Varierende Hardstyle Bassdrum

@Phye

Ik heb naderhand toch even extra goed geluisterd en vond rond de 754.65Hz idd redelijk resonante toon, die heb ik met een klein dipje verholpen :)
Opgelost :D !

Toch bedankt phye !

Dit begint er toch wel op te lijken. Heb er weinig op aan te merken eigenlijk alleen dat de lead in je snip wel wat meer body/texture zou mogen hebben. Vind de tailsound in je kick erg lekker. Maar probeer zoals bij je andere snippet op te letten dat het nog wel 1 goed geheel blijft.

----

Vandaag weer even verder gewerkt aan mijn snip van laatst. Zowel de lead als de kick zijn anders nu.
Lead klinkt nu een stuk voller en de kick heeft een betere tailsound. Begint er echt op te lijken nu (vind ik zelf)...maar die typische tailsound blijft voor mij echt het moeilijkst...

Ik vind je lead niet zo mooi. Ook nog niet zo vol en niet echt bij de melodie passen. Kick klinkt zoals eerder aangegeven vrij hol.

Ik zou zelf meer voor zo een lead gaan.

Attachments

• So High(2).mp3
    1.005,2 KB · Bekeken: 48
Ik vind je lead niet zo mooi. Ook nog niet zo vol en niet echt bij de melodie passen. Kick klinkt zoals eerder aangegeven vrij hol.

Ik zou zelf meer voor zo een lead gaan.
Ik weet niet of het aan mijn hoofdtelefoon ligt (ik denk nu namelijk dat alles daar aan ligt :P), maar ik persoonlijk vind dat iets te scherp in het hoog. Misschien iets minder hoge frequenties boosten?

Zelf ook sinds lange tijd weer bezig geweest met een kick. Zoals ik al zei, gemaakt op een laptop met een hoofdtelefoon, dus ik kan niet 100% beoordelen of het goed is of niet. Hoe klinkt het bij jullie, wat kan ik verbeteren? :) Thanks guys!

PS: Ik weet dat de kick niet gelijk loopt met de noten van de melodie. Kick is een G# en melodie een A. Maar kicks maken in een A vind ik niks en wil eerst m`n kick wat verbeteren voor ik mezelf aan het pitchen ga wagen ;)

Attachments

• NewKick.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 49
@Kevv: Je kick is echt niet goed, je hebt al veel betere gepost. Ik heb het spectrum eens bekeken en volgens mij is je kick te vlak. Vooral in het laag lijkt hij heel breed. Nogal moeilijk uit te leggen. Maar vergelijk gwn eens het spectrum met een kick van noisecontrollers, zatox,... Die hebben meer uitgesproken gebieden die geboost of gecut worden. Bij jou is het allemaal nogal vlak waardoor je kick geen kracht heeft.

Ikzelf werk ook veel gwn met laptop en hoofdtelefoon. Ik denk toch dat je ook zo een deftige kick kan maken.

@Ness. Klinkt zeker niet verkeerd. Vind alleen ook dat de synth van Bricks er beter bij past. Ik zou de glide van je lead af halen

@Bricks heb het gevoel dat je lead iets te hard staat en teveel reverb of deelay heeft maar klinkt verder goed

@the BP. Klinkt echt goed. Denk alleen dat de lead nog wel iets voller mag kick is echt goed. vooral de bassline doet niemand je hier na denk ik : >

Zelf ook nog wat gemaakt . Keer heel wat anders. Het is een anti qlimax geworden. Want kicks goed pitchen lukt echt niet hoe het hoort met melo

Geluid valt op het einde ff weg komt omdat Izotope nog niet geinstalled heb het is nog een demo versie ;d

Attachments

• limitless_test.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 60
@Rockzorr

begin klinkt erg lekker, opbouw ook heel nice gedaan alleen had wat meer geweld verwacht bij de anti-climax..

keep it up !

Bekijk bijlage reverseee.mp3

Beetje reverse kicks voor de fun maken met een maatje op een woensdagavond :P
Er zit geen enkele sample in, alles komt uit de virus + 909 (voor de attack)
Oja, ga je gang hoor rippers... Dit is echt niks bijzonders, gewoon beetje kloten..

Laatst gewijzigd:
@Homeboy Thx : >. jij nog iets nieuws?

Trouwens een ander vraagje. Heb vaak dat iets via headset echt goed klinkt en dan via boxen heel anders vaak slechter. Monitoren kunnen hierbij helpen hoor ik vaak. is dit een goede optie?

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-r6-passieve-monitor-per-stuk/product-details.html

En neem aan dat ik er 2 nodig heb? en krijg je dan een aparte voor links en rechts of maakt dat niet uit :). Als iemand hiermee ervaring heeft hoor ik het graag

Zelf ook nog een nieuwe re-make van so high vind lead vrij goed gelukt :p

Attachments

• gethigh10.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 49
@Rockzorr

Monitoren is een must, je bent er 2 nodig idd en krk'tjes zijn een leuk instap model..

Lead is lekker, kick vind ik ook wel goed tbh !!

@Rockzorr

Monitoren is een must, je bent er 2 nodig idd en krk'tjes zijn een leuk instap model..

Lead is lekker, kick vind ik ook wel goed tbh !!

Oke. Thx voor reactie ze zijn besteld :d. ben benieuwd. Wat kan ik verwachten qua geluid? Want heb al regelmatig met me gewone logitech boxen dat een aantal mensen klagen dat het teveel geluid maakt haha.

Er zal een wereld voor je open gaan :) En wat het geluid betreft, gelukkig zit er een volume knop op :)

Hoe ga je ze aansluiten ? RCA, Jack of XLR ?

@Homeboy Thx : >. jij nog iets nieuws?

Trouwens een ander vraagje. Heb vaak dat iets via headset echt goed klinkt en dan via boxen heel anders vaak slechter. Monitoren kunnen hierbij helpen hoor ik vaak. is dit een goede optie?

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-r6-passieve-monitor-per-stuk/product-details.html

En neem aan dat ik er 2 nodig heb? en krijg je dan een aparte voor links en rechts of maakt dat niet uit :). Als iemand hiermee ervaring heeft hoor ik het graag

Zelf ook nog een nieuwe re-make van so high vind lead vrij goed gelukt :p
F*cking goede snippet! Lead is is lekker vol, lekker helder.. Prima zo! De kick vind ik ook wel lekker ja. Ik zeg: Niks meer aan doen!

Wat betreft je monitoren. Ik heb een aantal maanden geleden ook die KRK's gekocht. Houd er, zeker in het begin, rekening mee dat je aan het geluid moet wennen. Ik vond het heel belangrijk om goed afgemixte/gemasterde tracks te luisteren om eraan te wennen en niet zelf gefabriceerde dingen.
Ik hoorde in tracks ineens dingen die ik nog nooit gehoord had. Heb zelfs een aantal keer gehad dat ik een nummer aan het luisteren was en ik schrok omdat ik dacht dat er iemand achter me stond.. Was dus gewoon een element in de track die ik op gewone boxen nog niet gehoord had.

Je krijgt er in ieder geval geen spijt van, dat beloof ik je ;)

F*cking goede snippet! Lead is is lekker vol, lekker helder.. Prima zo! De kick vind ik ook wel lekker ja. Ik zeg: Niks meer aan doen!

Haha over kontlikken gesproken. :D (no offence kevv ;))

@ Rockzorr : De lead zit iig goed , alleen je kick mist flink wat power en is best nog rommelig. :) De sound ervan zit goed , enkel nog de mooie afwerking nodig. :D

Even over de monitor discussie, ga gewoon naar bijvoorbeeld baxshop of feedback, neem een paar tracks mee en ga luisteren.. Ik wou zelf ook krk's kopen, ben gaan luisteren, en vond ze 3x niets, ontzettend vertekend geluid, veel te veel laag, etc.. Er waren veel betere monitoren te krijgen voor hetzelfde geld..

Ben uiteindelijk weggegaan met de nieuwe m-audio monitoren (bx8a).. Super monitoren, gasten met de dikste genelec's thuis die bij mij mn monitoren horen zijn verbaasd over de kwaliteit!

Back