Varierende Hardstyle Bassdrum

Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw en heb al beetje rondgekeken op dit topic.
Ben 14 jaar en vind het leuk om te knutselen met hardstyle,
Ik werk met Fl studio 8.
Ik wil vooral de kick mooi hebben in een track.
Daarom wil ik jullie hulp.
waar kan ik het beste mee beginnen met voor een punch.
check bijlage voor een kleine productie.

Dit is een geripte kick met een gelayerde eigen gemaakte kick.
jajaaj.
ik wil in mn toekomst niet meer gaan rippen want dat is noob.
Ehm, is er uberhaupt iets hieruit niet geript?:smeris:

Net ff bezig geweest.
Zeg maar wat er beter moet.:kroon:

Attachments

• BCL Kick Ruig 1.mp3
    516,4 KB · Bekeken: 111
Een echte kick kenner ben je;).
Die eerste is hem.
maarja, heb vandaag weer een pracht vst effect geïnstalleerd.
Izotope Trash.
Leuk om je kicks te "tunen" laat ik maar zeggen.
Heb ook vandaag weer een punch gemaakt maar die upload ik wel een keertje.
slaaplekker

Dit soort muziekjes is ook goed om de fase van je sub recht te zetten. :D

Hoi siebzehn heb je misschien tijd om mij te kunnen helpen hoe ik een goeie kick kan maken.
Dan kan ik er namelijk later ook mee experimenteren :)

Khoop op een reactie :)

Alles wat ik jou persoonlijk zou kunnen zeggen staat ook in dit forum, ik zou zeggen lees het nog eens aandachtig door en ga flink aan de slag!

Progressie krijg je door vallen en opstaan, en ik ben zelf ook hard op mijn gezicht gevallen (lees: bijna opgegeven) voor er iets fatsoenlijks uit kwam:kimono:

:okdan:

K :)

toch bedankt voor je reactie ;)
ik heb soms ook wel van die dagen da ik bijna opgeef maar das dus nog lang niet gebeurt xD

Hoi siebzehn heb je misschien tijd om mij te kunnen helpen hoe ik een goeie kick kan maken.
Dan kan ik er namelijk later ook mee experimenteren :)

Khoop op een reactie :)

ik sluit me aan bij Siebzehn,
als je heel deez draad doorleest MOET het lukken,
zo niet, doe je iets niet goed, of kan je beter een ander soort muziek gaan maken ! :bekdicht:

maaruh; deez draad barst van de goeje tips !!!

Alles wat ik jou persoonlijk zou kunnen zeggen staat ook in dit forum, ik zou zeggen lees het nog eens aandachtig door en ga flink aan de slag!

Progressie krijg je door vallen en opstaan, en ik ben zelf ook hard op mijn gezicht gevallen (lees: bijna opgegeven) voor er iets fatsoenlijks uit kwam:kimono:

Idd, dat is de enige manier. Je leert ook niet autorijden door naar iemand te kijken die autorijdt.

Mijn kicks bestaan altijd uit (zoals ik al paar x heb gezegd):

- Punch (willekeurige sample of zelfgemaakte tok die niet van toonhoogte veranderd)
- Body (willekeurige kraak die te maken is met een hoop dist of ander gespuis, weggefilterd laag en pitched mee op de toonhoogte)
- Sub (puur lage tonen die met bijna elke vst te maken zijn, een paar handige zijn junglist/hydra, microtonic. Je kan ze ook uit de standaard sytrus uit FL halen. Deze sub pitched mee met de toonhoogte. De meest laag mooie sub(uit mijn ervaring) krijg je rond de 40 - 45 Hz, d.w.z een F op de toonladder)

Kort samengevat wat ik in deze thread al een paar keer heb gepost :)

Heb een stukje ''Shreek'' toegevoegd wat ik net heb gemaakt, synth op het laatst staat iets te hard.

Attachments

• Shreek.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 128
die kick is zeer goed, respect :mega:

Die lead is nogal hard (idd) en compressed, zou ik iets minder inmekaargeperst maken.
Heb even je hyvezz getjekt, al je leads zijn zo (naar mijn mening te) zwaar gecompressed, is dat bewust ?

Al concrete plannen voor releases ?

ja de lead staat hier idd te hard, had geen zin meer om hem opnieuw op te slaan want dat duurt zo lang hier;)

verder heb ik bewust gecompressed ja omdat je, als je met de filter cutoff speelt, dat zo relaxed klinkt imo.

Het kan misschien idd iets minder, ik zal het eens proberen. Ik krijg alleen nooit de ''harde'' synth sound, neem de Josh & Wesz - Like Thiz sound.

ik denk wel aan releases ja, alleen geen plannen :P
probeer ze op te sturen maar krijg geen reacties ;)

probeer eens: loudness maximizer

ps: kick klinkt vrij aardig, waar heb je het mee gemaakt
Junglist. Loudness maximizer over de master? Is dat niet erg dom?:P Telkens je volumes omhoog trekken enz..

Back