Varierende Hardstyle Bassdrum

@ NessPJ

lekkere kraak/bass heb je, hij zoemt mooi!
aleen klinkt je punch nog niet helemaal lekker je hoort toch nog een beetje snare clap achting.
beetje fine tunen en het moet zeker goed komen:okdan:

ik heb nog even gewerkt aan mn nummer zowel intro als kick en de lead.
ik denk dat het wel beter is zo:D

edit/ een er zit een foutje in de climax (je hoord er een even hihat door heen)

Attachments

• kick 63 + melo_edit 10.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 84
@GeleRaket

Echt netjes, alleen het geheel klinkt nog een beetje droog, ik weet niet wat het is en ik kan het zo ook niet zeggen.

@Nesspj

Bedankt, ik werkte zelf ook al in deze lagen maar dan soms wat meer lagen voor de krakende tail en ik zal eens proberen om met sylent1 een kick te maken. ik hou je nog op de hoogte haha.

@Yellow Rocket

Netjes man, misschien iets té netjes. Kick zou ik voller maken, en je synth wat meer pit geven.
Hoor ik nou BassBoom melodie ?!

thanks man!

wat bedoel je met te netjes?
hoog nivo of klinkt het niet lekker?

nee is niet de bass boom melodie maar wel in die stijl
het geheel plaatje van de climax lijkt er zeker wel op met die kick ook zo.

kick heb ik weer iets aan veranderd en sommige dingen wat meer reverb gegeven.

en het intro aangepast

Attachments

• My mystery (demo edit).mp3
    6,2 MB · Bekeken: 80
@ Yellow Rocket, Vind hem wel pro klinken! Je kick/screeches/geheel zijn echt netjes gemaakt :okdan:

Climax mag er wel iets meer uitspringen (daar is het ook de climax voor :P)

ok thanks ik heb er meteen wat mee gedaan nog een extra layer erbij.
hij is aardig vol dacht ik zo:P

Attachments

• My mystery (lead edit).mp3
    1,7 MB · Bekeken: 74
@YR

met té netjes bedoel ik dat je kick en synth nog niet afgemaakt klinken, horen rete goed daar niet van maar ze missen dat ene stukje dat de luisteraars het gevoel krijgt van "dit is de shit"

synth hoort een beetje als "fiiiiiieeeeuuuuuwwww" ik hoor liever "wwrrrrraaaaaaaauuuuuuuwwwwwwwww"
met je kick is het net zo, niet verkeerd bedoeld, nogmaals klinkt erg goed maar extra power kan hij zeker gebruiken.

Zelf vanavond ook ff bezig geweest, dit x eens een soort van sfeer proberen te creëren.
Kick is zelfde als mijn laatste post, lead is naar mijn mening een beetje crypsis stilo.
Vocals zijn nog droog was bezig om ze ff op de goede plaats te zeten. Opzet ontwikkelt zich nog, dit is ff een snip.

Wat vinden jullie ervan ?

Attachments

• Think about it.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 91
@yellow rocket. Ben het eens met homeboy mag wel iets voller. Maar voor de rest klinkt het allemaal erg netjes. Heldere sounds, en ook lekkere screeches. Misschien nog wat extra klussen aan je kick om hem net wat voller te laten klinken. Hij klinkt nu wel lekker maar klinkt beetje dun, de tail is wel lekker!.

@Homeboy.

Stem is bruut zou wat reverb erop gooien. en misschien een fruity dist.(als je met FL werkt)
Verder je kick klinkt ook lekker maar ik vind hem een beetje blikkig klinken. Heeft iets early's vind ik :p

En misschien klein beetje delay op je snares

Verder zelf nog steeds weinig inspiratie :o<. Maak normaal toch meer de wat "blijere"hardstyle maar vandaag is beetje magic nagebouwd ;p. Kick zijn niet echt gelukt maar vind lead opzich wel lekker vol klinken.

P.S zag hierboven iemand die bassboom zei deed me weer aan stukje denken dat ik laatst gemaakt had haha. Staat wel te zacht. Voor de mensen die ook zoiets willen proberen. Zet 2 aparte filters op je lead als cutoff

Attachments

• magic-nr9.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 76
  • magic-nr8.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 73
  • bassboom-test.mp3
    1 MB · Bekeken: 78
Laatst gewijzigd:
@Rockzorr

Thnx voor je feedback, stem is droog zoals ik al zei, vandaag vrije middag dus nu lekker tijd om ff beats te maken :P

jouw stukje:

synth klinkt goed, dat stukje waar je de kick reversed mag je wel ff wat beter onder de loep nemen. Ook mag je kick wel wat punch hebben..

@Rockzorr:
Je leads klinken wel lekker, het hoog lijkt net wat mooier dan bij anderen. Is dat alleen een kwestie van EQ'en of? :)
Explosions klinken ook goed, je kick klinkt nog wat statisch en de kraak staat eigenlijk net te hard op het geheel. Misschien moet je eens spelen met een (extra?) bandpass filter, dat veranderd de manier waarop de kick resoneert en dan krijg je vaak ook net een iets lagere kraak.

--
Heb vanochtend nog even lopen sleutelen....nu nog ff inspiratie op doen voor wat vocalen:

Attachments

• ancaur01.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 77
@Yellow rocket , klinkt netjes man (en idd beetje PP style)

@Homeboy, Je lead hoor je amper nog boven de kick uit komen , voor de rest klinkt het wel lekker :)

@rockzorr , Lekkere leads , kick mag wel iets meer punch hebben idd.

@NessPJ , bass klinkt lekker ! , geheel zit ook lekker in elkaar gj

Zelf heb ik mijn kick van laatst helemaal verandert:

Attachments

• nieuwekick.mp3
    1 MB · Bekeken: 73
@Nesspj Thx voor de tips kan ik wel wat mee.

Wat betreft de leads. Mijn leads bestaan meestal uit 3 lagen ongeveer. Ook helpt het wel om bv een lead 1 Noot of octaaf hoe het ook hoger te zetten. dan klinkt het wat voller. Je moet dan wel beetje rommelen met hoe hard die staat vaak vind ik het persoonlijk mooi ,Om bijvoorbeeld de lead op de hoogte van C7 wat harder te zetten ,dan de lead op C6 bijvoorbeeld, dan ligt er beetje meer nadruk op de hoge tonen.
Verder Wat reverb en delay erop maar neit te veel want dan verzuip je je lead ook weer.

@nesspj bass is lekker lead ook niet verkeerd vind allene je melo een beetje rommelig :).

@Joeyjoey lekkere intro ritme je tail is ook wel lekker maar zou er persoonlijk nog iets anders maken. Je moet is proberen je kick op 1000hz iets omhoog te equalizen nummer 5 van EQ P (vind ik persoonlijk altijd groot verschil. Ben niet zo goed in benamingen en termen ervoor hoop dat het zo duidelijk is

Atm zelf bezig met Contest van digital age. Heb nieuw reversje gemaakt ;p. maar screeches lukken nog niet echt

Attachments

• testreverseee.mp3
    797 KB · Bekeken: 77
@rockzorr , zal het straks eens proberen :)

En ik zou voor de contest wel iets anders gebruiken dan normale screeches

Ze zeggen dat ze een nieuwe sound zoeken en screeches hoor je in bijna elk hardstyle nummer wel :P

(zou graag zelf ook wel meedoen maar ik ben geen dj :dubbel:)

Hier weer een nieuwe van mij, ik heb de bas iets krakender gemaakt, en heb ook een nieuwe melodie!
graag hoor ik reacties!

Attachments

• Distorted noise - Kickflip.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 63
@homeboy coole originele kick, alleen vind hem alleen niet zo mooi samen met de melodie, maar dat is smaak denk ik.
@nesspj de boel verzuipt een beetje, moeilijk te beoordelen
@joeyjoey beetje blikkerige klank en mist wat (sub) laag
@rockzorr super lekkere kick! lekker uplifting met een stevige punch. geen variërende bassdrum alleen ;-)

benieuwd wat jullie van mijn 2 bassdrums vinden!

Attachments

• reveal the sounds.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 83
  • MAG2.wav
    8,5 MB · Bekeken: 101
@Juul

De bassdrums zijn helaas bijna niet te horen en de reverse zelf is een beetje krachtloos.
Besteeds wat meer tijd aan je eq'ing en aan de distortion settings.

Nieuw klein dingetje waar ik mee bezig ben.

Attachments

• OPPOSITE-ENEMIES-TEARS(2011-EDIT).mp3
    4 MB · Bekeken: 84
@Juul

Je geluid klinkt goed, maar je bassdrum is wat warrig, je hoort het laag niet echt goed en het is wat chaotisch..
MAG2 klinkt een stuk beter als je eerste (de kick iig, rest geluid is gewoon goed)

@BP

Heerlijke reverse kick weer dude, zo hoor ik ze graag.. Je FX kicks komen mij bekend voor, Nexus2 ?

Na 5 jaar dit topic aangehoord te hebben kan ik concluderen dat hardstyle allerminst variërend is.
:slotje:

Back