Varierende Hardstyle Bassdrum

LoL @ na 70 pagina's de titel van het topic gaan bekritiseren. DOEI :doei:

Maargoed het kan zijn dat IK natuurlijk de plank mis sla....LOL

EDIT: 71 Pagina's :D

ogg hij heeft uiteindelijk toch de moed opgegeven :engel:

Jammer Hoor knul volgende keer beter :)

LoL Purn Volgens Mij drukt je synth De kick weg :P

Ja, ik blijf de balans lastig te vinden. Als ik de synth ietsje zachter zet, overheerst de kick direct.

PLaats er anders even een equ op set de mid range van je punch iets hoger. :okdan: of zet gewoon de synth wat zachter (kijk anders het verschill op je mixer )
Punch staat niet te zacht vind ik, ik vind de bass te zacht, vind je niet? Maar als ik de bass harder zet, valt mijn synth direct weg...

Melodie is 5 seconden werk denk :P

Pitchen klopt niet gelijk , Maar je kan er mee doorwat mij betreft:bekdicht:8o
Nah, ik ben nog niet zo goed in het maken van melodieën, tevens lijkt het een hele makkelijke melodie omdat je precies de toonhoogtes kunt horen, de aangeslagen noten lopen niet in elkaar over. De synth was niet zo lang werk :)

Pitchen klopt wel precies, er staat een bassline (maar die staat heel zacht) onder melodie welke de kick precies volgt.

Wat vind je overigens van de kick zelf? Meer minder bass, de punch?!

Thanks.

[edit]
En indeed, als ik de melodie nu terug hoor, lijkt het 5 sec werk ;) Zoals ik zei, ik bak nog niets van melodieën :D

Met je tips heb ik er dit van gemaakt...

Balans is wat beter zo denk ik, bassline heb ik wat harder gezet, zodat je kunt horen waarom mijn kick zo pitcht. Mid range punch staat wat harder

Attachments

• agressive2_edit.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 85
Hey mensen, lange tijd geleden dat ik hier wat heb gepost.. Ik heb geprobeerd een zo origineel mogelijke kick te maken.. Punch is nog wat slapjes, maar het laag dreunt lekker door..
Laag gemaakt met hydra en daaroverheen een aantal distortions uit Logic 8..

http://www.speedyshare.com/601193989.html

Ben benieuwd naar jullie mening, kan er nog iets beter qua afmix en dergelijke?

Met je tips heb ik er dit van gemaakt...

Balans is wat beter zo denk ik, bassline heb ik wat harder gezet, zodat je kunt horen waarom mijn kick zo pitcht. Mid range punch staat wat harder

de bass lijkt wel op een bepaalt moment te stoppen.
Probeer is iets meer sustain te geven of rellease :):okdan:

Ik heb even gestoeid :P

Attachments

• Paaaavvootje.wav
    4,5 MB · Bekeken: 108
Ik heb Trouwens een Demootje gestuurd naar een Label ... ( via een kennis van me )

Ze hebben Er op gereageerd :D

Ze zeggen:

'' Beste Kanuzo,

De demo die jij hebt gestuurd klinkt naarmate mijn mening erg goed.

Wij zouden Graag iets meer van je willen horen , ''

Hoop er maar niet teveel op. Heb ook al oneindig veel van die mails gehad.;)

kanuzo je synth klinkt wel lekker, behalve de punch vind ik niet echt lekker doorkomen.. Misschien dat je nog wat extra mid-laag uit je synth kan filteren! Kick is een beetje 13 in een dozijn..

Hoop er maar niet teveel op. Heb ook al oneindig veel van die mails gehad.;)

LOL .. Dat zal wel zo zijn ja , Maybe You will never know :P
tiss geen scantraxx ofso die kan ik op mijn reet schrijven...

kanuzo je synth klinkt wel lekker, behalve de punch vind ik niet echt lekker doorkomen.. Misschien dat je nog wat extra mid-laag uit je synth kan filteren! Kick is een beetje 13 in een dozijn..

inderdaad vind hem een beetje naar achter gedrukt worden was maar een klein voorbeeldtje met een midi file :)

Dat soort bass kun je volgens mij maken met elke synth en dan heel laag afspelen. Klinkt per elke weer net wat anders maar in de sub voel je em en dan kun je verschillende toonhoogten doen toch? Met Massive is het al helemaal een eitje.

ff edit: kan wel zijn denk ik dat het aan de synth ligt een beetje, maar als je vette geluiden hebt die dus vol klinken moet dat goedkomen lijkt me.

de punch is idd voor een deel hardkick 10 ja, maar een kick gaat niet enkel en alleen om de punch, vooral het laag bepaald de vetheid in de zaal.. Mijn laag trilt, in de zaal heeft dat een gruwelijk effect.. Je kunt wel steeds voortborduren op die ronde microtonic bassjes, maar dat kan iedereen ondertussen al..
En trouwens de punch bestaat nbog maar uit 3 layers, het is gebruikelijk om 7 a 8 samples te layeren.. Met eventueel hihats en snares om het compleet te maken, dit was een slap punchje nog, het ging dus meer om t laag..:D

Kick en bass is iets helemaal anders kerel. :D

hmm tja, ik noem mn laag en punch gewoon kick, een (reversed) bass zet je offbeat.. Hierdoor krijg je een 'springend' effect, Wildstylez - Complex situation hoor je dit duidelijk, de reversed bass zit steeds tussen de kick;)

Wel grappig. Ben net de hele tijd bezig geweest met geluiden reversen en dat loopen, kick erbij en kijken wat het voor effecten ging opleveren.
Met battery kun je ook snel de selectie van de wave wijzigen, zodat je bv een helicopter na kan doen, dat soort dingen.

Wel grappig. Ben net de hele tijd bezig geweest met geluiden reversen en dat loopen, kick erbij en kijken wat het voor effecten ging opleveren.
Met battery kun je ook snel de selectie van de wave wijzigen, zodat je bv een helicopter na kan doen, dat soort dingen.

inderdaad,

Maar dat kan ook met FM8... :)

mijn lievelings effecten.
Een Soort Van uplifting Lead vind ik wel lekker (Wem wam wem wam)
en dan van langzaam naar snel... 8~Vind ik ook wel een cool Effectje..

1.Pannen vind ik onderandere ook mooi ,
Ligt eraan met welke style je dan te maken hebt.
2.Een gator Op de vocal...(Stutter)
3.Reverbvocals maken is tegenwoordig niet zo moeilijk meer :P
4.Schreeches Door onderandere De Glide en De unison te tweaken, En Gewoon lekker de voices omhoog pompen...Klinkt Wat Voller:kroon:

Mss boeit het jullie helemaal niet , maar als je een screech,vocal,... maakt kan je die ook als wav opnemen en dan nog lekker bewerken als audio. ;)
De mogelijkheden van variatie etc worden dan gwn nog véél groter :D

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en ik ben al een hele tijd aan het probere om een goede kick te maken.
Met de tips die in deze treath staan ben ik al een heel stuk verder geraakt
dit is wat ik nu heb

Attachments

• kick test.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 75
Back