Varierende Hardstyle Bassdrum

@Perri
Probeer je tail eens wat langer te maken. Hij is erg kort. Voor de rest klinkt het wat dof allemaal. Check je EQ even.

Oke bedankt, dit doffe geluid, waar komt dit door? Hoe kan ik dit verhelpen?

@ikbenroy
Maar ondanks dat, voor niks gaat de zon op! Ik blijf gewoon doorgaan totdat het 'goed' is.
Dat is de juiste instelling!

@Perri
Probeer je tail eens wat langer te maken. Hij is erg kort. Voor de rest klinkt het wat dof allemaal. Check je EQ even.

Zelf ben ik bezig geweest om de Infamous Code Black kick te benaderen. Niet helemaal het zelfde maar aardig in de richting. Wat vinden jullie? *D

Kan aan mij liggen maar ik vind deze kick beter dan de kick die ik in menig hardstyle nummer hoor.

Oke bedankt, dit doffe geluid, waar komt dit door? Hoe kan ik dit verhelpen?

Persoonlijk vind ik hem eigenlijk best wel ok! De tail mag indd iets langer en het doffe geluid zou je kunnen verhelpen door je eerst EQ's tussen de 400 en 2k in (hoger) te pieken, Met de clipfilter van je distortion te spelen of te kijken naar hoe de filter in je autofilter staat ingesteld aangezien je deze veel gebruikt

Let wel er zijn talloze mogelijkheden dit zijn slechts enkele:okdan:

EDIT

Probeer Izotope Ozone 4 eens: Ik ben zelf geen fan van presets omdat ik vind dat je het technische begrip moet begrijpen (dus het wat hoe en waarom iets veranderd) maar het heeft mijn 'blik' wel verbreed. Het is een soort EQ maar dan met presets en ik weet dat veel hardstyle producers deze gebruiken voor- en nadat ze de kick distorten

Persoonlijk vind ik hem eigenlijk best wel ok! De tail mag indd iets langer en het doffe geluid zou je kunnen verhelpen door je eerst EQ's tussen de 400 en 2k in (hoger) te pieken, Met de clipfilter van je distortion te spelen of te kijken naar hoe de filter in je autofilter staat ingesteld aangezien je deze veel gebruikt

EDIT

Probeer Izotope Ozone 4 eens: Ik ben zelf geen fan van presets omdat ik vind dat je het technische begrip moet begrijpen (dus het wat hoe en waarom iets veranderd) maar het heeft mijn 'blik' wel verbreed. Het is een soort EQ maar dan met presets en ik weet dat veel hardstyle producers deze gebruiken voor- en nadat ze de kick distorten

Oke bedankt, ik zal er eens naar kijken!

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar heb eens een wat hardere kick gemaakt :)

De rest (FX enzo) is er maar snel in gegooit..

Attachments

• ploink.mp3
    612,3 KB · Bekeken: 53

EDIT

Gebruik je om bepaalde reden ozone 4? Ik heb de 4 nooït gehad maar wel de 3 en nu de 5. De 5 is echt stuk beter dan de 3.

@joey: Stuk klinkt nogal rommelig. Ik denk dat alles ook redelijk hard clipt.

Ik ben ook even bezig geweest.

Comments zijn welkom!

Attachments

• Kick testje.mp3
    567,4 KB · Bekeken: 51
@joey: Stuk klinkt nogal rommelig. Ik denk dat alles ook redelijk hard clipt.

Ik ben ook even bezig geweest.

Comments zijn welkom!

Hij heeft wel een early sound, alleen is het denk ik niet een kick die geschikt is voor de hardstyle tracks van vandaag

Wrm niet? Luister eens naar Chris One, The machine of The Beholder..

Heb de kick nog een beetje extra gedistort. Welke van de twee vinden jullie beter? comments over de kick zelf hoor ik ook graag ;)

Attachments

• Kick testje 2.mp3
    567,4 KB · Bekeken: 55
Klinkt inderdaad early maar daardoor zeker niet verkeerd. Zit hem met name in de lengte van de kick en de iets te directe crunch.
Je zou de distortion iets meer diffuus kunnen maken met een korte reverb eroverheen en daarna verder distorten.

Ik heb een track waar ik een tijdje terug een preview van had gepost, nu afgemaakt. Hier te vinden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=156459
om deze thread niet te vervuilen met volledige tracks i.p.v. kicks

Dit is voor mij echt een les geweest om nooit meer een track in een E te maken. De fundamentele frequentie van de kick ligt gewoon onder de weergave van meeste speakers. Desalniettemin ben ik erg blij met het resultaat.

Wrm niet? Luister eens naar Chris One, The machine of The Beholder..

Bedoelde niet in deze vorm, zou het trouwens juist geniaal vinden als deze sound vaker terug kwam in tracks. Ik vind het persoonlijk altijd heerlijk om na een avond hardstyle een set early mee te pakken simpelweg doordat dit soort kicks veel beter klinken op heule grote speakers.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jAkfvhTxQ4I

Voor de mensen die mij hier kennen wil ik dit toch even met jullie delen

Grtzz :D

Ik had die live opname al vaak geluistert maar klinkt echt lekker man, heerlijk die alpha twins achtige melodie. Ik las trouwens dat je wel een track met me wilde maken.. geef maar een gil haha.

Ik ben zelf ook met iets bezig. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de kick in de climax, trouwens de hele climax is nog lang niet af veel te simpel, ben aan het zoeken naar vocalen...

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=81096&stc=1&d=1342037483

Attachments

• summerbeat prev..mp3
    6,2 MB · Bekeken: 59
goed bezig JRD!

Ik had die live opname al vaak geluistert maar klinkt echt lekker man, heerlijk die alpha twins achtige melodie. Ik las trouwens dat je wel een track met me wilde maken.. geef maar een gil haha.

Ik ben zelf ook met iets bezig. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de kick in de climax, trouwens de hele climax is nog lang niet af veel te simpel, ben aan het zoeken naar vocalen...

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=81096&stc=1&d=1342037483

Die reverse..:halleluja

Back