Varierende Hardstyle Bassdrum

Euhm, ik denk dat eigenlijk met elke sample die een krachtig punt heeft een punch te maken is. Zelfs als er midden in de sample zich een krachtig punt bevindt. In ieder geval, dit zijn mijn ervaringen met Ableton. Ik knip de rest uit, vorm kan ik bepalen door te faden, etc.
Wanneer ik tijd heb, zal ik eens wat samples posten en laten horen wat ik waarvan maak...
http://www.vengeance-storage.com/ww... CD - Vengeance Essential House Vol2 Demo.mp3

Daar kun je stukjes uit samplen en gebruiken, maak je eigen samples en wees creatief :D

Thx, dat zou super zijn! Werk zelf met FL Studio 9 maar dat zou niet uit moeten maken toch?

Ben zelf nog even aan het layeren en eq'en geweest met wat kicks uit microtonic om een punch te proberen...

Attachments

• kick probeersel.mp3
    76,6 KB · Bekeken: 75
Euhm, ik denk dat eigenlijk met elke sample die een krachtig punt heeft een punch te maken is. Zelfs als er midden in de sample zich een krachtig punt bevindt. In ieder geval, dit zijn mijn ervaringen met Ableton. Ik knip de rest uit, vorm kan ik bepalen door te faden, etc.
Wanneer ik tijd heb, zal ik eens wat samples posten en laten horen wat ik waarvan maak...
http://www.vengeance-storage.com/www.vengeance-sound.de%20-%20Sample%20CD%20-%20Vengeance%20Essential%20House%20Vol2%20Demo.mp3

Daar kun je stukjes uit samplen en gebruiken, maak je eigen samples en wees creatief :D

Je kickt mist 't laag, NC pitcht juist erg laag en is zwaar, dat mis ik (voor zover ik heb kunnen horen) in je kick.

Daarom zei ik ook de mid :D Maar ik zal het proberen

Laatst gewijzigd:
Yo mensen, alles goed hier ??

ben er ff tijdje uit geweest maar ben er weer, na een paar pagina's terug gebladerd te hebben hoor ik dat er hier enige progressie aanwezig is in positieve zin dan hé :)

@Purno
Ik heb eigenlijk niks te melden over jouw kicks, klinkt lekker naar mijn idee, alleen zou ik iets meer punch geven voor een iets hardere dreun.

@Condance
Probeer een tok te maken, daaronder een punch, en daar achter een bass.
dus: tok->punch->bass

@Static
Die kick psy van jou klinkt lekker, maar feedback krijg je morgen als het volume hier omhoog mag :)

@Aftershock
Waar zijn jouw kicks vriend ??

Hier ook nog een probeersel van mij:
http://www.speedyshare.com/files/20359010/Kicks_Screetches_14-01-2010.mp3

Feedback welkom..

Heey partypeople!!
Volg deze discussie sinds een paar weken, en ben daarom ook lid geworden van het forum.
Kan ik ook even mijn kick laten horen, heb m er bijgevoegd.

Heb de synth wat zachter gezet zodat je de kick goed kan horen.

Greetz D-White

Attachments

• D-White - Around the world preview.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 86
@D-Wh!te
je kick mist de punch, je hebt wel genoeg laag.
probeer daar een beetje aandacht aan te besteden, veder ben je goed op weg :)

Yo mensen, alles goed hier ??

ben er ff tijdje uit geweest maar ben er weer, na een paar pagina's terug gebladerd te hebben hoor ik dat er hier enige progressie aanwezig is in positieve zin dan hé :)

@Purno
Ik heb eigenlijk niks te melden over jouw kicks, klinkt lekker naar mijn idee, alleen zou ik iets meer punch geven voor een iets hardere dreun.

@Condance
Probeer een tok te maken, daaronder een punch, en daar achter een bass.
dus: tok->punch->bass

@Static
Die kick psy van jou klinkt lekker, maar feedback krijg je morgen als het volume hier omhoog mag :)

@Aftershock

Feedback welkom..

Klinkt lekker man ;) Niks op aan te merken

Hehe thnx, ben er ook echt flink mee aan het klooien geweest om dit resultaat te krijgen :)

Zo heb me kick nog wat meer aangepast. Ben er nu 100% tevreden over :P Klinkt echt als NC vind ik alsnog

Attachments

• KIck INT.mp3
    191,9 KB · Bekeken: 87
@Aftershock

Feedback welkom..

Hahaha , heb binnekort paar hardcore releases en ben daar nu druk mee bezig.:D
Hardstyle heb ik ook release , maar das enkel voor web. Geen vinyl...

@ Homeboy: Vette screeches! Mogen tegenover kick mss nog net streepje harder qua volume.;) Je kick is er ook al goe op vooruitgegaan!:okdan:

@ Statiq : Ik mis echt een dikke punch in jouw bassdrum. Lijkt wel enkel een bass die speelt :D

Zo heb me kick nog wat meer aangepast. Ben er nu 100% tevreden over :P Klinkt echt als NC vind ik alsnog

Zelfde als wat ik voorheen heb gezegd, de bass is lekker, maar niet laag en diep genoeg... Meer pieken rond 40~60hz, en meer punch!

Thx voor de tip Statiq, zal er eens mee aan de slag gaan. Gisteren Ohmicide uitgeprobeert, snap er nog niet heel veel van maar voor zover ik heb geprobeerd kan je er wel grove punches mee maken, genoeg om aan te werken in ieder geval!

@ Homeboy: Vette screeches! Mogen tegenover kick mss nog net streepje harder qua volume.;) Je kick is er ook al goe op vooruitgegaan!:okdan:

@ Statiq : Ik mis echt een dikke punch in jouw bassdrum. Lijkt wel enkel een bass die speelt :D

Ik las het al van je releases :okdan: goed bezig maat..

thnx voor je reactie, ga zo ff veder met die track, zoek nog een bijpassende naam.. iemand een idee ??

Oh, dus als het vinyl is, dan kan het geen web release zijn?

Thx voor de tip Statiq, zal er eens mee aan de slag gaan. Gisteren Ohmicide uitgeprobeert, snap er nog niet heel veel van maar voor zover ik heb geprobeerd kan je er wel grove punches mee maken, genoeg om aan te werken in ieder geval!

Ik gebruik ook Ohmnicide, als je het een beetje snapt kan je er lekkere kicks mee maken

Dat lukt dus niet. Dan gaat die kraken als ik de bass omhoog zet.

Komt doordat je al in het rode zit. Ik heb net je file ingeladen bij ableton en je zit echt aan het max. Dat betekent dus dat je geen ruimte meer voor overige sounds hebt. Als jij je sub dus harder wil zetten, dan drukt 'ie 't in elkaar als het ware.

Als je de verhoudingen van nu mooi vind in je stukje, zet alle volumes dan evenredig omlaag. Zo houd je ruimte over voor bijv. FX, of meer bass...

Dat zal de truc doen!

[edit]

Ik draaide je stukje in ableton op -10db...

Komt doordat je al in het rode zit. Ik heb net je file ingeladen bij ableton en je zit echt aan het max. Dat betekent dus dat je geen ruimte meer voor overige sounds hebt. Als jij je sub dus harder wil zetten, dan drukt 'ie 't in elkaar als het ware.

Als je de verhoudingen van nu mooi vind in je stukje, zet alle volumes dan evenredig omlaag. Zo houd je ruimte over voor bijv. FX, of meer bass...

Dat zal de truc doen!

[edit]

Ik draaide je stukje in ableton op -10db...

Ja heb ik gedaan en kan idd nu meer bass toeveogen. Alleen nu klinkt het voor geen meter omdat het nu 1 lange bass toon is terwijl de mid wel lekker klapt. Hoe kan ik dat oplossen?

Ja heb ik gedaan en kan idd nu meer bass toeveogen. Alleen nu klinkt het voor geen meter omdat het nu 1 lange bass toon is terwijl de mid wel lekker klapt. Hoe kan ik dat oplossen?

Statiq, hier heb ik wat met de EQ gespeeld op jouw stukje...

Wat ik precies gedaan heb:
Ik heb natuurlijk alleen jouw geheel, dus kan niets per channel doen, ik heb alles een heel stuk zachter gezet.
EQ erover, het mid ietsje meer eruit laten springen, tevens een piek bij de 45~55hz.

Als je namelijk het volume van je bass harder zet, gaat de bass overheersen, reroute alle channels van je kick naar 1 algemene channel op je mixer, noem die kick of whatever, ga daar spelen met EQ om je kick in zijn geheel aan te passen.

Je kunt 't beter niet over de master doen, omdat je ook lage tonen met je synth haalt, die dan ook harder zullen gaan :)

Kijk maar wat je mooier vind. Maar nu je alles zachter hebt gezet, heb je natuurlijk ook meer ruimte om je punch harder te maken! :)

[EDIT]

40~60hz zit bij jouw stukje rond -20db, mijn edit zit rond -16db...

Attachments

• KIck INT.mp3
    191,9 KB · Bekeken: 76
  • KIck INT_purno.wav
    2,1 MB · Bekeken: 87
Back