Varierende Hardstyle Bassdrum

De sub staat in ieder geval niet te hard, t midden en hoog van de kick mag idd wel wat harder, maar ik hoor t neit heel goed, de kwaliteit zuigt echt, maarja, dat is tegen dieven , dat snap ik (:

Ik heb al mijn nieuwe apparaatjes in m'n set ingebouwd en dit is de eerste test-run:

http://soundcloud.com/sirsicksik/9-11-setup

kick->compressor->sherman filter (1 out)->gesplitst in 3 layers ( 2x distortion&bypass) en gemixed met de sherman out2->compressor->drummixer->nord modular glitch FX->alesis smashup compressor->eindmixer

De sub staat in ieder geval niet te hard, t midden en hoog van de kick mag idd wel wat harder, maar ik hoor t neit heel goed, de kwaliteit zuigt echt, maarja, dat is tegen dieven , dat snap ik (:

Ik heb een stukje gepost met een hogere kwaliteit. Nu kun je de geluiden beter onderscheiden. Hoe is de mix? kick?

Attachments

• seaturtles2.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 68
Wat vreemd, bij die eerste snip van je (op de vorige pagina) lijkt de kick anders (en imo beter) te klinken dan nu. Je afmix is nog steeds wel heel erg zacht.
Lead sound is mooi, maar lijkt nog een beetje power te missen.

@ NessPJ: Ik heb op de output een compressor en limiter om het wat luider te maken, maar als ik meer ga limiten dan gaat ie te vervormd klinken. Wat heb jij meestal op de output dan? Ik denk eigenlijk dat de verhouding laag/mid/hoog verkeerd is of dat er dingen overlappen.

Heren...

Check mijn nieuwe kick...

Graag Commentz.. zal ook op jullie kicks feedback geven:)

Attachments

• test_kick_Synth.mp3
    1.002,3 KB · Bekeken: 52
@Dime

als je het echt goed wil doen moet je helemaal niks op je output doen, probeer eerst alles strak te maken door de boel goed te EQ'en etc. Master FX aan het einde..

@liq

klinkt warrig, lijkt op een 909 met distortie, geen laag en geen power..
geef eens een korte uitleg hoe jij je kick maakt, misschien kunnen we dan kijken wat je fout doet..

@ NessPJ: Ik heb op de output een compressor en limiter om het wat luider te maken, maar als ik meer ga limiten dan gaat ie te vervormd klinken. Wat heb jij meestal op de output dan? Ik denk eigenlijk dat de verhouding laag/mid/hoog verkeerd is of dat er dingen overlappen.

Limiter gebruik ik sowieso al niet.
Op de master heb ik enkel een EQ met een compressor.
Vrijwel alle kanalen hebben bij mij een EQ/Compressor/Spectrum analyser chain.

Omdat ik de vorige versie beter vind klinken denk ik ook dat het een kwestie van afmix is. Al geprobeerd om de oudere versie te pakken en simpelweg relatief alles harder te zetten? Het zou toch wel een stukje harder moeten kunnen zonder dat er gekke dingen gebeuren (zorg dat je nergens onnodig sublaag aan het EQ'en bent, dat scheelt een hele hoop).

dit een veel betere mix
Ik vind je melodie wel vet, voor zover ik dat nu kan luisteren op built-in iMac speakers (hobbyplek beetje aan het omgooien, dus monitoren/andere speakers nog niet aangesloten). Over de kick kan ik dus eigenlijk helemaal niks zeggen, maar hij klinkt nu -op deze speakers- vrij "leeg".

@Dime

als je het echt goed wil doen moet je helemaal niks op je output doen, probeer eerst alles strak te maken door de boel goed te EQ'en etc. Master FX aan het einde..

@liq

klinkt warrig, lijkt op een 909 met distortie, geen laag en geen power..
geef eens een korte uitleg hoe jij je kick maakt, misschien kunnen we dan kijken wat je fout doet..

Camel Phat/ Buzz Effect / Sidechaining / Ozone4 etc... noem maar op!

Wat wil je precies weten...

Nieuwe try-out...

klinkt best lekker al zeg ik het zelf

Attachments

• testnewkick.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 56
Daar ga je al de mist in, je gebruikt zoveel plugins zodat je door de bomen het bos niet meer ziet..
Ga eens aan het werk met enkel een EQ met daaronder een Distortion..

liq, ik vraag me af, komt deze kick uit een tutorial of ben je er zo mee begonnen. Want als hij uit een tutorial komt zou ik er meteen mee ophouden en opnieuw beginnen. Je leert namelijk veel meer als je gewoon probeert en probeert.

@Nesspj, vind je kick aardig klinken! Misschien iets minder distorten..
probeer iniedergeval even een kleine climax te maken met een automation clip voor de melo! Anders komt de kick er zo droog in..

na vele malen geprobeerd de ultieme hardcore kick te maken kreeg ik per ongeluk iets dat verdacht veel op een hardstyle kick leek:P
vond het best wel leuk klinken, van vinden jullie?

Attachments

• boing2 160 bpm.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 50
Op mijn iphone speaker klinkt ie goed, ben niet zo van de hardstyle overigens
Maar vind het wel een vet kickje

Back