Varierende Hardstyle Bassdrum

Kick---Base---staart---kraak

Kick---Base---staart---kraak

Wie o Wie kan (wil) mij helpen naar een hoger niveau.
Zit een beetje vast met wat ik nu heb.

Ik kan zowel in FL als in Cubase werken.
Ben nog niet helemaal tevreden met wat ik nu heb.

comments zijn natuurlijk ook welkom.

Zodra ik de kick,base.... heb ga ik een hardware synth aanschaffen de Virus TI.
Is volgens mij de synth voor onder andere hardstyle/trance.

Attachments

• estilo1001.mp3
    996,5 KB · Bekeken: 84
Niemand hier gaat je op een hoger niveau krijgen , dat ligt aan jezelf. We kunnen je mss wel wat tips geven fzo.:P

Van jouw stukje , vind ik de bass eig nog niet zo slecht. De kick is wel maar weak en verdwijnt gwn in de bass.;)
De mix is gwn slecht. Mss kan je de bass en kick eens zonder melodie opelkaar afstemmen (mss sidechainen, volume's spelen , EQ ,...) en daarna pas de melodie/lead erop mixen.;)

Om zo haastig een TI te halen?:? Er zijn genoeg plugins die dik genoeg klinken voor hardstyle. Denk maar aan Sylenth , Z3ta , Predator , ...
Wrm dan ineens 2000 euro uitgeven aan hardware? Mss kan je beter 1st wat synthese kennis opdoen op die plugins. Interface van Sylenth is bv al héél logisch en makkelijk te begrijpen. Maargoed wie ben ik? Mss ben je wel rijk of heb je rijke ouders. Dan zou ik ook voor de TI2 gaan.:D

@ Nustyle:
Je kick heeft echt weinig kracht en dat komt onder meer omdat er in zijn geheel best wat meer laag in mag (dus ook de staart). mid van je kick is best lekker en geeft het geheel een goede drive. Ben het met aftersho-Q eens dat je kick en bass teveel in elkaar overlopen.

Succes met je zoektocht ;)

Hoi,
Dat van die kick verdwijnt in de base klopt inderdaad.Zal eens sidechain toepassen.

Voor wat betreft het financiële daar zou ik me maar geen zorgen om maken.
De synth die je op noemt kan ik en heb ik (je vergeet Nexus) nog.

Zie en hoor goede resultaten vwb Virus ti2

In ieder geval bedankt voor je tips.

gr,Wilco

Niemand hier gaat je op een hoger niveau krijgen , dat ligt aan jezelf. We kunnen je mss wel wat tips geven fzo.:P

Van jouw stukje , vind ik de bass eig nog niet zo slecht. De kick is wel maar weak en verdwijnt gwn in de bass.;)
De mix is gwn slecht. Mss kan je de bass en kick eens zonder melodie opelkaar afstemmen (mss sidechainen, volume's spelen , EQ ,...) en daarna pas de melodie/lead erop mixen.;)

Om zo haastig een TI te halen?:? Er zijn genoeg plugins die dik genoeg klinken voor hardstyle. Denk maar aan Sylenth , Z3ta , Predator , ...
Wrm dan ineens 2000 euro uitgeven aan hardware? Mss kan je beter 1st wat synthese kennis opdoen op die plugins. Interface van Sylenth is bv al héél logisch en makkelijk te begrijpen. Maargoed wie ben ik? Mss ben je wel rijk of heb je rijke ouders. Dan zou ik ook voor de TI2 gaan.:D

nu-style> probeer eens de softsynth Sylenth1, daar kan je ook hele goeie geluiden mee maken en is een stuk goedkoper dan een virus Ti om te beginnen.

Mocht je een hardstyle/core cursus synthese zoeken, check dan www.audionetwork.nl
Via onze synthesecursussen kan je daar oa Sylenth1 met dikke korting aanschaffen, mocht je willen.

Dag Heren en Dames,

Ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar hier ben ik weer met een soft hardstyle nummertje.
In tegenstelling tot de wat nieuwere hardstyle heb ik geprobeert om een wat softer basslinetjes te maken.
Zit geen distortion op. Toch vind ik hem wel wat hebben.
Ik post het hier natuurlijk voor bruikbare tips.

Alvast bedankt.

Groeten Rick :)

EDIT: Ik hoor nu dat de synth bij bestand 1 wat dof is, maar goed.

Attachments

• Releaser - Nieuw test 1.mp3
    1 MB · Bekeken: 86
  • Releaser - Nieuw test 2.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 87
Dag Heren en Dames,

Ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar hier ben ik weer met een soft hardstyle nummertje.
In tegenstelling tot de wat nieuwere hardstyle heb ik geprobeert om een wat softer basslinetjes te maken.

Alvast bedankt.

Ik vind test 2 een hele lekkere sub hebben.8~
loopt lekker mee......

Kick is wat te standaard (zit ik zelf ook mee te kloten hoor)

succes verder,
Wilco

nieuw kickje

nieuw kickje

Geprobeerd om vanuit Microtonic een kickje te toveren.
Krijg hem niet lekker rond de 400 hz.

Wil hem zoiets als Radicalz hebben ;{

Attachments

• estilo18.mp3
    254,7 KB · Bekeken: 79
Dag Heren en Dames,

Alvast bedankt.

1 Vind ik persoonlijk niet mooi. Kick zou je kunnen gebruiken als intro kick of tussenkickje, maar meer niet. Mist de volheid. De melodietjes vind ik wel leuk om eerlijk te zijn. Zijn happy, maar dat vind ik lekker klinken :D

2 Vind ik mooi gedaan, mooie intro synth, hoe de main synth opkomt vind ik vet, kick komt er mooi in. Sub vind ik wel lekker, zowel qua vorm als volheid. De punch vind ik te standaard, daar moet je wel wat mee kunnen!
Zeker voortbouwen op de 2e.

Geprobeerd om vanuit Microtonic een kickje te toveren.
Krijg hem niet lekker rond de 400 hz.

Wil hem zoiets als Radicalz hebben ;{

Ik vind 'm wel lekker klinken.
Rond de 400 hz gaat 't wel goed vind ik dan. Je nummer mist het laag echter...

Dag mensen! :)

Ik lees hier al geruime tijd mee maar post nu dan toch wat voor het eerst, en ben zelf ook al een tijdje aant knutselen. Vandaag voor het eerst iets eruit gekregen waarvan ik het zelf waard vond om het te posten.

Ik heb geen dure monitoren, dus produceer op een stereotoren die achter de pc hangt. Hoop in de toekomst toch wat beters aan te kunnen schaffen.

Graag jullie feedback :D

De melodie is uiteraard gejat, en de synth ff snel in elkaar gedrukt.

P.s. Mocht SiebZehn nog meelezen, dit is de Bjorn die je tijdje terug via hyves een berichtje deed ;) Was overigens voor jouw antwoord al bekend met dit forum.

Attachments

• synthforum1.mp3
    3 MB · Bekeken: 80
Hier een kickje gemaakt, ik vind 'm zelf te ver naar hardcore neigen.
Overigens is dit de 1e keer dat ik met samples gewerkt heb :)

Let niet op de bassline, dat doe ik standaard om te luisteren hoe de kick klinkt.

Attachments

• newmelo_+kick2.mp3
    381,7 KB · Bekeken: 75
Ik ben overigens overgestapt van FL naar Ableton Live (heb een leuke aanbieding gekregen, anders vond ik 't niet eens interessant). Daar ben ik nu mee aan 't experimenteren. Tevens heb ik ozone izotope aangeschaft voor EQ e.d. Ben ik erg van onder de indruk (ook de reverb hierin vind ik lekker werken). Eindelijk krijg ik helderheid in mijn stukjes.

Ik vind alleen de pianoroll in ableton live raar. Ik doe nu het volgende, ik maak de noten in FL, exporteer ik naar midi, en die gebruik ik in ableton.

Binnenkort zal ik een stukje van een kick gemaakt in ableton laten horen :)

EDIT:

Eerst was ik van plan een DJ mixer te kopen (ik had er eentje bij Office Center gezien). Had ik iemand om hulp gevraagd (niet office center verkoper), maar die kon ik beter niet halen volgens hem.
Ik heb nu denk ik al mijn software compleet, beperkt, maar door 't uitproberen van veel demo's heb ik de juiste beslissingen gemaakt denk ik.

Laatst gewijzigd:
Hier een kickje gemaakt, ik vind 'm zelf te ver naar hardcore neigen.
Overigens is dit de 1e keer dat ik met samples gewerkt heb :)

Let niet op de bassline, dat doe ik standaard om te luisteren hoe de kick klinkt.

Ik hoor geen melodie :P Lekkere kick Purno! layer er eens een droge 909 bd sample doorheen voor extra body.

Na een computercrash nu terug op een tijdelijke noodoplossing. Heb een nieuwe pc besteld, die is over 2 weken klaar. Tot dan zit ik hier half gebakken. Zou iemand feedback willen geven over het volgende stukje? Met name de kick en bass, de synths heb ik er zo ff in gegooid. Melodie is Technoboy - Ti Sento.
Alvast bedankt!

Attachments

• ti sento.mp3
    701 KB · Bekeken: 70
Back