Varierende Hardstyle Bassdrum

Zo ik heb al een stuk vooruitgang, wat vinden jullie ervan?

Tis alleen nog niet helemaal zoals ik wil. Hij moet iets ruiger en voller, zoals die headhunterz kick van het filmpje hierboven.

Klinkt al een stuk beter. flink experimenteren met distortion's en filters dan kom je een heel eind.

Iemand nog comments over mijn kick .

Erg mooie kick, maar nu vraag ik me toch af hoe je zeg maar die kraak erin heb gekregen klinkt een beetje als Ctrl Alt Delete kick. Die sound wil ik er een beetje in hebben.

Ondertussen ben ik ook al wat verder, alleen op hoge tonen klinkt die voor geen meter.

Attachments

• LTMNK.mp3
    396,8 KB · Bekeken: 81
Erg mooie kick, maar nu vraag ik me toch af hoe je zeg maar die kraak erin heb gekregen klinkt een beetje als Ctrl Alt Delete kick. Die sound wil ik er een beetje in hebben.

Ondertussen ben ik ook al wat verder, alleen op hoge tonen klinkt die voor geen meter.

Ik gebruik camelphat om het iets meer body te geven.
Daarna tweak ik hem met ohmicide zo als ik hem wel.
Als slot hier en daar nog aanpassen in hydra.
En als laatste EQen

Ik gebruik camelphat om het iets meer body te geven.
Daarna tweak ik hem met ohmicide zo als ik hem wel.
Als slot hier en daar nog aanpassen in hydra.
En als laatste EQen

Ja dat camelphat gebruik ik ook. Alleen zit het allemaal een beetje uit te vinden nog. Bedankt voor de tips ;)

Btw, welke preset gebruik je in hydra en welke waveforms?

Ja dat camelphat gebruik ik ook. Alleen zit het allemaal een beetje uit te vinden nog. Bedankt voor de tips ;)

Btw, welke preset gebruik je in hydra en welke waveforms?

Dirt kick , waveform ligt eraan hoe je de kick wil hebben.
Ik raad het alleen niet aan om alleen camelphat te gebruiken.
Met nog een distortion erover heen krijgt hij veel meer kracht

Kheb dr nu nog een distortion overheen gegooit. Alleen dit is nog steeds totaal niet het resultaat wat ik wil bereiken. Ik wil iets in de richting wat jij heb. Heb je tips wat ik daar nog aan kan doen?

Attachments

• LTMNNNK.mp3
    400,9 KB · Bekeken: 87
Bass klinkt wel lekker qua sound (zeker in lage noten :D ) maar je kick (punch) is maar weak. Probeer die is wat meer kracht/volume te geven...

Ik heb ff een heel nieuwe kick gemaakt, en snel ff een kort stukje in elkaar geflanst.

Wat vinden jullie van de kick? Daar gaat het me ff het meeste om maar ik wou hem ff in het geheel horen. Graag tips/kritiek

Attachments

• NSIVG.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 83
Ik heb ff een heel nieuwe kick gemaakt, en snel ff een kort stukje in elkaar geflanst.

Wat vinden jullie van de kick? Daar gaat het me ff het meeste om maar ik wou hem ff in het geheel horen. Graag tips/kritiek

klinkt al wat beter. maar denk aan je volumes.
Vind je kraak nog wat schraal.
Punch mag iets meer felheid hebben en layer er ook een snare ofsow bij die je wat wijder laat klinken. je sub laag zou ik zo laten .maybe doormiddel van compressie iets of wat doen maar dat hangt van je mid en je punch af.

Kheb m al iets aangepast...
Zo beter?

Ook ff me volumes wat beter gezet want daar had ik nog niks aan gedaan
Tips/kritiek zijn welkom ;)

Attachments

• ONMOK.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 102
Back