DnB ritmes

Een Drum and Bass drumpatroon maken is echt niet zo moeilijk dit is echt een kwestie van ff aanstoeien..
Het bijzondere aan D & B en vooral het nieuwere werk zoals van Noisia is dat het complexe geluiden zijn en waanzinnig knallen.Technisch erg in orde zeg maar.

Zonder de mpc kan je ook heel gemakkelijk de basdrum, snare en hihats aan je midi toetsenbord toewijzen. Gewoon een paar toetsen naast elkaar. Dan drum je dus op de toetsen, veel makkelijker dan met software step sequencer. Het resultaat neem je op met bijv cubase en dan kan je de noten nog strak trekken door ze te quantizen.
Het fijne van de mpc is de noterepeat icm de pads. Dat is echt instant beats maken zo simpel.

noisia idd erg ok
beetje in de tyd dat bad compagney met van dei grommende lead / basslines op de markt kwam
werdt volgens mij iets minder vooruitgaant met bv pendullum
te gelikt wel rauwer ,...en zeker impact vol
maar toch tikkie tegen t hardstyle ipv underground achtige qa sounds

bv check zeta vst
zitten standaard zulke dikke supersaws in ,..
iedereen kan dan ...as bv pendullum rocken

maar orginaliteit is bets moeilijk te doen ,..in zoon snel veranderend wereldje zekers by d&b

noisia is toch ned ...groningen ofso
heb ze wels gehoord ,...

Nee joh alle d&b wordt toch met een Amiga gemaakt.

En een Amen break.

Amen, yesss! mits goed gebruikt, kan ik die nog altijd horen hoor.

Aphrodite werkte bijv. altijd met 2 amiga's, maar Calibre weer met mpc, enzovoort enzovoort.
ze hebben allemaal hun eigen voorkeuren en een manier van werken. net als synthforummers?
of gewoon inzingen : boem boem tsik boemboemboem tsik

?
doet me denken aan Kid "I make beats with my mouth" Beyond
http://www.youtube.com/watch?v=V8mlSWWZ9zQ

vind ik meer iets voor in de kroeg, dit subgenre karaoke drum&bass :eureka:

Back