Varierende Hardstyle Bassdrum

@deniax: Kwaliteit is wederom goed. Alleen vind ik de melodie niet catchy genoeg. En maakt die hoog gepitchte kick het wel te blij.

Vind die hoge pitchkiks just lekker, alleen de orgel in het begin vind ik niet mooi, 2de synth veel beter..

Voor alle kick bouwers hier, Frontliner gaat binnenkort een (live?) tutorial op zijn Youtube kanaal doen voor het bouwen van kicks. Geen typische Frontliner kicks, maar de basis van elke kick.

Wellicht interessant :)

Ik volg het forum een beetje onder de radar, maar jullie zijn allen goed bezig! Ik hoor lekkere dingetjes ertussen zitten! Ik ben vanmorgen ook weer even bezig geweest met een kick. Hoop dat jullie me wat feedback kunnen geven.

grtz
sander

Attachments

• KICK 20 - GORILLAZ.mp3
    155,2 KB · Bekeken: 64
Ik heb btw echt GEEN idee in welke toonhoogte (de beginnende) kick zit? Ik heb gewoon maar wat gemaakt vanaf scratch... Hoe kom je daar het makkelijkste achter? En stel: ik wil een track in toonhoogte D maken, maar ik wil daar een nieuwe kick bij maken. Zorg ik dan dat ik hem vanaf de drumazon al in de goede toonhoogte pitch?

Ik ben er inmiddels achter dat het de F noot is... (kon de edit knop niet vinden van bovenstaand bericht)

iedereen bedankt voor de tips , neem ze mee in een andere poging tot hs kick maken.

druiloor vind je kick lekker klinken .
Gorillaz jouw kick valt bij mij ook in de smaak .

Kevv1990 weet je ook wanneer ?

Mijn bovenstaande kick klinkt eigenlijk zo NA het nabewerken van de kick file (dus de tik losgeknipt en los bewerkt, de decay los bewerkt en de sustain/tail los bewerkt en gedubbeld) Volgens het headhunterz principe in zijn tutorial... Maar nu was ik weer aan het kloten met mn originele kick ZONDER al dat geknip en ge EQ, en vind hem dan toch eigenlijk veel lekkerder klinken! Wat vinden jullie?

Ik heb hem gebruikt in een remix/bootleg van ZATOX - Fuck You Up

http://soundcloud.com/gorillazondope/zatox-fuck-you-up-gorillaz-on

Ben hier eigenlijk wel erg over te spreken.

Balans tussen sub en midlaag ligt misschien net iets te veel in het midlaag. Maar ligt zo wel lekker in de mix.
Na heel veel technisch gelul, moet je ook een gewoon je beredenering uitzetten, ogen dichtdoen....

Voel je hem? .... Zie je de stage, de lichten, de dansende mensen om je heen? Ja? .... Dan is ie echt wel goed ;)

Mijn bovenstaande kick klinkt eigenlijk zo NA het nabewerken van de kick file (dus de tik losgeknipt en los bewerkt, de decay los bewerkt en de sustain/tail los bewerkt en gedubbeld) Volgens het headhunterz principe in zijn tutorial... Maar nu was ik weer aan het kloten met mn originele kick ZONDER al dat geknip en ge EQ, en vind hem dan toch eigenlijk veel lekkerder klinken! Wat vinden jullie?

Ik heb hem gebruikt in een remix/bootleg van ZATOX - Fuck You Up

http://soundcloud.com/gorillazondope/zatox-fuck-you-up-gorillaz-on

Je vorige kick klinkt heel erg goed! Die heb je dus helemaal bewerkt door het 'los te knippen' en het opnieuw op te bouwen?

Ook deze kick klinkt best leuk!

@Phye : Thnx! Maar heb je het nu over de eerste kick? Of de kick in de zatox remix? Ik vind namelijk ook dat in de eerste kick (die ik dus had opgeknipt) de tail wat dunnetjes is geworden door het nabewerken. En als ik mn ogen dicht doe en daar aan denk zie ik ze wel los gaan ja haha! :mega:

@Eurynom3: Thnx again! Die eerste kick heb ik idd helemaal opgeknipt, zoals headhunterz doet in zn tutorial. Maar zoals ik al zei vind ik het resultaat minder geworden. Misschien omdat ik daar te weinig tijd in heb gestoken.

Hebben jullie hier nog een passende oplossing voor? :

... En stel: ik wil een track in toonhoogte G maken, maar ik wil daar een nieuwe kick bij maken. Zorg ik dan dat ik hem vanaf de drumazon al in de goede toonhoogte pitch?

Of maken jullie gewoon kicks, en aan de hand van je kick ga je een melodie/concept bedenken? Ik zou eigenlijk gewoon in elke toonhoogte een hele dikke moddervette kick willen maken en niet pitchen aangezien dat lelijker gaat klinken (vind ik).

Klinkt idd wat slap. :)
Je kan EQ'n,distorten,whatever.. Mss ben je ergens te hard gaan cutten in je EQ's?
FF kijken naar je plugs, je kan deze eens uitzetten en kijken waar het verkeerd liep.

Zolang je het karakter van je kick niet helemaal veranderd is het goed, want die klinkt goed zo. :)
Mist enkel wat kracht/body.

Miss layer eronder met een high-cut en een degelijke mid-cut.? EQ nog wat tweaken ? Compressen ?

Zoveel mogelijkheden. :D

Kevv1990 weet je ook wanneer ?
Nope, staat er niet bij. Houd z`n Facebook even in de gaten! Als ik de live tutorial zie, zal ik hem wel proberen op te nemen en hier posten, voor degenen die het gemist hebben.

Voor alle kick bouwers hier, Frontliner gaat binnenkort een (live?) tutorial op zijn Youtube kanaal doen voor het bouwen van kicks. Geen typische Frontliner kicks, maar de basis van elke kick.

Wellicht interessant :)

Tof dat hij zoiets doet! Ik vraag me alleen af of het wat toe gaat voegen op de 'tutorial' van headhunterz. Daar wordt eigenlijk het hele verhaal verteld.

Het gaat zeker toevoegen dat clipdist niet de enige distortion is waar je kicks mee kan maken.
Al die beginners die de Headhunterz tut hebbe gezien denken nu dat ze logic nodig hebben om kicks te maken. Uiteindelijk zal die wel een unieke sound hebben en zonder twijfel dat het een goede unit is maar zonder kan evengoed.
Frontliner ging cubase gebruiken, dus binnen de week na die tutorial willen ze allemaal cubase. :D

Back