Varierende Hardstyle Bassdrum

mm ok.. tja heb nu ook punch.. en daarna die 808 whoom.. maar waar bestaat die staart bij HHz dan uit? verschillende lagen ook nog?

Deze kick vind ik dus helemaal super. :halleluja

nog steeds lijkt het vals te klinken met het pitchen.
waarmee pitch jij eigenlijk? ik doe gewoon de basstonen op verschillende hoogtes in de pianoroll invullen.. of is dat niet de bedoeling?

ik heb het hier wat overdreven weergegeven.

het eerste stuk vd sample is een attack die van hoog naar laag pitched (bij jou lichtelijk het geval)

Het tweede stuk is een constante pitch met een lichte attack.

Attachments

• untitled.mp3
    344,5 KB · Bekeken: 116
aah ok.. ik snap nu wat je bedoelt.. maar dat ie van hoog naar laag pitched zit m dus in mn attack? Of kan het ook met mn 808sample te maken hebben? Ik ga er iig ff mee kloten. Tnx! :okdan:

die kick van headhunterz is vrij simpel te maken hoor. Dit is gewoon microtonic en junglist. Klinkt wel leuk, maar o zo standaard :P

@Chemical:
Post maar even je eigen gemaakte "standaard" kick aub. Ben benieuwd! :mexico:

Ja, laat eens horen Remo:D

zo.. nog maares proberen.. heb nu een constantere bass gebruikt..
voor mn gevoel is ie nu minder vals, maar dat kan aan mij liggen :L

Attachments

• kick808hateit-09.mp3
    311,8 KB · Bekeken: 117
een stuk constanter ja, alleen de punch verzuipt lijkt wel; zet die eens wat harder.
Verder ja, die pitch van die kick in dat nummer gaat zooo hoog; dat vind ik niet meer mooi:P maar dat ligt meer aan mij dan aan het nummer of aan jou 8o)

zo.. nog maares proberen.. heb nu een constantere bass gebruikt..
voor mn gevoel is ie nu minder vals, maar dat kan aan mij liggen :L

Klinkt goed het basisgeluid van de punch! Is het helemaal zelf gemaakt en zo ja, hoe?

Hoe laten jullie de pitchende bass afspelen trouwens? Gesampled en dan inladen of direct uit een plugin?

Mijn nieuwe kick, wat vinden jullie ervan?

Attachments

• kickenmelo.mp3
    178,5 KB · Bekeken: 118
@ Dime73

Ik maak altijd een kick/bass en sla die dan op als 4 bar lange sample. Dit doe ik weer voor elke grondtoon van de melodie die je hebt. Dan inladen in de sampler en layeren maar.

ik doe het altijd direct uit microtonic of hydra, niets samplen (behalve de punch dan; die blijft toch hetzelfde)

@dime:

daar hoor ik een goede punch, klinkt goed. Alleen die kazige synth erbij dan;)

goeie kick dime! sample of zelfgemaakt?

Waarom niet gewoon direct uit je plugin dan? En de bass en de kick heb je als aparte sample?

Omdat ik hem nog een keer door Adobe Audition heen haal en wil layeren in mijn sequencer. In audition gooi ik een pitch envelope op de attack van de kick zodat je een mooiere/betere punch krijgt. Dan converteer ik hem naar mono en sla hem vervolgens weer op. In mijn sequencer kan ik nu diezelfde kick gaan layeren (sub- en midbass).

(Werk trouwens met hardware, niet met vst's)

Back