Varierende Hardstyle Bassdrum

die reacties meteen :P

Headhunterz en frontliner kicks zijn niet echt me ding, heb er daarom nooit op doorgebouwd.. maar heb vaak zat van zulke distkicks gemaakt (de basis dan). Ik zeg niet dat het makkelijk is trouwens ! het gaat om de juiste distsetting, en die hoeft helemaal niet hard te zijn! de allereerste laag moet gewoon goed zijn, daarna compressen. en Weer disten. Je moet zowieso beginnen met de goede ADSR. De subbass is makkelijk te samplen, of bv vanguard sine te distorten. Ik ben op dit moment gewoon aan het kloten, proberen iets nieuws te doen. Headhunterz kicks passen daar niet echt bij ;p

Headhunterz en frontliner kicks zijn niet echt me ding, heb er daarom nooit op doorgebouwd.. maar heb vaak zat van zulke distkicks gemaakt (de basis dan). Ik zeg niet dat het makkelijk is trouwens ! het gaat om de juiste distsetting, en die hoeft helemaal niet hard te zijn! de allereerste laag moet gewoon goed zijn, daarna compressen. en Weer disten. Je moet zowieso beginnen met de goede ADSR. De subbass is makkelijk te samplen, of bv vanguard sine te distorten. Ik ben op dit moment gewoon aan het kloten, proberen iets nieuws te doen. Headhunterz kicks passen daar niet echt bij ;p

die kick van headhunterz is vrij simpel te maken hoor. Dit is gewoon microtonic en junglist. Klinkt wel leuk, maar o zo standaard :P

Het leuke is dat zoveel mensen zeggen dat het zo te maken is, maar het vervolgens nooit kunnen laten horen. Het is moeilijker dan je denkt.

ik spreek me hier idd tegen, maar dat komt meer omdat ik niet precies hetzelfde bedoel. Makkelijk is misschien niet het goede woord... ik bedoel alleen dat het goed mogelijk is. Ik kan echt niet 1 2 3 een headhunterz kick maken, maar ik denk dat ik redelijk goed in de buurt kom als ik er een dag voor ga zitten.

Klinkt goed het basisgeluid van de punch! Is het helemaal zelf gemaakt en zo ja, hoe?

Hoe laten jullie de pitchende bass afspelen trouwens? Gesampled en dan inladen of direct uit een plugin?

Mijn nieuwe kick, wat vinden jullie ervan?
Mooi! :) Heb een deel uit de microtonic getrokken en een ander deel uit 2 bestaande kicks gehaald.

Het bassgeluid heb ik dus uit een 808sample en deze dan gefilterd en opgepompt af laten spelen..

Je kick klinkt goed! waarmee maak jij het bassgeluid dan?

een stuk constanter ja, alleen de punch verzuipt lijkt wel; zet die eens wat harder.
Verder ja, die pitch van die kick in dat nummer gaat zooo hoog; dat vind ik niet meer mooi:P maar dat ligt meer aan mij dan aan het nummer of aan jou 8o)
hoor het ook ja, zal dat vanavond eens proberen!

dan zoek het zelf maar uit he

Ja dat kan je verwachten als je eerst 'Klinkt wel leuk, maar o zo standaard' gaat roepen alsof je er al 30 producties in die stijl op hebt zitten...

Minder gezeik, meer tips!:okdan:

Tip van de week (voor mij dan): Layeren en elke laag licht aanpassen.. Daarnaast ook AUTOMATEN(!!!) binnen je kick.

hier een snippet van me nieuwe track, de kick is zoals hier al een paar keer gezegd is:
- Lage tonen (microtonic)
- punch (sample)
- Body (overstuurde microtonic met weggefilterd laag)

8o)

Attachments

• snip.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 152
Jo hier is een stukkie nmmr van me, snel inmekaar gedonderd..

Kick:sample
bass: Microtronic
Extra punch: Microtronic

Attachments

• Alsm-kick01.mp3
    872,5 KB · Bekeken: 151
hier een snippet van me nieuwe track, de kick is zoals hier al een paar keer gezegd is:
- Lage tonen (microtonic)
- punch (sample)
- Body (overstuurde microtonic met weggefilterd laag)

8o)

Klinkt supergoed :) Mag ik vragen hoe je die punch hebt gedaan? Meerdere samples? En uit welke pack?

Als je er zat gemaakt hebt die erop lijken, kun je er dan eentje posten?

ik heb het ook een keer geprobeerd ik heb 4 samples gebruikt (de bassline is een soort 808 bd overgemoduleerd) ,ben er zo,n 20 min mee aan het klooien geweest , wat fx gebruikt als compressor ,eq, distortion.

het is het nog niet helemaal .maar leuk om te proberen

Attachments

• hardstyle bd met bassss.mp3
    120,9 KB · Bekeken: 153
die punch is een 909 sample en gedist + fruity green filter. Opgeslagen als sample en weer het zelfde toegepast; uiteraard de lage tonen weg en alleen de attack van die kick.

Flink laten ''takken'' door een transient.

ey siebzehn luister is ff dit kick stukje. Een sample overstuurd en gefilterd plus een 808-booooom zoals hier eerder in het topic is gezegd. En een NI fm8 screechje

Attachments

• alm-kick02.mp3
    903,7 KB · Bekeken: 149
listened:

ik zou op die screech wat reverb zetten. Verder is die kick best hard, alleen die punch is van hardkick10? Op zich niet erg, maar dan zou ik hem flink aanpassen dat het niet meer hoorbaar is.

Het probleem van een sample als lage tonen is dat het wordt vervormt in de pitch, vooral de dist.

Je hebt niet de dist niet apart gedaan op een sample maar gewoon op de lage tonen toch?

Een keiharde punch maken die lekker vervormd is maar toch HELDER vind ik ZO moeilijk! Wie heeft die al een beetje onder controle? Denk hierbij aan een imitatie van hardkick10 uit de Blutonium samplepack.

Ik kom wel vrij ver moet ik zeggen. Met Hydra (beginnen met Dirt Kick A3) als bron en dan distorten met CamelPhat. Alleen moet ik die harde attack blijven behouden. Elke keer als ik een distortion gebruik vervaagt de kick ook tegelijkertijd.

Wie weet hiervoor een oplossing?

Back