Varierende Hardstyle Bassdrum

@ purno : Beter een beperkte collectie die je helemaal keent , als een grote collectie en de helft ni eens kennen. :D
Over je kick : Kweni , je zegt hardcore maar ik hoor meer jumpstyle in die kick. Sry dude maar heb al véél betere shizzle gehoord van je :D

@error : Je kick & bass zijn beetje soft (vind ik persoonlijk) maar zoude zo in een commerciele hardstyle track passen. :D

@ purno : Beter een beperkte collectie die je helemaal keent , als een grote collectie en de helft ni eens kennen. :D
Over je kick : Kweni , je zegt hardcore maar ik hoor meer jumpstyle in die kick. Sry dude maar heb al véél betere shizzle gehoord van je :D

@error : Je kick & bass zijn beetje soft (vind ik persoonlijk) maar zoude zo in een commerciele hardstyle track passen. :D

Okay, dat kan en mag hoor, no worries.

Ik heb er nog 2 liggen voor je.

Ben benieuwd wat je hier dan van vind.

Nr 5 heb ik naar aanleiding van een HHZ nummer gemaakt, ik had een deel van de bass gesampled, na geprobeerd te bouwen en de sample erin geklutst. Niet mooi afgewerkt vind ik zelf, maar goed, snel probeerseltje. De punch vind ik wel goed gelukt.

Nr 6 heb ik uit nr 2 gemaakt. Minder springerig, meer dreunend.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind ze beiden ietsje tever naar de max gepusht. Komt doordat ik een beetje richting frontliner wil. Monsterkicks.

Iemand nog die met mij die weg in wil proberen te slaan?

Attachments

• newmelo_+kick5.mp3
    389,9 KB · Bekeken: 81
  • newmelo_+kick6.mp3
    752,1 KB · Bekeken: 94
Ik hoor geen melodie :P Lekkere kick Purno! layer er eens een droge 909 bd sample doorheen voor extra body.

Thanks. Klopt, ik had een melo en een synth gemaakt, daar wilde ik een passende kick onder maken. Dat lukte niet echt, wel kwamen er opeens allerlei kicks uitrollen die ik wel interessant vond :P

Thanks voor je tip, maar ik ga niet verder met deze kick, niet goed genoeg denk ik.

Wel moet ik mijn mening mbt het gebruik van samples bijstellen. Het is niet je er makkelijk van af maken als je veel met de samples doet. Ik bewerk ze vrij veel en vind 't leuk om te doen...

Aftersho-Q jij werkt toch ook met ableton? Hoe vind je dat werken tegenover FL?

Nee, ik werk al sinds het begin dat ik produce met Cubase.;)

Over je kick: Ik vind die 5 beter als 6. Klinkt gwn rauwer.:D

Eindelijk gevonden hoe ik kan layeren in Ableton Live. Heb mijn eerste 2~3 uur met ableton erop zitten denk ik!

Wat vinden jullie van mijn eerste ableton kick? :D

En ooh, de punches maak ik tegenwoordig met house samples hehe

Attachments

• kick_02_edit_warm2.wav
    551,3 KB · Bekeken: 90
  • kick_02_edit2_warm.wav
    551,3 KB · Bekeken: 109
Dat beschouw ik toch als een compliment, tnx :kroon:
Ik zie dat je in Antwerpen woont, ga je nog naar Reverze?

Nee , dit jaar niet. Heb het te druk met producen nu op de moment.
Mijn eerste releases komen er namelijk aan.:D
Maargoed back on topic... Ik vind je kicks eigelijk niet zo lekker klinken purno , mogen wel iets rauwer. ;)

Nee , dit jaar niet. Heb het te druk met producen nu op de moment.
Mijn eerste releases komen er namelijk aan.:D
Maargoed back on topic... Ik vind je kicks eigelijk niet zo lekker klinken purno , mogen wel iets rauwer. ;)

Ben benieuwd naar je releases :)

Ik vind ze zelf ook niet lekker, maar ik wil van dat rauwe af. Alle kicks hebben tegenwoordig een rauwe kraak erin zitten, elk nummer hoor je 't weer. Ik ben op zoek naar iets nieuws...

Ik zal vanavond nog eens wat proberen :)

Hoe maken jullie die dikke punches? (of is het de tik? die eerste echte klap zeg maar nog voor de subbass) Ik probeer al een tijdje een dikke punch te maken maar volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik heb al geprobeerd wat kicks te layeren uit microtonic maar kom niet tot het gewenste resultaat. Gebruiken jullie samples? Of pitchen jullie een basskick voor die wat hogere tik ofzo???
Want dit klinkt nergens naar...

Attachments

• kick probeersel.mp3
    159,9 KB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
Ik heb het eindelijk voor elkaar!!! Een kick waar ik zelf helemaal tevreden over ben. Wat vinden jullie ervan?

Attachments

• Kick PSY.mp3
    198,4 KB · Bekeken: 88
Hoe maken jullie die dikke punches? (of is het de tik? die eerste echte klap zeg maar nog voor de subbass) Ik probeer al een tijdje een dikke punch te maken maar volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik heb al geprobeerd wat kicks te layeren uit microtonic maar kom niet tot het gewenste resultaat. Gebruiken jullie samples? Of pitchen jullie een basskick voor die wat hogere tik ofzo???
Want dit klinkt nergens naar...

Ik werk zelf sinds kort met house samples. Ik pak house snares/claps, gooi ik over elkaar, EQ piek ik rond 400hz, pak ik nog nog meer, lichte piek tussen 1k en 20k hertz (wat je zelf mooi vind klinken en het best bij je kick past). Vervolgens pers ik een korte maar krachtige (sinus) bass uit een vst (kan uit elke). Ik zorg dat de clap van de bass mooi aansluit bij de claps/snares, beetje spelen met volume en EQ. That's it, dan sample ik dat en heb ik een sample punch klaar liggen.

Het meest simpele is op 1 dag een stuk of 20 punches maken, je verplaatst dan gewoon telkens de pieken tijdens het EQ'en, en/of andere house claps/snares. Zo maak je verschillende punches. Tevens kun je nog wat met distortion spelen, van alles eigenlijk.

Ik heb nu zelf ongeveer 50~100 punches gebruiksklaar liggen, die ram ik in een kick. Spelen met timestretch, pitch, weer EQ, en transient eroverheen en je hebt een dikke punch :)

Ik heb het eindelijk voor elkaar!!! Een kick waar ik zelf helemaal tevreden over ben. Wat vinden jullie ervan?

Ik vind 't een mooie kick, je sub is duidelijk hoorbaar, maar je sub mist kracht. Je punch bestaat enkel uit claps / snares en mist het mid stukje rond 200~300hz, waardoor je de klap niet voelt. Ook lijkt het alsof je bass niet klapt, fix dat nog en je hebt echt een mooie klappende kick! :okdan:

Kheb m gelijk iets hoger gezet, hij klinkt nu iets strakker. Staat in me vorige post :P Wou m net wijzigen toen jij reageerde

Kheb m gelijk iets hoger gezet, hij klinkt nu iets strakker. Staat in me vorige post :P Wou m net wijzigen toen jij reageerde

Hij klinkt trouwens ook echt heerlijk als intro kick!

Klinkt goed, klinkt goed!

Kleine update, ik kom binnenkort met een volledig nummertje...
Komen nog wel enge kicks in voor om eerlijk te zijn :D

Wanneer ik 'm laat horen, zal ik jullie niet teleurstellen!

Thx voor de tips Purno, het klinkt zo makkelijk maar dat is het zeker niet! Hebben jullie misschien nog tips voor sample packs met snares, claps, hats, kicks enz voor het maken van een lekkere kick?

Ik heb perongeluk een NC kick nagemaakt. Tenminste dat vind ik :P De mid klinkt heel erg NC-achtig. Wat vinden jullie? :D

Attachments

• KICK PSY 6.mp3
    198,4 KB · Bekeken: 101
Thx voor de tips Purno, het klinkt zo makkelijk maar dat is het zeker niet! Hebben jullie misschien nog tips voor sample packs met snares, claps, hats, kicks enz voor het maken van een lekkere kick?

Euhm, ik denk dat eigenlijk met elke sample die een krachtig punt heeft een punch te maken is. Zelfs als er midden in de sample zich een krachtig punt bevindt. In ieder geval, dit zijn mijn ervaringen met Ableton. Ik knip de rest uit, vorm kan ik bepalen door te faden, etc.
Wanneer ik tijd heb, zal ik eens wat samples posten en laten horen wat ik waarvan maak...
http://www.vengeance-storage.com/www.vengeance-sound.de%20-%20Sample%20CD%20-%20Vengeance%20Essential%20House%20Vol2%20Demo.mp3

Daar kun je stukjes uit samplen en gebruiken, maak je eigen samples en wees creatief :D

Ik heb perongeluk een NC kick nagemaakt. Tenminste dat vind ik :P De mid klinkt heel erg NC-achtig. Wat vinden jullie? :D

Je kickt mist 't laag, NC pitcht juist erg laag en is zwaar, dat mis ik (voor zover ik heb kunnen horen) in je kick.

Back