Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hmm, dat is wel het kijken waard ja. Altijd al interessant gevoden hoe akoestiek werkt, alleen geen zin om lappen tekst te lezen. Filmpjes zijn een zeer goed alternatief!Zoek eens op youtube op Studio rescue, daar kun je een beetje verschillende afleveringen kijken en de basics zien van hoe je je ruimte zou kunnen behandelen of optimaliseren.
.... helaas zit ik in een woonkamer en stelt mijn vriendin het niet echt op prijs als ik overal schuim aan de muur ga lijmen....![]()

Ha druiloor! Ik herken je nog wel. Volgens mij had je de smaak op een gegeven moment goed te pakken. Ook deze kick is mooi van klank. Het is nog niet een geheel maar dat is met EQ wel op te lossen. De sublaagje klinkt nog iets te veel als direct uit een Vst die ratel er bovenop klinkt super. Alleen moeten de twee lagen wat meer samensmelten. De punt van de kick dus attack een klein piekje geven rond 800hz en alles daaronder een low-shelf of zelfs een cut geven. Dit echt enkel voor de eerste 0,02 sec. Zo krijg je wat meer definitie 'tikje' in de attack.
De vorm van de Bass is mooi. Zit een mooie Ooowwmm klank in![]()

. Op zich klinkt het niet verkeerd. Audiofreq maakt ook kicks die ik nooit op die manier zou maken maar klinken toch wel aardig. Van die reversed waarvan de tail gewoon tegen de punch geplakt zijn. Geeft een heel ander karakter dan een 'hard' kick. 
@ Druiloor; Sow dat is even geleden.
Ik snap niet goed welk geluid je nu precies gesampled/geript hebt van de Noisecontrollers?
De snippet klinkt in ieder geval erg lekker. Ik denk dat als je deze volledig uitwerkt er zeker een leuke track uit kan komen.

Dat klinkt idd heel erg Noisecontrollers! Als je echt alleen de tok gesampled hebt is je kick best wel nice!Beste allemaal, ik heb m'n vorige bass gelaten voor wat het is en de laatste 12 uur in logic bezig geweest. Van een 909 blijven clip distorten en EQen met een NC bass als voorbeeld. In totaal zijn het twee verschillende lagen met als punch een geripte NC tok (ik schaam me diep) Ik denk dat ik erg dicht in de buurt zit.. Gelijk een conceptje in elkaar gezet voor een NC achtige track.
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=78285&stc=1&d=1332281961

@ Druiloor: Die kick is echt goed. Nu nog zelf de punch maken en iets minder op noisecontrollers lijken
Ikzelf heb ook nog een poging gedaan, wat denken jullie?