseline''

iig zit het pitchen erin ;)

headhunterz, wildstylez gewoon uit de virus.

Headhunterz en Wildstylez bouwen op samples. Ik ga geen naam noemen, maar er is 1 kick die ze steeds als basis nemen. Kwestie van samplen, strechten en een eigen distlaag erop gooien. Ik heb dit een tijd ook gedaan.... maar heb er genoeg van. Wildstylez kennelijk niet ;p

headhunterz, wildstylez gewoon uit de virus.

Headhunterz en Wildstylez bouwen op samples. Ik ga geen naam noemen, maar er is 1 kick die ze steeds als basis nemen.

Er bestaat zelfs een hardkick10 hyves dus 't kan echt geen kwaad om die naam te noemen hoor. Tis geen groot mysterie ofzo.

de kick buigt af naar beneden, daardoor lijkt het wat vals. De punch mag van mij part een stuk harder en wat langer

Bovendien is de pitch van de kick anders in het origineel ;) Kijk naar je ''synth-baseline''

iig zit het pitchen erin ;)

enig idee hoe ik dat afbuigen kan veranderen in wat meer 'doordreunen'? (laten rollen)

naar de pitch van de kick (als je daar tenminste de toonhoogte mee bedoelt) heb ik idd nog niet echt naar gekeken.. dat wordt de volgende stap :)

Laatst gewijzigd:
ik heb nu dit..
toch blijft er iets mis mee.. te lomp/stomp ofzo..of misschien het bassgeluid.. weet niet wat of hoe ik er iets aan kan veranderen.. :erm:

Attachments

• kickhateit-03.wav
    2,2 MB · Bekeken: 125
de attack van die bass heb ik voor ong. de helft open (dacht dat dat de bedoeling was?) had die nog steeds met microtonic gemaakt..

met dit volgende voorbeeldje ben ik echter wat meer tevreden. Heb een 808kick erachter gehangen die ik wat gefilterd en opgepimpt heb.. Beter toch?

Attachments

• kick808hateit-07.mp3
    301,3 KB · Bekeken: 119
Laatst gewijzigd:
nog steeds lijkt het vals te klinken met het pitchen. Bovendien zou ik niet werken met een sample om te pitchen. Het kan heel kleuwte klinken in het laag. De kick die headhunterz in ''hate it or love it'' is ook alleen maar een punch(hardkick10?) met een staart. De staart moet dan wel constant blijven. ff kijken of ik die kick van headhunterz kan maken.

Back